خانهاخبار
۵ ویژگی جدید که iOS 18 برای ایرپادز پرو به ارمغان می‌آورد

۵ ویژگی جدید که iOS 18 برای ایرپادز پرو به ارمغان می‌آورد

با اینکه ایرپادز پرو همین حالا هم دارای ویژگی‌های کاربردی زیادی است، اما اپل با عرضه iOS 18 قصد دارد تا هم کیفیت صدای ارایه شده توسط این دستگاه را بیشتر کند و هم قابلیت‌های آن را افزایش دهد.

۱۴۰۳/۴/۸

به‌روزرسانی نرم‌افزار iOS 18 اپل مملو از ویژگی‌هایی برای آیفون‌های پشتیبانی ‌شده است، اما همچنین وعده می‌دهد که با تعداد انگشت شماری از قابلیت‌های پیچیده جدید که از پیشرفت‌های یادگیری ماشینی و پیشرفت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد، تجربه ایرپادز پرو را برای شما بهتر کند.

۵ ویژگی جدید که iOS 18 برای ایرپادز پرو به ارمغان می‌آورد

انتظار می‌رود که ۵ ویژگی ایرپادز پرو زیر در سال جاری میلادی، زمانی که iOS 18 در پاییز برای عموم عرضه شود، ارایه شود.

ژست‌های حرکتی سر

اپل قرار است حرکات سر جدیدی را اضافه کند که به کاربران امکان می‌دهد ایرپادز پرو را بدون گفتن هیچ کلمه‌ای کنترل کنند. با این حرکات جدید، می‌توانید سرتان را بالا و پایین تکان دهید، یا آن را از چپ به راست تکان دهید تا به تماس پاسخ دهید یا آن را رد کنید. ویژگی Siri Interactions همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که به تماس‌ها پاسخ دهند یا رد کنند، با پیام‌ها تعامل داشته باشند، نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کنند و موارد دیگر که همه بدون صحبت کردن کاربر خواهد بود.

f-6805c507f8a4ad4d1cf5bf1383c0c89ad096b3e0.jpg

ایزوله کردن صدا

آیفون‌های اپل دارای ویژگی تماس هستند که می‌تواند صدای شما را برای فردی که با او صحبت می‌کنید در هنگام مکالمه واضح‌تر کند، حتی زمانی که در یک محیط شلوغ هستید. اپل در iOS 18 در حال اضافه کردن قابلیت Voice Isolation به ایرپادز پرو است تا صداهای بلند پس زمینه را نیز کاهش دهد.

voice-isolation-1.jpg

هنگامی که در حال مکالمه هستید، میکروفن‌های ایرپادز پرو معمولا طیف وسیعی از صداها را در محیط دریافت می‌کنند، مانند باد اطراف تماس گیرنده، اما با استفاده از Voice Isolation یادگیری ماشینی این صداها را متمایز می‌کند، هر گونه صدای محیط را مسدود می‌کند و صدای شما را به گونه‌ای اولویت‌بندی می‌کند که به وضوح پخش شود.

صدای فضایی شخصی‌سازی شده برای گیمینگ

صدای شخصی سازی شده فضایی با ردیابی پویای سر برای بازی در یرپادز نسل ۳، ایرپادز پرو و ایرپادز مکس در دسترس خواهد بود. این ویژگی صدایی فراگیر را که مشتریان هنگام گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم و نمایش دوست دارند، ارایه می‌دهد.

Spatial-Audio-Feature.jpg

اپل می‌گوید که هنگام استفاده از ایرپادز پرو، گیمرها بهترین تاخیر صوتی بی‌سیمی را خواهند داشت که تا به حال برای بازی‌های موبایلی ارایه کرده است. کاربران ایرپادز پرو هنگام گپ زدن با هم تیمی‌ها و سایر بازیکنان از کیفیت صدای بهبود یافته از جمله صدای ۱۶ بیتی ۴۸ کیلوهرتز نیز لذت خواهند برد. توسعه دهندگان بازی همچنین قادر خواهند بود برای تجربه صوتی فراگیرتر، صدای فضایی را در بازی‌های خود بگنجانند.

کنترل صوتی تطبیقی نقطه‌ای

نسل دوم ایرپادز پرو اپل دارای یک ویژگی Adaptive Audio به نام Adaptive Noise Control است که صدا و حذف فعال نویز را در پاسخ به تغییرات محیط شما تنظیم می‌کند.

airpods-adaptive-audio.jpg

در حال حاضر Adaptive Audio یک مدل تنظیم همه یا هیچ است، اما این تنظیم در iOS 18 تغییر می‌کند. اپل منوی Customize Adaptive Audio را اضافه کرده است که به شما امکان می‌دهد تنظیمات را طوری ست کنید که نویز بیشتر یا کمتری ایجاد شود.

حالت سمعک

بر اساس گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، ایرپادز پرو با انتشار iOS 18 در اواخر سال جاری میلادی، یک حالت سمعک جدید به دست خواهد آورد.

airpods-pro-noise-cancellation.jpg

ایرپادز پرو در حال حاضر ویژگی تقویت مکالمه را ارایه می‌دهد که حجم و وضوح صدای افراد را به طور مستقیم در مقابل کاربر افزایش می‌دهد، اما تاکنون اپل این هدفون را به عنوان یک دستگاه سمعک تبلیغ نکرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)