خانهاخبار
تکنو آماده‌ی نبرد تاشوها می‌شود؛ جزئیات تکفولد فانتوم وی 2 فولد

تکنو آماده‌ی نبرد تاشوها می‌شود؛ جزئیات تکفولد فانتوم وی 2 فولد

طرفداران گوشی‌های تاشو خوشحال باشید! تکنو فانتوم وی 2 فولد، جانشین احتمالی نسل اول فانتوم وی فولد در راه است. اولین تلاش تکنو برای ساخت یک تاشوی کتابی، قیمتی بسیار پایین‌تر از گلکسی زد فولد 4 داشت و با نمایشگرهای بزرگتری عرضه شد. حالا چه ویژگی‌هایی را از نسل بعدی آن می‌توانیم انتظار داشته باشیم؟

۱۴۰۳/۴/۱۰

همانطور که می‌دانید، تب و تاب گوشی‌های تاشو در فصل تابستان داغ است و حالا کمتر از یک ماه تا معرفی گلکسی زد فولد 6 باقی مانده است. به نظر می‌رسد امسال شاهد رقابتی جذاب در این حوزه باشیم!

تکنو فانتوم وی 2 فولد با شماره مدل AE10 در وبسایت تأییدیه‌ی بلوتوث (Bluetooth SIG) رویت شده است. این لیست تأیید می‌کند که این دستگاه از نسل جدید بلوتوث یعنی نسخه‌ی 5.3 پشتیبانی خواهد کرد. همچنین، نسخه‌ی نرم‌افزاری آن با کد AE10-HB33A-U-BASED-240220V1240 ذکر شده است.

نسخه‌ی اولیه‌ی تکنو فانتوم وی فولد 5G که سال گذشته معرفی شد، با مشخصات قابل توجه خود، سطح انتظارات را بالا برد. این گوشی از تراشه‌ی قدرتمند مدیاتک Dimensity 9000+، نمایشگر LTPO AMOLED روی جلد با اندازه‌ی 6.42 اینچ، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت دینامیک بین 10 تا 120 هرتز، و یک نمایشگر تاشوی LTPO AMOLED بزرگ با اندازه‌ی 7.85 اینچ، رزولوشن 2K و رفرش ریت مشابه بهره می‌برد.

مجموعه‌ی دوربین سه‌گانه‌ی پشت این گوشی شامل دو حسگر 50 مگاپیکسلی (اصلی و تله فوتو پرتره) و یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی می‌شد. همچنین، یک دوربین 32 مگاپیکسلی روی نمایشگر جانبی و یک دوربین 16 مگاپیکسلی روی نمایشگر تاشو برای گرفتن عکس‌های سلفی تعبیه شده بود. تأمین انرژی این دستگاه بر عهده‌ی یک باتری حجیم 5000 میلی‌ آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 وات بود.

حالا، شواهد حاکی از آن است که فانتوم وی 2 فولد در وبسایت بنچمارک معتبر GeekBench نیز دیده شده است. این لیست مشخصات کلیدی این گوشی تاشوی جدید را فاش می‌کند و تأیید می‌کند که به تراشه‌ی قدرتمند مدیاتک Dimensity 9000+ مجهز خواهد شد. حداقل یک نسخه‌ی آن از 12 گیگابایت رم بهره خواهد برد و این دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید 14 عرضه خواهد شد.

نتایج بنچمارک GeekBench نشان می‌دهد که فانتوم وی 2 فولد در تست تک هسته‌ای امتیاز قابل توجه 1273 و در تست چند هسته‌ای امتیاز چشمگیر 3844 را کسب کرده است که حاکی از بهبود قابل توجه عملکرد نسبت به نسل قبل است.

فراموش نکنید تکنو یک تاشوی دیگر هم در آستین دارد!

علاقمندان به تکنو به یاد داشته باشید که تکنو یک گوشی تاشوی دیگر هم به نام فانتوم وی فلیپ دارد. این گوشی که در آگوست 2023 معرفی شد، از طراحی صدفی (clamshell) بهره می‌برد.

این گوشی تاشوی صدفی از یک سیستم باتری دوگانه با یک باتری 1165 میلی‌آمپر ساعتی و باتری دیگر 2745 میلی‌آمپر ساعتی تشکیل شده است که در مجموع ظرفیت 3910 میلی‌آمپر ساعت را به ارمغان می‌آورد. این مقدار کمی بیشتر از ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ 5 (با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر ساعت) و موتورولا ریزر+ (با ظرفیت 3800 میلی‌آمپر ساعت) است.

تکنو

نمایشگر دایره‌ای خارجی این گوشی تاشو، یک پنل AMOLED کوچک با قطر ۱.۳۲ اینچ و رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل است. این نمایشگر برای اگاهی‌های سریع و چک کردن اوقات و یا نوتیفیکیشن‌ها کاربرد دارد. اما نمایشگر اصلی، زمانی که گوشی را باز می‌کنید روشن می‌شود. این نمایشگر از فناوری AMOLED باکیفیت بهره می‌برد و اندازه‌ای برابر با ۶.۹ اینچ دارد. رزولوشن این نمایشگر اصلی ۱۰۸۰ در ۲۶۴۰ پیکسل است و انتظار می‌رود رفرش ریت آن نیز مانند نسل قبلی بالا باشد تا تجربه‌ی کاربری نرم و روانی را برای شما به ارمغان بیاورد.

ضخامت این گوشی در حالت بسته ۱۵.۱ میلی‌متر است که معادل ۰.۵۹ اینچ می‌باشد. نکته‌ی جالب این است که این ضخامت دقیقاً مشابه ضخامت گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت بسته است. بنابراین، از نظر حمل و نقل و خوش‌دست بودن، این دو گوشی در یک سطح قرار می‌گیرند.

تکنو فانتوم وی فلیپ از نظر سخت‌افزاری به تراشه‌ی میان‌رده‌ی قدرتمند مدیاتک Dimensity 8050 مجهز شده است. این تراشه برای اجرای روان برنامه‌های روزمره و حتی برخی بازی‌های سبک مناسب است. همچنین، ۸ گیگابایت رم برای اجرای همزمان چندین برنامه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در نظر گرفته شده است. برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار، این گوشی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD پشتیبانی نمی‌کند. در پشت این گوشی شاهد یک سیستم دوربین دوگانه هستیم که از یک حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی برای ثبت لحظات به یادماندنی و یک حسگر فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی برای عکاسی از مناظر وسیع تشکیل شده است. همچنین، یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی نیز در بالای نمایشگر اصلی برای گرفتن عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های تصویری تعبیه شده است. گفته می‌شود که سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به‌صورت پیش‌فرض روی این گوشی نصب خواهد بود و رابط کاربری اختصاصی تکنو نیز آن را همراهی خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)