خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۸۰ میلیون تومان (تیر ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۸۰ میلیون تومان (تیر ۱۴۰۳)

بهترین گوشی موبایل تا ۸۰ میلیون تومان چیست؟
انتخاب بهترین گوشی از هر برند شاید برای همه افراد ساده نباشد؛ بنابراین در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تا دستگاه‌هایی را در بازه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان معرفی کنیم که ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند به تمامی نیازهای کاربران به نحو احسن پاسخ دهند. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

۱۴۰۳/۴/۴

فهرست بهترین گوشی‌های بازار تا ۸۰ میلیون تومان

گوشی‌هایی که در بازه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان قرار می‌گیرند، اغلب پرچمداران هر برند محسوب می‌شوند. البته در این میان، گوشی‌های تاشو و گیمینگ هم به چشم می‌خورند که به علت سخت افزار یا قابلیت‌های خود قیمت بالایی دارند. این فهرست به شرح زیر است:

لیست قیمت امروز گوشی موبایل در وب‌سایت جی‌اس‌ام

اگر به دنبال بهترین گوشی تا ۸۰ میلیون تومان هستید؛ سامسونگ گلکسی S24 اولترا

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. پرچمدار تمام عیار کره‌ای‌ها به علت برخورداری از بدنه تیتانیومی، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و حس لوکسی را به کاربر منتقل می‌کند.

لیست قیمت گوشی سامسونگ

اس ۲۴ اولترا به صفحه نمایش بزرگ ۶.۸ اینچ از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X مجهز شده است. وضوح این نمایشگر ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل در نظر گرفته شده و به‌لطف فناوری LTPO می‌تواند با توجه به موقعیت‌های مختلف نرخ‌نوسازی دستگاه را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد.

این پنل از بیشینه روشنایی ۲۶۰۰ نیت بهره می‌برد که در کنار محافظ Corning Gorilla Armor که سطح بازتاب نور را تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد، به‌خوبی می‌توانید با آن زیر نور خورشید کار کنید.

در قلب تپنده این گوشی پرچمدار تراشه قدرتمند اسنپدراگون هشت نسل سه قرار گرفته که از فرایند ساخت ۴ نانومتری پیروی می‌کند. پردازنده گرافیکی Adreno 750 هم مجموعه سخت افزاری این دستگاه را تکمیل کرده تا بتواند به راحتی از پس امور روزمره یا اجرای بازی‌های گرافیکی برآید.

در پنل پشتی چهار دوربین این دستگاه را مشاهده می‌کنیم که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید. برای ثبت عکس‌های سلفی هم دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به‌کار رفته است.

در نهایت این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از باتری ۵۰۰۰ مگاپیکسلی تامین کرده و از شارژ سریع با حداکثر توان ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند.

اگر به دنبال گوشی با دوربین‌های حرفه‌ای هستید؛ شیائومی ۱۴ اولترا

کمرافون‌ها شاخه‌ای جدید در بازه محصولات پرمیوم و پرچمداران است. سری اولترا شیائومی هم به کمرافون‌های این شرکت اختصاص دارد و گوشی Xiaomi 14 Ultra هم در این دسته می‌گیرد.
در بخش جلویی این دستگاه می‌توان به صفحه نمایشی ۶.۷۳ اینچی مشاهده می‌شود که حدود ۹۰ درصد از این فضا را به خود اختصاص داده است.

گوشی موبایل شیائومی ۱۴ اولترا

این نمایشگر بزرگ به پنل LTPO AMOLED مجهز شده که می‌تواند نرخ‌نوسازی را تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌دهد. همچنین وضوح این پنل ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل در نظر گرفته شده است که محتوا را با وضوح بسیار بالایی نمایش می‌دهد. بد نیست اشاره کنیم که این پنل می‌تواند تا ۳۰۰۰ روشنایی تولید کند که محتوای به نمایش آمده زیر نور خورشید با شفافیت و وضوح بالایی به نمایش می‌آید.

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا هم مانند اکثر پرچمداران سال ۲۰۲۴ به تراشه اسنپدراگون هشت نسل سه مجهز شده که قدرت پردازش بالایی دارد و می‌تواند همه بازی‌های موجود در سیستم‌عامل اندروید را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند.

در پنل پشتی این گوشی تنها موردی که به چشم می‌خورد بیرون‌زدگی بزرگ دوربین‌های این دستگاه است که دوربین‌های این پرچمدار را تکمیل می‌کند.

داخل این بیرون‌زدگی بزرگ چهار حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنزهای عریض، اولتراواید، تله‌فوتو و تله‌فوتو پریسکوپی می‌شود. البته باید این مورد هم اشاره کنیم که در کنار این لنزها حسگر تشخیص عمق سه بعدی هم قرار گرفته است. حفره پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

در نهایت باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم که ظرفیت مناسبی برای دستگاهی با این ابعاد به حساب می‌آید. همچنین این پرچمدار از شارژ سریع ۹۰ وات پشتیبانی می‌کند که برای شارژ کامل به ۳۳ دقیقه زمان نیاز دارد.

اگر به دنبال بهترین گوشی آیفون هستید؛ آیفون ۱۵ پرومکس

گوشی آیفون ۱۵ پرومکس که به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های سال هم شناخته می‌شود، اولین دستگاهی است که با بدنه تیتانیومی عرضه شده است.

گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس

در بخش نمایشگر با پنلی LTPO Super Retina XDR OLED سروکار داریم که می‌تواند تا ۲۰۰۰ روشن شود. وضوح این پنل ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده تا تجربه بصری خارق‌العاده‌ای برای کاربران رقم بزند.

در قلب تپنده این دستگاه شاهد اولین تراشه سه نانومتری جهان هستیم؛ Apple A17 Pro. این چیپ نیروی پردازشی خود را از پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای تامین می‌کند.

مشاهده لیست قیمت به روز گوشی آیفون از جی‌اس‌ام

در جزیره دوربین iPhone 15 Pro Max سه حسگر ۴۸، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای عریض، پریسکوپ تله‌فوتو و اولتراواید مشاهده می‌شود. داخل داینامیک آیلند این دستگاه هم دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

باتری آیفون ۱۵ پرومکس ظرفیت ۴۴۴۱ میلی‌آمپر ساعتی است؛ باتری لیتیوم یونی که از شارژ سریع با حداکثر توان ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند.

انتخاب جایگزین: آیفون ۱۳ پرومکس

همانطور که می‌دانید آیفون‌های سری ۱۴ و ۱۵ در بازار ایران رجیستر نمی‌شوند و در صورتی که این موضوع برایتان اولویت دارد می‌توانید به سراغ آیفون ۱۳ پرومکس بروید.

اگر به دنبال گوشی خاص و قدرتمند هستید؛ گلکسی Z Fold 5

سری Z گوشی‌های سامسونگ از محصولات لوکس و خاص این شرکت به حساب می‌آیند. جدیدترین دستگاه تولید شده در این سری Z Fold 5 نام دارد که از نظر قیمتی از پرچمدار تمام عیار کره‌ای‌ها یعنی S24 Ultra هم گران‌تر است.

قیمت روز گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

این گوشی تاشو از متریال بسیار باکیفیتی نظیر آلومینیوم و شیشه تولید شده و وزن آن هم به ۲۵۳ گرم می‌رسد. سامسونگ در این نسل توانسته با تغییر طراحی لولا مشکل فاصله میان دو پنل را برطرف کند.

نمایشگر جلویی این دستگاه پنل ۶.۲ اینچ از نوع Dynamic AMOLED 2X که از نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کند. همچنین وضوح در نظر گرفته شده برای این پنل ۹۰۴ در ۲۳۱۶ پیکسل است.

هنگامی که در حالت باز شده این گوشی را قرار می‌دهید با نمایشگری ۷.۶ اینچی مواجه می‌شوید که از وضوح ۱۸۱۲ در ۲۱۷۶ پیکسل بهره می‌برد. همچنین نرخ‌نوسازی این پنل ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده که به‌لطف فناوری LTPO می‌تواند در موقعیت‌های مختلف آن را تا ۱ هرتز کاهش دهد.

البته شاید فرورفتگی وسط نمایشگر برای برخی نکته منفی محسوب شود، ولی از نظر کیفیت می‌تواند تجربه بصری بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزند.

در قلب این گوشی تاشو تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو برای گلکسی استفاده شده که همچنان از نظر قدرت یکی از بهترین‌های بازار به حساب می‌آید و می‌تواند به راحتی از پس سنگین‌ترین امور پردازشی هم برآید.

در پنل پشتی گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ هم دوربین‌های این دستگاه به چشم می‌خورد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید می‌شود. سلفی گرفتن با این گوشی از دو روش صورت می‌گیرد؛ دوربین ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی قرار گرفته در صفحه نمایش دوم.

سامسونگ برای Galaxy Z Fold 5 به سراغ باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رفته است. پشتیبانی از شارژ سریع این گوشی هم ۲۵ وات در نظر گرفته شده و از شارژ سریع بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

سخن آخر

در این راهنمای خرید به معرفی بهترین گوشی‌های بازار تا ۸۰ میلیون تومان پرداختیم که ارزش خرید بالایی دارند. همچنین فهرستی که در مقابلتان قرار گرفت بر اساس کاربری‌های مختلف مرتب شده‌اند تا بتوانید انتخاب درست و راحت‌تری داشته باشید. به‌نظر شما کدام گوشی تا ۸۰ میلیون تومان ارزش خرید بالایی دارد؟ در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

کدام گوشی تا ۸۰ میلیون تومان برای بازی کردن مناسب است؟

تقریبا اکثر گوشی‌های این بازه قیمتی گزینه‌های بسیار مناسبی برای بازی کردن هستند؛ ولی آیفون ۱۵ پرو مکس به علت سخت افزار قدرتمند و توانایی اجرای بازی‌های کنسولی نسل نهم انتخاب ایده‌آلی برای موبایل گیمرها خواهد بود.

بهترین گوشی بازار تا ۸۰ میلیون تومان چیست؟

سامسونگ گلکسی S24 Ultra را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های بازار در بازه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان دانست.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

tomsponcaitobx178@gmail.com

۱۴۰۳/۴/۴
تا ایفون ۱۵ پرومکس هست سامسونگ نمیتونع بهترین گوشی بازار باشه !! البته چون ایفون رجیستر نیست اینم قد علم کرده