رقابت اپراتورهای تلفن همراه در کشور
به گزارش گروه خبری GSM، به نقل از ایسنا، شركت ارتباطات سیار در جریان رقابت میان اپراتورها نسبت به كاهش تعرفهی ثبتنام سیمكارتهای دولتی و پس از آن ارایهی سیمكارتهای اعتباری و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای پرداخت مبالغ ثبتنام در دو نوبت، تحویل سیمكارتها در منازل در یك مقطع، ثبتنام اینترنتی و برداشتن محدودیت ثبتنام اقدام كرد.
تا این كه با تشدید این رقابت، ایرانسل اخیرا اعلام كرده است كه این شركت با هدف استفاده هرچه آسانتر از شبكهی تلفن همراه از تاریخ یكم مهرماه تا 30 آذرماه جاری بهای سیمكارت دایمی و اعتباری خود را تا 50 درصد كاهش میدهد.
اقدام اخیر ایرانسل در جهت كاهش 50 درصدی قیمت سیمكارتها چندمین مكانیزم تشویقی و تبلیغی این شركت به شمار میرود؛ ایرانسل با تبلیغات وسیع، وعدههای هدایای مختلف از جمله سیمكارت رایگان، در نظر گرفتن طرحها و امتیاز تشویقی در جهت كاهش هزینههای مشتركان در مقاطع مختلف، اختصاص پیام كوتاه، GPRS و مكالمه داخل شبكه یا بین اپراتوری رایگان برای جذب مشترك و ترغیب مشتركان برای استفاده بیشتر آنها از شبكهی این اپراتور اقدام میكند.
به عقیده تحلیلگران این بازار رقابتی بر شركت ارتباطات سیار نیز تاثیرگذار بوده و آن را به تكاپو درآورده است به گونهای كه پس از اعلام عرضهی سیمكارتهای پیامرسان ویژهی ارسال پیام كوتاه و استفاده از GPRS از سوی شركت ایرانسل، مدیر عامل شركت ارتباطات سیار نیز از ورود سیمكارتهای ویژه پیام كوتاه از سوی این اپراتور به بازار خبر داد.
در هر حال به گفتهی كارشناسان گذشته از اینكه اپراتورها در جریان این مسابقهی رقابتی تا چه حد به وعدههای خود عمل میكنند و اینكه آیا به غیر از كمیت به كیفیت خدمات خود نیز توجه میكنند، این موضوع هم وجود دارد كه این رقابت بیشتر از همه به نفع مشتركان خواهد بود.
به گزارش گروه خبری GSM، به نقل از ایسنا، شركت ارتباطات سیار در جریان رقابت میان اپراتورها نسبت به كاهش تعرفهی ثبتنام سیمكارتهای دولتی و پس از آن ارایهی سیمكارتهای اعتباری و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای پرداخت مبالغ ثبتنام در دو نوبت، تحویل سیمكارتها در منازل در یك مقطع، ثبتنام اینترنتی و برداشتن محدودیت ثبتنام اقدام كرد.
تا این كه با تشدید این رقابت، ایرانسل اخیرا اعلام كرده است كه این شركت با هدف استفاده هرچه آسانتر از شبكهی تلفن همراه از تاریخ یكم مهرماه تا 30 آذرماه جاری بهای سیمكارت دایمی و اعتباری خود را تا 50 درصد كاهش میدهد.
اقدام اخیر ایرانسل در جهت كاهش 50 درصدی قیمت سیمكارتها چندمین مكانیزم تشویقی و تبلیغی این شركت به شمار میرود؛ ایرانسل با تبلیغات وسیع، وعدههای هدایای مختلف از جمله سیمكارت رایگان، در نظر گرفتن طرحها و امتیاز تشویقی در جهت كاهش هزینههای مشتركان در مقاطع مختلف، اختصاص پیام كوتاه، GPRS و مكالمه داخل شبكه یا بین اپراتوری رایگان برای جذب مشترك و ترغیب مشتركان برای استفاده بیشتر آنها از شبكهی این اپراتور اقدام میكند.
به عقیده تحلیلگران این بازار رقابتی بر شركت ارتباطات سیار نیز تاثیرگذار بوده و آن را به تكاپو درآورده است به گونهای كه پس از اعلام عرضهی سیمكارتهای پیامرسان ویژهی ارسال پیام كوتاه و استفاده از GPRS از سوی شركت ایرانسل، مدیر عامل شركت ارتباطات سیار نیز از ورود سیمكارتهای ویژه پیام كوتاه از سوی این اپراتور به بازار خبر داد.
در هر حال به گفتهی كارشناسان گذشته از اینكه اپراتورها در جریان این مسابقهی رقابتی تا چه حد به وعدههای خود عمل میكنند و اینكه آیا به غیر از كمیت به كیفیت خدمات خود نیز توجه میكنند، این موضوع هم وجود دارد كه این رقابت بیشتر از همه به نفع مشتركان خواهد بود.