خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۶۰ میلیون تومان (خرداد ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۶۰ میلیون تومان (خرداد ۱۴۰۳)

به دنبال خرید بهترین گوشی بازار تا ۶۰ میلیون تومان هستید؟ در این مطلب به معرفی دستگاه‌هایی می‌پردازیم که ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانید در خرداد ماه ۱۴۰۳ خریداری کنید.

۱۴۰۳/۳/۳۰

پرچمدارهای تمام عیار یا گوشی‌های گیمینگ در بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان حضور دارند و از نظر قدرت پردازشی، کیفیت صفحه نمایش و عملکرد دوربین بهترین‌ها را ارائه می‌دهند.

مشاهده قیمت روز گوشی موبایل در جی‌اس‌ام

اگر قصد خرید گوشی دارید و می‌خواید تا ۶۰ میلیون تومان هزینه کنید، در این فهرست به معرفی بهترین گوشی‌های بازار در این بازه قیمتی می‌پردازیم.

فهرست بهترین گوشی‌های بازار تا ۶۰ میلیون تومان

دستگاه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بر اساس کاربری‌های مختلف مرتب شده‌اند تا شما بتوانید دستگاه مدنظرتان را متناسب با نیازهای خود خریداری کنید. بهترین گوشی‌های بازار تا ۶۰ میلیون تومان به شرح زیر هستند:

اگر به دنبال گوشی کامپکت هستید؛ آیفون ۱۳ مینی

برخی از کاربران به دنبال گوشی هستند که بتوانند به راحتی آن را حمل و استفاده کنند. سری مینی آیفون‌ها که فقط در سری ۱۲ و ۱۳ عرضه شده می‌تواند انتخاب برای مناسبی برای این دسته از کاربران باشد. آیفون ۱۳ مینی به علت عرضه کم در بازار از قیمت بالایی برخوردار است و همین موضوع باعث شده در بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان قرار بگیرد.

گوشی آیفون ۱۳ مینی

گوشی iPhone 13 Mini در ابعاد ۱۳۱.۵ در ۶۴.۲ میلی‌متر با ضخامت ۷.۷ میلی‌متر تولید شده و از وزن ۱۴۱ گرمی بهره می‌برد. این دستگاه از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است که شامل پنل شیشه‌ای و بدنه آلومینیومی می‌شود.

آیفون ۱۳ مینی به نمایشگری ۵.۴ اینچ با پنل Super Retina XDR OLED مجهز شده که رزولوشن +Full HD دارد و محتوا را با جزئیات بسیار بالایی نمایش می‌دهد.

در قلب تپنده این پرچمدار کوچک تراشه A15 Bionic استفاده شده که شامل یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای می‌شود. این گوشی از قدرت کافی برای اجرای تمامی دستورات کاربران برخوردار است و همچنین در بازی‌ها هم عملکرد بسیار خوبی دارد.

در پنل پشتی آیفون ۱۳ جزیره دوربین‌های این دستگاه به چشم می‌خورد که دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای عریض و اولتراواید قرار گرفته‌اند. همچنین برای گرفتن عکس‌های سلفی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به‌کار رفته که می‌تواند با استفاده از عمق سنج سه بعدی پرتره‌های بسیار دقیقی ثبت کند.

در نهایت به بخش باتری آیفون ۱۳ مینی می‌رسیم، جایی که پاشنه آشیل آن شده است.  این گوشی به علت برخورداری از باتری ۲۴۳۸ میلی‌آمپر ساعتی ماندگاری چندان مطلوبی ندارد و تقریبا روزی دوبار باید آن شارژ کنید. بنابراین اگر ابعاد گوشی برایتان اهمیت دارد، باید با عمر باتری گوشی iPhone 13 Mini کنار بیایید.

اگر به دنبال تجربه خالص از دنیای اندروید هستید؛ گوگل پیکسل ۸ پرو

گوشی‌های گوگل همیشه برای طرفداران اندروید از محبوبیت خاصی برخوردارند. پیکسل ۸ پرو در حال حاضر بهترین گوشی تولید شده از این شرکت و هوشمندترین دستگاه اندرویدی به حساب می‌آید.

گوشی Pixel 8 Pro در مقایسه با نسل قبلی از طراحی پخته‌تری استفاده کرده و متریال آن شامل آلومینیوم و شیشه می‌شود که حس لوکس بودن را به کاربر منتقل می‌کند.

گوشی پیکسل ۸ پرو

در بخش جلویی پرچمدار گوگل نمایشگری ۶.۷ از نوع LTPO OLED قرار گرفته می‌تواند با توجه موقعیت‌های مختلف نرخ‌نوسازی را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. از نظر رزولوشن هم باید بگوییم که این پنل قادر است محتوا را با وضوح ۱۳۴۴ در ۲۹۹۲ پیکسل نمایش دهد.

همچنین این نمایشگر می‌تواند هنگام نمایش محتوای HDR تا ۲۴۰۰ نیت روشنایی تولید کند و در حالت روشنایی خودکار این مقدار به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد که برای کار کردن زیر نور مستقیم خورشید کاملا مناسب است.

گوگل از تراشه اختصاصی خود به‌نام Tensor G3 در این نسل استفاده کرده که از قدرت پردازشی بالایی بهره می‌برد. پردازنده مرکزی ۹ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Immortalis-G715s MC10 موجب شده تا بتواند به راحتی از پس سنگین‌ترین تسک‌ها هم برآید. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این تراشه به یک پردازنده عصبی هم مجهز شده تا بتواند کارهای مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را انجام دهد.

در بخش پشتی این ماژول دوربین سه‌گانه هستیم که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با امکان زوم ۵ برابری و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید.

