خانهمقاله‌ها
تمامی انتظارات از به‌روزرسانی‌های دوربین سری آیفون ۱۶

تمامی انتظارات از به‌روزرسانی‌های دوربین سری آیفون ۱۶

اپل هر ساله ارتقاهایی را برای دوربین آیفون‌های جدیدش در نظر می‌گیرد که امسال نیز شامل این سنت می‌شود؛ اما نکته مهم اینجاست که این شرکت همچنان قصد دارد فاصله سری پرو را از سری استاندارد بیشتر و بیشتر کند.

۱۴۰۳/۴/۱

علاوه بر همه موارد نرم افزاری هوش مصنوعی، امسال نیز شاهد ارتقای دوربین‌ها با سری آیفون ۱۶ خواهیم بود. حقیقت این است که به نظر می‌رسد تاکنون ۹۵ درصد از این ارتقاها فقط برای مدل‌های پرو در نظر گرفته شده‌اند و این امر باعث جدایی بیشتر آن‌ها از آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس شده است.

حسگر تصویر اصلی جدید و یک دوربین فوق عریض جدید گزارش شده است که با آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس معرفی می‌شود. هر دو ارتقا با توجه به اینکه تا چه حد می‌توانند سیستم دوربین آیفون را بهبود بخشند، بسیار تاثیرگذار به نظر می‌رسند.

تمامی انتظارات از به‌روزرسانی‌های دوربین سری آیفون ۱۶

در مورد مدل‌های غیرپرو آیفون ۱۶، انتظار می‌رود تغییر بصری کوچکی رخ دهد که ممکن است باعث ایجاد برخی الگوهای رفتاری در شبکه‌های بین‌المللی امسال شود.

به‌روزرسانی‌های دوربین آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس

سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی

گفته می‌شود مدل‌های آیفون ۱۶ پرو دو ارتقای دوربین جدید دریافت خواهند کرد که یکی از آنها برای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. این دوربین در حالی که میزان ۴۸ مگاپیکسل خود را حفظ می‌کند، گزارش‌ها حاکی از آن است که از حسگر تصویر سفارشی جدید سونی IMX903 قدرت می‌گیرد.

اندازه این سنسور سونی 1/1.14 اینچ است که به طور قابل توجهی بزرگتر از 1/1.28 اینچی سونی IMX803 در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس سال گذشته است. اندازه سنسور بزرگتر چندین مزیت دارد که یکی از آنها افزایش حساسیت به نور برای عملکرد بهتر در نور کم است. مزیت دیگر بوکه طبیعی‌تر (پیش زمینه و پس زمینه تار) است که برای پرتره‌های خیره کننده عالی است.

اما اندازه بزرگتر تنها ارتقا نیست. گزارش‌ها همچنین می‌گویند که IMX903 شرکت سونی سفارشی با سه مزیت دیگر همراه خواهد بود:

  • طراحی انباشته: این سرعت عکسبرداری دوربین را افزایش می دهد و به جمع آوری نور موثرتر و در نتیجه تصاویر واضح تر کمک می کند
  • مبدل ۱۴ بیتی آنالوگ به دیجیتال(ADC): این کار با گسترش دامنه دینامیکی دوربین کیفیت تصویر را حتی بیشتر بهبود می‌بخشد و به آن کمک می‌کند تا جزییات بیشتری را در سایه‌ها و نقاط برجسته به طور همزمان ثبت کند
  • کنترل دستیابی دیجیتال (DCG): ابزاری که به دوربین کمک می‌کند تا عکسی با نوردهی بهتر و دانه‌بندی کمتر (نویز کمتر) بگیرد. به عبارت دیگر به عکس‌ها و ویدیوهای در نور کم و یا در شب کمک می‌کند

ما بر اساس این سنسور جدید برای دوربین اصلی آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس نکاتی را می‌توانیم دریافت کنیم. این ارتقا به شدت برای عکاسی و فیلم‌برداری در نور کم طراحی شده است، که ما را به این فکر می‌اندازد که ممکن است اپل ویژگی جدیدی را معرفی کند که از این پیشرفت‌ها استفاده می‌کند. شاید چیزی برای مبارزه با قابلیت Nightography سامسونگ.

