خانهمقاله‌ها
چگونه مدارک و اسناد را به کمک آیفون اسکن کنیم؟

چگونه مدارک و اسناد را به کمک آیفون اسکن کنیم؟

اگر از جمله کاربران آیفون بوده و قصد دارید اسکن با کیفیتی از مدارک خود تهیه کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

۱۴۰۳/۴/۵

راهنمای اسکن مدارک با آیفون

آیفون شما قادر به انجام بسیاری از کارها است؛ از مشاهده فیلم و سریال گرفته تا ارسال پیام، پخش موزیک و حتی اجرای بازی‌های جذاب و با کیفیت. اما به عنوان یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌ها، می‌توان به اسکن با کیفیت اسناد و مدارک اشاره کرد. برای انجام این کار می‌توانید از اپلیکیشن Notes یا Files استفاده کنید. ساز و کار آن روی آیفون‌های سری ۱۵ یا تمامی مدل‌های پیشین یکسان خواهد بود.

آیفون ۱۵ پرو مکس در حال اسکن اسناد

اسکن اسناد و مدارک به کمک اپلیکیشن Notes

به کمک نرم‌افزار Notes شما می‌توانید از اسکنر داخلی آیفون برای اسکن مدارک و ذخیره آن‌ها در قالب یک فایل پی دی اف استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در صورت نیاز، امضای خود را نیز به آن اضافه کنید. ساز و کار انجام این کار به صورت زیر است:

قدم اول: روی آیفون وارد اپلیکیشن Notes شوید.

قدم دوم: وارد یکی از فایل‌های قدیمی شده یا یک فایل جدید باز کنید.

قدم سوم: ‌مانند تصویر زیر روی آیکون دوربین از پایین صفحه ضربه زده و از منوی باز شده، گزینه Scan Documents را انتخاب کنید.

فضای کار با اپلیکیشن Notes آیفون

قدم چهارم: اسنادی که مایل به اسکن کردن آن هستید را روبروی دوربین آیفون قرار دهید. اگر روی حالت خودکار تنظیم شده باشد، به صورت اتوماتیک تصویر اسکن شده مدرک شما گرفته خواهد شد. در غیر این صورت روی دکمه شاتر ضربه بزنید. پس از گرفته شدن عکس، شما می‌توانید به صورت دستی چهر نقطه اطراف تصویر اسکن شده را جابجا کرده و در نهایت روی Keep Scan ضربه بزنید.

قدم پنجم: روی دکمه Save ضربه بزنید.

اسکن اسناد به کمک اپلیکیشن Notes آيفون

قدم ششم: برای اضافه کردن امضا به یک فایل اسکن شده کافی است روی آن ضربه زده، حالا روی آیکون دوربین از پایین صفحه ضربه زده و گزینه Scan Documents را انتخاب کنید.

قدم هفتم: حالا روی آیکون + ضربه زده و گزینه Signature را انتخاب کنید. شما می‌توانید یک تصویر از پیش گرفته شده را انتخاب کرده یا به کمک انگشتان خود، در همان لحظه اسناد را امضا کنید.

قدم هشتم: در نهایت از بالای صفحه روی Done ضربه بزنید.

اسکن اسناد به کمک اپلیکیشن Notes آيفون

اسکن کردن اسناد به کمک اپلیکیشن Files

شما می‌توانید به کمک نرم‌افزار Files اقدام به اسکن مدارک خود کنید. ساز و کار این روش به صورت زیر است:

قدم اول: وارد اپلیکیشن Files شوید و روی آیکون سه نقطه از بالای صفحه ضربه بزنید.

قدم دوم: گزینه Scan Documents را انتخاب کنید.

فضای کار با اپلیکیشن Files آیفون

قدم سوم: اسنادی که مایل به اسکن کردن آن هستید را روبروی دوربین آیفون قرار دهید. اگر روی حالت خودکار تنظیم شده باشد، به صورت اتوماتیک تصویر اسکن شده مدرک شما گرفته خواهد شد. در غیر این صورت روی دکمه شاتر ضربه بزنید. پس از گرفته شدن عکس، شما می‌توانید به صورت دستی چهر نقطه اطراف تصویر اسکن شده را جابجا کرده و در نهایت روی Keep Scan ضربه بزنید.

قدم چهارم: روی دکمه Save ضربه بزنید.

اسکن اسناد به کمک اپلیکیشن Files آیفون

قدم پنجم: برای اضافه کردن امضا به یک فایل اسکن شده کافی است روی آن ضربه زده، حالا روی آیکون دوربین از پایین صفحه ضربه زده و گزینه Scan Documents را انتخاب کنید.

قدم ششم: حالا روی آیکون + ضربه زده و گزینه Signature را انتخاب کنید. شما می‌توانید یک تصویر از پیش گرفته شده را انتخاب کرده یا به کمک انگشتان خود، در همان لحظه اسناد را امضا کنید.

قدم هفتم: در نهایت از بالای صفحه روی Done ضربه بزنید.

اسکن اسناد به کمک اپلیکیشن Files آیفون

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)