همچنین حفره پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۱۰.۵ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. گوگل برای گوشی پیکسل ۸ پرو به سراغ باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی رفته که قابلیت شارژ با حداکثر توان ۳۰ وات دارد.

اگر به دنبال گوشی هستید که رابط‌کاربری بسیار روان و سریعی داشته باشد و تا ۷ سال هم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دریافت کند، Google Pixel 8 Pro می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

اگر به دنبال بهترین گوشی بازار تا ۶۰ میلیون تومان هستید؛ سامسونگ گلکسی S24 اولترا

گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra با ویژگی‌های جدید و پیشرفته‌تری به بازار عرضه شده و توانسته از همان ابتدا توجه بسیاری از کاربران و طرفداران را جلب کند.

گلکسی اس ۲۴ اولترا اولین گوشی از این شرکت کره‌ای است که از بدنه‌ای تیتانیومی استفاده می‌کند و بسیار لوکس‌تر شده است. از تغییرات آن در بخش طراحی باید اشاره کنیم که دیگر خبری از پنل‌های خمیده نیست و با ساختار صاف سروکار داریم.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

در بخش جلویی این گوشی صفحه نمایشی ۶.۸ اینچ از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X قرار گرفته که محتوا را با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل نمایش می‌دهد. نرخ نوسازی این پنل ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده که به‌لطف فناوری LTPO مقدار آن در موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند.

همچنین از دیگر نکات مثبت آن باید به میزان روشنایی ۲۶۰۰ نیتی اشاره کنیم که محتوا را کاملا واضح و شفاف زیر نور مستقیم خورشید نمایش می‌دهد.

در بخش سخت افزار اس ۲۴ اولترا تراشه جدید و قدرتمند کوالکام قرار گرفته؛ اسنپدراگون هشت نسل سه که توسط سامسونگ تغییراتی روی آن لحاظ شده است.

قدرت پردازشی این تراشه از چیپ از پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 750 تامین می‌شود و می‌تواند به راحتی از پس امور سنگینی مانند اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا برآید.

در بخش پشتی S24 Ultra سامسونگ چهار بیرون‌زدگی به چشم می‌خورد که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پریسکوپ تلسکوپی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید.

گلکسی اس ۲۴ اولترا هم مانند نسل قبلی خود از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی خود را تامین می‌کند. شارژ این باتری از طریق آداپتور ۴۵ واتی تامین می‌شود که در ۳۰ دقیقه می‌تواند ۶۵ درصد از ظرفیت این باتری را شارژ کند.

در مجموع اگر به دنبال گوشی هستید که در تمامی بخش‌های نیازهایتان را به بهترین نحو برطرف کند، انتخاب سامسونگ گلکسی S24 Ultra می‌تواند مطمئن‌ترین انتخاب باشد.

اگر ماندگاری باتری برایتان اهمیت دارد؛ وان‌پلاس ۱۲

یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید تا ۶۰ میلیون تومان خریداری کنید، وان پلاس ۱۲ است.

این گوشی یک نمایشگر ۶.۸۲ اینچ اولد دارد که از فناوری LTPO پشتیبانی می‌کند و می‌تواند نرخ‌نوسازی صفحه را با توجه به محتوای در حال نمایش تغییر دهد. همچنین گفتنی است که این صفحه نمایش می‌تواند تا ۴۵۰۰ نیت روشن شود که منجر شده کار کردن زیر نور مستقیم خورشید راحت باشد.

گوشی وان پلاس ۱۲

گوشی OnePlus 12 هم مانند سایر پرچمداران ۲۰۲۴ به تراشه اسنپدراگون هشت نسل سه مجهز شده که قادر است تمامی بازی‌های سنگین را با بالاترین تنظیمات ممکن اجرا کند.

وان‌پلاس ۱۲ در ماژول دوربین بزرگ خود از سه حسگر دوربین میزبانی می‌کند که شامل حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز عریض، حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ تله‌فوتو و حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید می‌شود. در بخش جلویی هم برای عکس‌های سلفی دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که توانایی ضبط ویدیو با حداکثر وضوح 8K دارد.

ماندگاری باتری آن یکی از نکات قوت آن محسوب می‌شود؛ باتری ۵۴۰۰ مگاپیکسلی از جنس لیتیوم پلیمر که از حداکثر توان ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود.

اگر کاربری هستید که استفاده‌های زیادی از گوشی دارید یا مدت طولانی را خارج از خانه سپری می‌کنید، وان‌پلاس ۱۲ می‌تواند انتخاب معقولی برایتان باشد.

سخن آخر

در این راهنمای خرید به سراغ بهترین گوشی‌هایی رفتیم که می‌توانید در بازه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان خریداری کنید. همچنین برای ساده‌تر شدن انتخاب این فهرست را بر اساس کاربری‌های مختلف مرتب کرده‌ایم. به‌نظر شما بهترین گوشی تا ۶۰ میلیون تومان چیست؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۶۰ میلیون تومان از نظر صفحه نمایش چیست؟

اگر صفحه نمایش برایتان اهمیت دارد، سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

چه گوشی تا ۶۰ میلیون تومان ابعاد کوچکی دارد؟

یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید تا ۶۰ میلیون تومان خریداری کنید که ابعاد کمی داشته باشد، گوشی موبایل iPhone 13 Mini است، ولی باید اشاره کنیم که این دستگاه عمر باتری چندان مطلوبی ندارد.

آیا تا ۶۰ میلیون می‌توان گوشی گیمینگ خرید؟

بله. شما می‌توانید با بودجه ۶۰ میلیون تومان گوشی‌هایی خریداری کنید که به علت برخورداری از سخت افزار قدرتمند می‌توانند تمامی بازی‌ها را با بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن اجرا کنند.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)