خانهاخبار
چه محصولاتی قرار است در رویداد ۱۸ اردیبهشت اپل رونمایی شوند؟

چه محصولاتی قرار است در رویداد ۱۸ اردیبهشت اپل رونمایی شوند؟

در فاصله سه روز مانده به رویداد اپل پس از وقفه‌ای تاریخی در معرفی آیپدهای جدید، قصد داریم ببینیم چه محصولاتی قرار است در این رویداد معرفی شوند.

۱۴۰۳/۲/۱۶

اپل در ۷ می (۱۸ اردیبهشت) رویداد ویژه‌ای برگزار می‌کند که به احتمال زیاد بر روی مدل‌های جدید آیپد ایر و آیپد پرو تمرکز خواهد کرد. امروز می‌خواهیم ببینیم اپل قصد دارد چه محصولاتی را در مراسم خود معرفی کند.

چه محصولاتی در رویداد Let Loose معرفی خواهند شد؟

اپل از اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ماه ۱۴۰۱) به‌روزرسانی مهمی برای خط تولید آیپد انجام نداده است، به استثنای به‌روزرسانی اپل پنسل در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ماه ۱۴۰۲). این فاصله زمانی در تاریخ اپل بی‌سابقه بود و در هیچ زمانی پیش نیامده بود که اپل اینقدر دیر آیپدهای جدید را معرفی کند.

در ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت ماه)، اپل به طور رسمی اعلام کرد که رویداد ویژه‌ای را در ۷ می برگزار خواهد کرد و این شرکت از آن با عنوان «Let Loose» یاد کرد. همچنین به طور مستقیم اشاره کرد که این رویداد در مورد چه چیزی خواهد بود، زیرا در پوستر رویداد مذکور یک سری از لوگوهای اپل به کار رفته بود که یک دست با کمک اپل پنسل در حال کشیدن آن بود.

مشخص نیست که اپل چرا به این شکل واضح در لوگوی رویداد خود عمل کرده است، زیرا این شرکت همیشه رازهایی را در پوستر رویدادهای خود پنهان می‌کند و به طور مستقیم اشاره‌ای به آنچه قرار است معرفی شود نمی‌کند.

در زیر به مواردی اشاره می‌کنیم که طبق گزارش‌ها و شایعات قرار است در رویداد پیش روی اپل ببینیم.

آیپد پرو

مدل‌های آیپد پرو ستاره رویداد اپل خواهند بود و اولین نمایشگرهای اولد بزرگ‌تر را به نمایش می‌گذارند. فناوری نمایشگر اولد سیاهی عمیق‌تر، کنتراست بهتر، رنگ‌های زنده‌تر و بازده انرژی بهتر را به ارمغان می‌آورد.

iPad-Pro-2024-Will-Be-a-Huge-Upgrade-Thumb-1.jpg

گفته می‌شود که اپل از بهترین پنل‌های اولد موجود در بازار با روشنایی بالاتر، عمر باتری بیشتر، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پروموشن و عمر طولانی برای فناوری اولد استفاده می‌کند. صفحه‌ نمایش‌های اولد دارای پیکسل‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌صورت جداگانه کنترل کرد، بنابراین محتوای محدوده دینامیکی بالا واقعی‌تر و نزدیکتر به واقعیت به نظر می‌رسد.

مدل‌های آیپد پرو در اندازه‌های ۱۱٫۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی عرضه می‌شوند و هر دو مدل حاشیه‌های باریک‌تر خواهند داشت. انتظار می‌رود آی‌پد پرو ۱۱٫۱ اینچی ۵٫۱ میلی‌متر ضخامت داشته باشد که از ۵٫۹ میلی‌متر نسل قبل کمتر است، در حالی که مدل ۱۲٫۹ اینچی از ۶٫۴ میلی‌متر ضخامت به ۵ میلی‌متر خواهد رسید. این تبلت‌ها تقریبا به اندازه مدل‌های فعلی خواهند بود و فقط طول و عرض آن‌ها تغییر می‌کند. هنوز کاملا مشخص نیست که مدل‌های آیپد پرو از کدام تراشه سری M استفاده خواهند کرد، و این احتمال وجود دارد که اینها اولین دستگاه‌هایی باشند که به تراشه نسل بعدی M4 متمرکز بر هوش مصنوعی مجهز می‌شوند. اگر این اتفاق نیفتد، اپل از M3 موجود در آیمک و مک بوک ایر استفاده خواهد کرد؛ اما در هر صورت، پیشرفت عظیمی را نشان خواهد داد.

