خانهاخبار
تمامی شایعات مهم در مورد حلقه اپل

تمامی شایعات مهم در مورد حلقه اپل

حدود دو دهه است که شایعات در مورد اپل رینگ وجود داشته، اما هنوز هم خبری از آن نیست. آیا تمامی گزارش‌ها و شایعات بدون پایه و اساس بوده است؟ یا اینکه چیزی وجود داشته اما فعلا عملی نشده؟

۱۴۰۳/۴/۹

حلقه اپل نزدیک به دو دهه است که موضوع شایعات بوده است. در این مطلب شایعات مهم و موضوعات تحقیقاتی منتشر شده اپل در مورد این حلقه هوشمند را گردآوری کرده‌ایم.

در حال حاضر پوشیدنی اپل در این حیطه در کاتالوگ محصولاتش، اپل واچ است و به این شرکت کمک کرده تا در بازار ساعت‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کند. اما همیشه گروهی از مشتریان هستند که ترجیح می‌دهند به جای ساعت، چیز دیگری بپوشند.

به نظر می‌رسد پاسخ اکثر افراد به این موضوع، یک حلقه هوشمند است و چیزی که مشخص است این است که اپل در این زمینه تنها نیست و حلقه Oura سال‌هاست که وجود دارد، محصولی که در حین پوشیدن دور انگشت، نظارت بیولوژیکی را ارایه می‌دهد.

اما به نظر می‌رسد رقیب اصلی اپل در این زمینه سامسونگ باشد که در حال آماده‌سازی محصول خود در این زمینه است. پیش‌بینی می‌شود که گلکسی رینگ در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود و در مواجهه با رقابت بالقوه در بازار، ممکن است فشار بیشتری بر اپل وارد شود تا با عرضه حلقه خود وارد بازار شود.

حلقه اپل

در زیر به تمامی شایعات مهم در مورد اپل رینگ می‌پردازیم که در طول این سال‌ها منتشر شده‌اند.

نمونه‌های اولیه حلقه اپل

یکی از اولین نمونه‌های شایعه شده در عمل به سال ۲۰۰۷ باز می‌گردد، زمانی که Yanko Design تصویر مفهومی طراحی شده توسط ویکتور سوتو را منتشر کرد. این ایده که iRing نامیده می‌شد شامل یک حلقه سفید یا سیاه با لوگوی آبی درخشان اپل بود.

Apple Ring.jpg

مفهوم این بود که iRing با یک آیفون یا آی‌پاد کار می‌کند و کنترل پخش و کنترل صدا را از طریق یک نوار عملکرد حساس به لمس فراهم می‌کند.

این حلقه با یک گهواره دایره‌ای شکل برای شارژ مجدد استفاده می‌شدد و از نظر تئوری عمر باتری تا دو روز داشت.

بدیهی است که فناوری آن زمان تلقی این مفهوم را به عنوان یک محصول واقعی و ملموس دشوار می کرد. اما با پیشرفت فناوری، احتمال اینکه در نهایت به واقعیت تبدیل شود، افزایش یافته است.

ایده‌ای دیگر برای حلقه اپل

تفسیر این مفهوم توسط تحلیلگران در سال ۲۰۱۳ به لطف یادداشت تحقیقاتی Topeka Capital Markets انجام شد. این یادداشت بیشتر در مورد تلویزیونی بود که توسط اپل تولید شده بود، اما یک حلقه جز جدایی ناپذیر آن شد.

در آن زمان، توضیح داده شد که iRing به عنوان یک نشانگر ناوبری برای تلویزیون عمل می کند. گفته شد که تشخیص حرکت جایگزین برخی از عملکردهای معمولی کنترل از راه دور می‌شود.

با وجود اینکه آن تلویزیون هرگز به وقوع نپیوست، اما اکنون اپل تی‌وی را داریم، البته بدون کنترلر حلقه مانند.

سیل ثبت اختراعات اپل رینگ

یکی از شایعات عجیب و غریب حلقه اپل این است که شواهدی وجود دارد که اپل حداقل این مفهوم را در نظر گرفته است. در حالی که ممکن است واقعا این سخت افزار را تولید نکرده باشد، اما مهندسان اپل به این امکان فکر کرده‌اند.

شواهد این موضوع از پتنت‌ها و برنامه‌های ثبت اختراع سرچشمه می‌گیرد که باعث شده اپل مفاهیم مختلفی را برای این دستگاه ارایه دهد.

