خانهمقاله‌ها
راهنمای حذف نام اپلیکیشن‌ها در آی‌اواس ۱۸

راهنمای حذف نام اپلیکیشن‌ها در آی‌اواس ۱۸

به کمک راهنمای ارائه شده در این مطلب می‌توانید نام اپلیکیشن‌ها را در iOS 18 حذف کرده و هوم اسکرین تر و تمیزی را در اختیار داشته باشید.

۱۴۰۳/۴/۳

چگونه نام اپ‌ها را در iOS 18 حذف کنیم؟

اپل با ارائه iOS 18 پا روی بسیاری از اعتقادات خود گذاشته که از جمله آن‌ها، می‌توان به امکانات مختلف در حوزه شخصی‌سازی آیفون اشاره کرد. در این نسخه شما می‌توانید جایگاه آیکون اپلیکیشن‌ها را به محل دلخواه خود تغییر دهید یا حتی رنگ آیکون‌ها را نیز مطابق میل خود عوض کنید. اما به عنوان یک ویژگی جدید دیگر در این زمینه، می‌توان به امکان پنهان کردن نام اپلیکیشن‌ها اشاره کرد.

ios 18

کاربرانی که آیفون خود را جیلبریک کرده‌ بودند۷ با نصب توییک‌هایی مانند nolabel یا cleanlibrary می‌توانستند چنین قابلیتی را به آیفون خود اضافه کنند. اما حالا اپل این ویژگی را به صورت اختصاصی در اختیار کاربران قرار داده است.

در زمان نگارش این مطلب، نسخه‌های آزمایشی آی او اس ۱۸ و آیپد او اس ۱۸ ارائه شده‌اند که می‌توانید به کمک این مطلب، آن‌ها را روی آیفون یا آیپد خود نصب کنید.

نحوه پنهان کردن نام اپلیکیشن‌ها در iOS 18

قدم اول: انگشت خود را روی قسمتی از فضای خالی هوم اسکرین آیفون نگه داشته تا آیکون به حالت لرزان دربیایند.

قدم دوم: از بالای صفحه روی دکمه Edit ضربه زده و از منوی باز شده گزینه Customize را انتخاب کنید.

قدم سوم: حالا در کادر پایین صفحه دو گزینه Small و Large را مشاهده خواهید کرد. گزینه Large را انتخاب کنید. به همین سادگی آیکون‌ها افزایش سایز پیدا کرده و لیبل آن‌ها حذف خواهد شد.

قدم چهارم: روی فضای خالی هوم اسکرین آیفون ضربه بزنید تا همه چیز با حالت نرمال بازگشته و نام اپلیکیشن‌ها و فولدرها به صورت کامل پنهان شود.

ios 18

حالا اگر وارد فولدرها هم شوید، می‌بینید که نام آیکون‌ها از این قسمت نیز حذف شده است.

در نهایت اگر به App Library رفته و وارد یکی از بخش‌ها شوید، می‌بینید که اثری از نام اپلیکیشن‌ها در این قسمت نیز دیده نمی‌شود.

همچنین بد نیست بدانید اگر وب سایت‌های مختلف را با قابلیت Add to Home Screen به هوم اسکرین آیفون اضافه کرده باشید نیز تحت پوشش این ویژگی قرار خواهند گرفت.

به خاطر داشته باشید که اگر با توییک‌های مختلف و جیلبریک کردن آیفون نسبت به حذف لیبل اپلیکیشن‌ها اقدام کنید (مانند تصویر زیر)، این اتفاق بدون تغییر سایز آیکون‌ها رخ خواهد داد.

آی او اس ۱۸

شما در نسخه های پیشین آی او اس با مراجعه به مسیر Settings> Display & Brightness> Display Zoom> Larger Text می‌توانستید سایز آیکون‌ها و متن‌ها را افزایش دهید. اما همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تغییر سایز آیکون‌ها در آی او اس ۱۸ چیزی ماورای اتفاقی است که در نسخه‌های پیشین شاهد آن بودیم.

آی او اس ۱۸

حذف نام اپلیکیشن‌ها در آی‌اواس ۱۷

اگر از iOS 17 یا نسخه‌های پیش از آن استفاده می‌کنید، با ترفند زیر می‌تواند نام اپلیکیشن دلخواه خود را پنهان کنید:

ios 18

برای انجام این کار باید از اپلیکیشن Shortcuts استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید با انتخاب گزینه Open App، اپلیکیشن دلخواه خود را انتخاب کرده و آیکون آن را نیز به دلخواه در نظر بگیرید و در قسمت نام این شورتکات، از یک نیم‌فاصله استفاده کنید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ما از این ترفند برای حذف نام فولدرها استفاده کرده‌ایم:

ios 18

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)