در کنار حاشیه‌های باریک، انتظار می‌رود دوربین جلوی آیپد پرو به جای قسمت بالایی، به کنار دستگاه منتقل شود، بنابراین زمانی که آیپد در جهت افقی قرار می‌گیرد، دوربین عمودی خواهد بود. با این تغییرهنگامی که از آيپد با صفحه کلید استفاده می‌شود، تماس‌های ویدیویی و فیلمبرداری منطقی‌تر به نظر خواهد رسید.

از طرف دیگر شایعاتی مبنی بر پشتیبانی احتمالی از شارژر مگ سیف و حداکثر ۴ ترابایت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد و همچنین می‌توانیم شاهد افزایش قیمت در این مدل‌ها باشیم. منابع متعدد گفته‌اند که فناوری اولد مدل‌های ۲۰۲۴ آیپد پرو را گران‌تر می‌کند، اما هنوز مشخص نیست که چقدر گران‌تر هستند. شایعات از ۱۶۰ دلار بیشتر تا ۷۰۰ دلار بیشتر متغیر است.

آیپد ایر

آیپد ایر نیز در کنار آیپد پرو تازه‌سازی می‌شود و برای اولین بار، اپل خط تولید ایر را تقسیم کرده و دو مدل مختلف را معرفی می‌کند. اولین آیپد ایر جانشین مستقیم نسخه فعلی خواهد بود که اندازه آن ۱۰٫۹ اینچ است. اما مدل دوم با سایز ۱۲٫۹ اینچی مشابه آیپد پرو عرضه خواهد شد.

iPad-Air-12.9-Inch-Feature.jpg

عرضه آیپد ایر در دو اندازه صفحه ‌نمایش، به مشتریانی که خواهان صفحه‌نمایش بزرگ با قیمتی مقرون به صرفه‌تر از آی‌پد پرو هستند، این امکان را می‌دهد که این گزینه را داشته باشند. مدل‌های ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹ اینچی آیپد ایر، اندازه صفحه‌ نمایش مشابهی را که اپل برای آیپد پرو ارایه می‌کند، به ارمغان می‌آورد با این تفاوت که از ال‌سی‌دی استفاده شده و این باعث می‌شود تا هزینه‌ها کمتر شود.

ما انتظار تغییرات در طراحی آیپد ایر نداریم، به جز اندازه جدید و بزرگتر. هر دو مدل شبیه آیپد ایر ۴ خواهند بود که دارای نمایشگر لبه به لبه با حاشیه‌های باریک و شاسی آلومینیومی با لبه‌های تخت و گرد است. آیپد ایر ضخیم‌تر از آیپد پرو خواهد بود و حاشیه‌های بیشتری هم خواهد داشت.

تصاویر لو رفته آیپد ایر به دوربین پشتی با برآمدگی دوربین به شکل کپسولی اشاره می‌کنند که شبیه به طرحی است که انتظار داریم در آیفون ۱۶ ببینیم. دوربین جلو می‌تواند به گونه‌ای تغییر مکان دهد و در بالای آیپد قرار گیرد. هنگامی که در حالت افقی قرار دارد، به آن اجازه می‌دهد هنگام استفاده با کیبورد در جهت‌گیری مناسب برای تماس‌های ویدیویی قرار گیرد. نسخه فعلی دارای دوربین در بالا در حالت پرتره است.

در حالی که شاهد به‌روزرسانی‌های طراحی قابل توجهی نخواهیم بود، اپل ممکن است گزینه‌های رنگی جدیدی را معرفی کند. مدل موجود در طیفی از سایه‌های پاستلی عرضه می‌شود، بنابراین اپل می‌تواند انتخاب رنگ را تغییر دهد.

