خانهمقاله‌ها
راهنمای حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندرویدی

راهنمای حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندرویدی

اگر از محصولات مجهز به اندروید استفاده کرده و به تازگی با مشکل شارژ نشدن این دیوایس‌ها روبرو شده‌اید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱۴۰۳/۴/۴

چرا گوشی اندرویدی شارژ نمی‌شود؟

گوشی‌های هوشمند این روزها قسمت بزرگی از زندگی افراد مختلف را به خود اختصاص داده‌اند. به کمک این گجت‌ها شما می‌توانید جلسات خود را زمان‌بندی کنید، عکاسی کنید، بازی کنید، کارهای خود را سر و سامان دهید یا حتی به تماشای تلویزیون بپردازید. به این ترتیب اسمارت فون‌ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما را به خود اختصاص داده‌اند و اگر در این میان مشکلی به وجود آمده و آن‌ها عملکرد اصلی خود را از دست بدهند، مطمئنا شخص کاربر بسیار اذیت خواهد شد.

باتری یکی از مهم‌ترین قطعات گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و این روزها کاربران دست کم یک بار در روز اقدام به شارژ آن می‌کنند. اما اگر عملیات شارژ به درستی انجام نشود، مسلما کاربر را نگران خواهد کرد. خوشبختانه روش‌های متعددی برای حل مشکل وجود دارد که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

گوشی اندرویدی

پیش از آن که به دنبال راه حل باشیم، ابتدا باید ببینیم که چرا عملیات شارژ به درستی انجام نمی‌شود.

در ابتدا، شما باید یک سری المان‌های فیزیکی را مورد بررسی قرار دهید. اما پس از آن، اگر گوشی شما همچنان روشن است، به عمق آن فرو رفته و به دنبال راه حل می‌گردیم.

راه‌های حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندرویدی

اگر برای بررسی مشکل آماده هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

قدم اول: به عنوان اولین گزینه، چک کنید چیزی مانع اتصال کابل شارژر به بدنه گوشی نشده باشد. برخی قاب‌ها به دلیل طراحی نادرست و غیر اصولی، ممکن است مانع ورود کابل به پورت ورودی گوشی شما شوند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مسلما گوشی شما شارژ نخواهد شد. لذا پیشنهاد می‌کنیم ابتدا قاب گوشی را جدا کرده و مجددا تست کنید.

شیائومی

قدم دوم: وضعیت فیزیکی گوشی خود را بررسی کنید. آیا اخیرا درون آب افتاده است؟ حتی اسمارت فون‌هایی که از قابلیت ضد آب بودن بهره می‌برند هم اگر قطرات آب درون درگاه آن‌ها وجود داشته باشد، شارژ نخواهند شد. در این گونه مواقع خود گوشی به شما هشدار خواهد داد؛ اما اگر اخیرا گوشی شما درون آب افتاده است، آن را دست کم به مدت یک روز کنار بگذارید تا آب درون آن تبخیر شده یا خارج شود.

قدم سوم: اگر دمای هوا در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است، این موضوع نیز می‌تواند موجب شارژ نشدن گوشی شود. گوشی‌های هوشمند این روزها اگر دمای زیاد را تشخیص دهند، دست از شارژ شدن می‌کشند. چرا که پروسه شارژ شدن فرآیندی گرمازا بوده و همین موضوع روی ضعیف شدن باتری تأثیر خواهد گذاشت. در این گونه مواقع گوشی خود را به محلی خنک‌تر انتقال داده، اجازه بدهید گرمای آن کاهش پیدا کرده و مجددا اقدام کنید. به هیچ عنوان در چنین شرایطی گوشی خود را روبروی انواع خنک‌کننده‌ها نگه ندارید؛ چرا که به باتری دستگاه شوک وارد شده و عمر مفید آن را پایین می‌آورد. به جای این کار، اجازه بدهید دمای دستگاه در یک مکان خنک خود به خود کاهش پیدا کند.

قدم چهارم: آداپتور و کابل شارژ را بررسی کنید. در صورت امکان، از آداپتور و کابل شارژ دیگری استفاده کنید و اگر همه چیز به روال عادی بازگشت، می‌توانید مطمئن شوید که کابل یا آداپتور شما با مشکل مواجه شده است.

شارژر

قدم پنجم: درگاه شارژ گوشی را بررسی کنید. اگر گوشی شما قدیمی است، ممکن است پورت شارژ با مشکل مواجه شده باشد. لذا بعد از اتصال کابل شارژ، کمی آن را در محل خود جابجا کنید. برخی مواقع ممکن است همین کار ساده، حلال مشکل شما باشد. اگر شارژ گوشی به این ترتیب آغاز شد، می‌توانید مطمئن باشید که درگاه آن با مشکل مواجه شده است.

قدم ششم: درون درگاه شارژ را بررسی کنید. برخی مواقع ممکن است ورود گرد و غبار و یا موارد دیگر به این قسمت، باعث عدم اتصال کابل شارژ به کانکتورها شود. در این شرایط با یک چراغ قوه، درون این محفظه را بررسی کنید و اگر چیزی مشاهده کردید، به کمک خلال دندان و یک پنبه یا پارچه نرم، آن را خارج کنید. همچنین می‌توانید از دمنده‌ها با فشار خیلی کم برای خارج کردن ذرات ریز گرد و غبار استفاده کنید.

درگاه گوشی

قدم هفتم: اگر گوشی شما روشن است، تمام اپلیکیشن‌های باز را ببندید. برخی مواقع ممکن است درخواست‌های اپلیکیشن‌ها از توان گوشی شما چیزی بیشتر از مقدار انرژی ارسال شده از سوی شارژر باشد و در این شرایط، گوشی شما شارژ نخواهد شد. در صورت امکان، گوشی را خاموش کرده و فرآیند شارژ شدن را مجددا چک کنید.

قدم هشتم: آیا گوشی شما از سیستم شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؟ اگر پاسخ بله است، این موضوع را نیز چک کنید. اگر همه چیز مرتب بود، تا زمان حل مشکل شارژ از طریق کابل، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

شارژر بی سیم

قدم نهم: در نهایت، آیا گوشی هوشمند شما قدیمی شده است؟ آیا باتری آن نیاز به تعویض دارد؟ اگر از عمر مفید گوشی شما حدود سه یا چهار سال می‌گذرد، به نظر می‌رسد وقت آن رسیده تا به یک متخصص مجرب مراجعه کرده و باتری آن را تعویض کنید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)