خانهاخبار
برخی از کارمندان اپل به طور جدی نگران هدست واقعیت ترکیبی اپل هستند

برخی از کارمندان اپل به طور جدی نگران هدست واقعیت ترکیبی اپل هستند

مدتی است که هدست واقعیت ترکیبی اپل، به جای ایجاد همدلی و اشتیاق در آستانه رونمایی، به عاملی برای تنش میان کارمندان و حتی مدیران رده بالای این شرکت تبدیل شده است.
۱۴۰۲/۱/۷

به گزارش نیویورک تایمز، برخی از کارمندان اپل نگران سودمندی و قیمت هدست واقعیت ترکیبی آینده این شرکت هستند.

به گفته هشت کارمند فعلی و سابق اپل که با نیویورک تایمز مصاحبه کرده‌اند، شور و شوق اولیه در مورد دستگاه در شرکت، ظاهرا تبدیل به شک شده است. بنابر گزارش‌ها، این تغییر لحن نشان دهنده سطحی بی‌سابقه از نگرانی در مورد محصول جدید اپل در داخل شرکت است؛ این در حالیست که در مورد عرضه محصولات قبلی اپل، همیشه شاهد همدلی و اشتیاق میان تمامی کارمندان این شرکت بوده‌ایم.

image

 

به نظر می‌رسد نسل اول این هدست، پلی ارتباطی برای محصولات آینده است که نیاز به پیشرفت‌های فنی دارند، اما گفته می‌شود بسیاری از کارمندان نگران قیمت ۳۰۰۰ دلاری دستگاه، کاربرد و بازار اثبات نشده آن هستند. کارمندانی که در این موارد شک و شبهه دارند، این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا این دستگاه برخلاف آیپاد و آیفون «راه حلی برای جستجوی مشکل» است یا خیر. ظاهرا این هدست مانند سایر محصولات اپل با وضوح مشابهی هدایت نشده است.

برخی از کارمندان به دلیل تردید در مورد پتانسیل این محصول، از پروژه انصراف داده‌اند، در حالی که برخی دیگر به دلیل عدم پیشرفت در برخی از عملکردهای دستگاه از جمله سیری، توسط اپل اخراج شده‌اند. گفته شده که این نارضایتی به اعضای رهبری اپل نیز کشیده شده و برخی از آنها چشم‌انداز این دستگاه را زیر سوال برده‌اند.

ظاهرا این هدست اخیرا از طریق ویدیویی که پنج سال پیش توسط مدیر طراحی وقت، یعنی جانی آیو در یک شرکت بزرگ ساخته شده بود، به بیشتر از ۱۰۰ مدیر بالامرتبه اپل نمایش داده شده است. این ویدیو مردی را در یک تاکسی در لندن با هدست واقعیت افزوده به تصویر می‌کشد که با همسرش در سانفرانسیسکو تماس می‌گیرد و مناظر لندن را از چشم او به اشتراک می‌گذارد.

image

 

نیویورک تایمز گزارش‌های قبلی را نیز تایید کرده که این هدست دارای یک بدنه از جنس فیبر کربن، یک بسته باتری کمکی متصل شده به بدن، دوربین‌های رو به بیرون، دو نمایشگر 4K، لنزهای مخصوص کسانی که عینک طبی می‌زنند، و یک دکمه برای افزایش یا کاهش گذر زمان ویدیو از محیط اطراف خواهد بود.

اپل بر روی اطمینان از برتری دستگاه در کنفرانس‌های ویدیویی و زمان صرف شده به عنوان آواتار مجازی تمرکز کرده است. همچنین محتوای تلویزیونی با وضوح بالا از فیلم‌سازان هالیوودی از جمله فاورو نیز برای این دستگاه تدارک دیده شده است. با وجود شباهت‌هایی که هدست اپل با هدست‌های متا دارد، انتظار می‌رود اپل این دستگاه را به عنوان چیزی متفاوت از هدست‌های موجود معرفی کند.

این هدست همچنین ابزارهایی را برای هنرمندان، طراحان و مهندسان ارایه می‌دهد که طراحی و ویرایش تصویر را در فضای سه بعدی امکان‌پذبر می‌کند. به علاوه اپلیکیشن‌هایی برای ویرایش ویدیوی واقعیت مجازی با استفاده از حرکات دست هم وجود خواهد داشت. در نتیجه انتظار می‌رود که این محصول برای کسب و کارها و شرکت‌های طراحی، بیشتر از کاربران عادی جذاب باشد. برخی از کارمندان اپل گمان می‌کنند که این شرکت می‌تواند دوباری عرضه هدست را به تعویق بیاندازد، حتی اگر تولید آن برای رونمایی در ژوئن (خرداد) در حال انجام باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)