اپل پنسل

آیپد پرو و ​​آیپد ایر با نسخه به‌روزرسانی ‌شده‌ای از قلم اپل همراه خواهند بود که ممکن است اپل آن را اپل پنسل ۳ نامیده باشد و از بازخورد لمسی پشتیبانی کند.

black-and-white-apple-pencil-feature.jpg

نحوه استفاده از بازخورد لمسی هنوز مشخص نیست، اما کد موجود در iOS 17.5 نشان می‌دهد که یک ژست حرکتی «فشردن» وجود خواهد داشت که می‌تواند کارهایی مانند فعال کردن ابزارها و تنظیمات مختلف در برنامه‌ها را انجام دهد.

از طرف دیگر شایعاتی مبنی بر تعویض نوک‌های مغناطیسی وجود دارد، اما نمی‌دانیم که آیا این در واقع یک ویژگی است که در راه است یا یک شایعه نادرست. ادغام عمیق‌تر با ویژن پرو هم یک احتمال دیگر است و شاید بتواند با برنامه‌های طراحی که از VisionOS پشتیبانی می‌کنند کار کند. همچنین این احتمال وجود دارد که ما بتوانیم ببینیم که اپل پنسل به جای سفید، در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می‌شود.

مجیک کیبورد

اپل در نظر دارد مجیک کیبورد را بازنگری کند و یک قاب محکم‌تر از آلومینیوم به جای مواد پلی‌اورتان مورد استفاده در نسخه فعلی معرفی کند. در حالی که قاب و اطراف این صفحه کلید از آلومینیوم ساخته می‌شود، پوسته بیرونی همچنان از سیلیکون ساخته خواهد شد.

magic-keyboard-yellow-1.jpg

با ساختار آلومینیومی جدید، ترکیبی از آیپد و مجیک کیبورد هم از نظر ظاهر و هم از نظر عملکرد، شباهت بیشتری به مک بوک خواهد داشت. یک ترک‌پد بزرگ‌تر نیز شبیه به ترک‌پد در مک ‌بوک وجود خواهد داشت، بنابراین صفحه ‌کلید جدید تجربه تایپ و ناوبری مانند مک‌ بوک را ارایه می‌دهد.

اپل از مواد پریمیوم بیشتری برای مجیک کیبورد جدید استفاده می‌کند، بنابراین ممکن است گران‌تر باشد. قیمت مدل فعلی از ۲۹۹ دلار برای نسخه ۱۱ اینچی شروع می‌شود. مجیک کیبورد جدید احتمالا با هر دو مدل آیپد ایر و آیپد پرو آینده کار می‌کند، زیرا از نظر اندازه مشابه هستند.

لوازم جانبی دیگر

اپل منتخب بندهای اپل واچ، قاب‌های آیفون و قاب‌های آیپد را به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌کند و گزینه‌های رنگی جدیدی را معرفی می‌کند. ما می‌توانیم رنگ‌های تابستانی جدیدی را برای بسیاری از لوازم جانبی ببینیم و اپل باید قاب‌های آیپد خود را به‌روزرسانی کند تا مدل‌های جدید آیپد را در خود جای دهد.

گسترش عرضه ویژن پرو

شایعات حاکی از آن است که اپل هدست ویژن پرو را قبل از WWDC به کشورهای دیگر گسترش خواهد داد. می‌توانیم ببینیم که این شرکت ویژن پرو را به کشورهایی مانند بریتانیا، کانادا، چین و غیره به عنوان بخشی از رویداد ۷ می ارایه می‌کند.

Apple-Vision-Pro-with-battery-Feature-Blue-Magenta.jpg

چگونه تماشا کنیم؟

رویداد «Let Loose» قرار است در روز سه شنبه ۷ می (۱۸ اردیبهشت ماه)، ساعت ۷ صبح به وقت اقیانوس آرام (۱۷:۳۰ به وقت ایران) برگزار شود. اپل این رویداد را به صورت زنده در وب سایت رسمی خود و یوتیوب پخش خواهد کرد، به علاوه گزینه‌ای برای تماشای آن در اپل تی‌وی نیز وجود دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)