 Apple Ring .jpg

این شامل یک نمایشگر جمع و جور روی حلقه می‌شد که کنترل حرکتی و لمسی چرخشی بود. پتنت‌های مذکور همچنین امکان استفاده از آن را با اپل ویژن پرو و با تشخیص خمیدگی انگشتان ارایه می‌دهند.

حتی این پیشنهاد وجود دارد که حلقه با کاربردهای دیگر را را می‌توان به روش‌های مختلف پوشید، از جمله به عنوان بخشی از گردنبند یا دستبند.

ادعای جاسوسی حلقه اپل

یکی از ادعاهای عجیب و غریب که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، اصرار داشت که اپل یک ست حلقه ازدواج جفت ساخته است. ایده این محصول این بود که هر کاربر خواهد دانست که دیگری در هر زمان کجاست.

علاوه بر این، کاربران آن همچنین می‌توانستند بفهمند که شریک زندگی‌شان حلقه را از دست خارج کرده است، موضوعی که می‌تواند گامی در جهت خیانت به حساب آید!

مشکل شایعه این است که برخی افراد به راحتی می‌توانند صحت آن را باور کنند. بنابراین رسانه‌ها می‌توانستند کاملا از آن سو استفاده کنند.

از طرف دیگر پیش‌تر داستان‌های زیادی در مورد استفاده از ایرتگ برای اهداف ردیابی توسط افراد وجود داشته است. ناگفته نماند بسیاری از ردیاب‌ها و روش‌های ردیابی موجود در بازار برای این منظور استفاده می‌شوند که از نظر اخلاقی نادرست است.

البته حلقه هوشمند اپل هم به طور بالقوه می‌تواند برای اهداف بد استفاده شود. به طور عملی هر چیزی می‌تواند انگیزه یا استدلال متفاوتی را ارایه دهد. اما مانند اقدامات مفید دیگر، انتظار می‌رود که اپل سعی کند حریم خصوصی کاربران را حفظ کند و برای پیاده‌سازی ابزارهای مشابه در یک حلقه هوشمند تلاش کند.

سامسونگ موجب شد تا گمانه‌زنی‌ها در مورد حلقه اپل زیاد شود

پس از رویداد آنپکد سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۴، که شامل پیش نمایشی از حلقه گلکسی آن بود، گزارشی به سرعت منتشر شد که ادعا می‌کرد هنوز این امکان برای اپل نیز وجود دارد.

به گزارش ETNews، اپل به طور مداوم پتنت‌های مرتبط با حلقه های هوشمند را برای چندین سال منتشر کرده است، بنابراین به نظر می‌رسد توسعه پیشرفته برای تجاری‌سازی آن قریب‌الوقوع باشد.

طبق گزارش‌ها اپل در حال بررسی تاریخ عرضه‌ این دستگاه بود، اما در این گزارش به بیان زمان و چگونگی عرضه آن اشاره نشده است.

البته با توجه به اینکه ETNews لزوما بهترین سابقه را در مورد پیش‌بینی محصولات آینده اپل ندارد، نمی‌توان این موضوع را قطعی دانست، اما می‌توان آن را محتمل حساب کرد.

اپل رینگ، شایعه روشن و خاموش

برای حلقه اپل یک مورد غیرعادی شایعه شده است که ظاهرا اپل در حال تولید آن است. به طور قطع شواهدی از طریق پرونده‌های ثبت اختراع وجود دارد که نشان می‌دهد این موضوع برای شرکت مورد توجه بوده است و مدتی طولانی در جریان است.

با این حال این نیز آیتمی است که با وجود شواهد، هیچ شایعه واقعی مبنی بر اینکه به زودی یا ظرف چند سال عرضه خواهد شد، وجود ندارد.

موضوع دیگر این است که شایعات این محصول به طور مداوم منتشر نشده است؛ و به شکل حدس و گمان یا ادعاهای تحلیلگران درباره اعطای حق اختراع و برنامه‌های کاربردی بوده است.

از طرفی نمی‌توان آن را کاملا نامحتمل دانست زیرابا توجه به تعداد زیاد اختراعات مربوط به حلقه‌ها، و پتانسیل یک بازار نوپا، این یک امکان وجود دارد.

نتیجه می‌شود با وجود اینکه امروز نمی‌توانیم اپل رینگ را قطعی بدانیم، اما نمی‌توانیم آن را به‌عنوان چیزی که هرگز اتفاق نخواهد افتاد، تلقی کنیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)