دوربین اولترا واید جدید

سرانجام یک پیشرفت برای این دوربین! گفته می‌شود اپل از شر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض که مدت زیادی به آن چسبیده بود، خلاص شده و آن را با دوربینی با وضوح بالا جایگزین می‌کند که دقیقا مانند سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل است. این بدان معناست که می‌توانید با فرمت ProRAW اپل عکس بگیرید که اطلاعات بسیار بیشتری را حفظ می‌کند. همچنین باید به این معنی باشد که عکس‌های پیش ‌فرض گرفته شده با دوربین فوق عریض ۲۴ مگاپیکسلی خواهند بود که سطح بسیار بالاتری از جزییات را ارایه می‌دهند.

متریال و پوشش جدید برای لنزها

شایعات حاکی از آن است که اپل در حال افزودن یک پوشش ویژه به لنزها به نام Atomic Layer Deposition یا ALD است. این روکش فانتزی باید به کاهش رگه‌های آزاردهنده نور (شعله‌ور شدن لنز) کمک کند که گاهی اوقات می‌تواند عکس‌های شما را به خصوص در شب خراب کند.

یک مورد دیگر اینکه خود لنزها هم ممکن است به لطف نوع جدیدی از شیشه‌های قالبی سبک‌تر و نازک‌تر باشند. این می‌تواند به معنای برآمدگی دوربین کوچکتر در پشت تلفن باشد که کار با آن را شیک‌تر و راحت‌تر می‌کند.

بهبودهای دوربین آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس

چیدمان جدید دوربین

متاسفانه آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس ممکن است همانند مدل‌های پرو از ارتقای خاصی برخوردار نباشند. در عوض تنها تغییری که در فضای مجازی برای آنها منتشر شده است، ظاهر جدید برای ماژول دوربین است. در واقع حتی می‌توان گفت که جدید هم نیست، زیرا شبیه همان چیزی است که در آیفون ۱۲ دیده بودیم.

دلیل بازگشت اپل به جهت‌گیری عمودی دوربین‌های دوگانه برای مدل‌های ارزان‌تر خود، فعال کردن ویدیوهای فضایی است که برای مشاهده در هدست اپل ویژن پرو در نظر گرفته شده است. دوربین‌های مورب مانند دوربین‌های قبلی آیفون نمی‌توانند فیلم محیطی سه‌بعدی ضبط کنند.

آیفون ۱۶ چند عدد دوربین خواهد داشت؟

تعداد دوربین های سری آیفون ۱۶ مانند سری آیفون ۱۵ خواهد بود. این بدان معناست که ما می‌توانیم در مدل‌های پرو از جمله دوربین‌های اصلی، فوق عریض و تله فوتو انتظار یک سیستم دوربین سه گانه را داشته باشیم. اما آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس با یک دوربین کمتر عرضه خواهند شد که فقط دوربین اصلی و فوق عریض را شامل می‌شود.

البته هر چهار مدل آیفون ۱۶ با دوربین جلویی تعبیه شده در نمایشگر عرضه خواهند شد.

دوربین‌های آیفون ۱۶ چند مگاپیکسل خواهند داشت؟

مگاپیکسل دوربین‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس:

  • دوربین اصلی (عریض): ۴۸ مگاپیکسل
  • دوربین فوق عریض: ۴۸ مگاپیکسل
  • دوربین تله‌فوتو: ۱۲ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

مگاپیکسل دوربین‌های آيفون ۱۶ و ۱۶ پلاس:

  • دوربین اصلی (عریض): ۴۸ مگاپیکسل
  • دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

قابل توجه‌ترین مشخصات در بالا، دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض در مدل های پرو است. حسگر تصویر اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX903 هم ارتقای خوبی است که وضوحی مشابه دوربین اصلی سال گذشته دارد، اما در مقایسه با آن بزرگ‌تر است. اندازه بزرگتر باید عملکرد بهتری در نور کم و پرتره‌های طبیعی‌تر با پس زمینه و پیش زمینه تار داشته باشد.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)