خانهاخبار
مدل‌های استاندارد آیفون ۱۸ از این تغییر مهم بی‌بهره خواهند بود

مدل‌های استاندارد آیفون ۱۸ از این تغییر مهم بی‌بهره خواهند بود

گزارش شده تراشه ۲ نانومتری جدید اپل تنها در اختیار مدل‌های پرو و پرو مکس سری آیفون ۱۸ قرار خواهد گرفت.

۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در سال ۲۰۲۲ میلادی، اپل با تجهیز آیفون‌های ارزان‌تر به تراشه ضعیف‌تر، تفاوت‌های بین مدل‌های پرو و استاندارد گوشی‌های خود را افزایش داد. برای مثال، دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با تراشه A16 بایونیک روانه بازار شدند در حالی که مدل‌های استاندارد آن‌ها تراشه قدیمی‌تر A15 بایونیک را به همراه داشتند.

استراتژی بهره‌مندی از سخت‌افزار متفاوت در سری آیفون ۱۶ نیز تکرار شده است. امسال مدل‌های پرو و پرو مکس نسل جدید آیفون به تراشه قدرتمند A18 پرو مجهز شده‌اند و نسخه‌های استاندارد با تراشه ضعیف‌تر A18‌ در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. 

آیفون ۱۶ پرو مکس

حالا به نظر می‌رسد اپل در سال‌های آینده رویکرد مشابهی را پیاده‌سازی خواهد کرد، چرا که گزارش شده تراشه ۲ نانومتری کوپرتینونشین‌ها تنها در اختیار گوشی‌های آیفون ۱۸ پرو و آیفون ۱۸ پرو مکس قرار خواهد گرفت. 

تحلیلگری شناخته‌شده به نام مینگ چی کو ادعا کرده که مدل‌های سری آیفون ۱۷ از پردازنده ۳ نانومتری TSMC بهره خواهند برد. از سوی دیگر، برای صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت، سری آیفون ۱۸ در دو نسخه با تراشه‌های ۳ و ۲ نانومتری از راه خواهد رسید. 

گزارش تراشه‌های موجود در سری آیفون ۱۸

شایان ذکر است در گزارش آقای کو اشاره نشده که کدام یک از مدل‌های سری پرچمدار سال ۲۰۲۶ میلادی اپل به تراشه ۲ نانومتری مجهز می‌شوند. با این وجود، انتظار می‌رود که نسخه‌های پرو و پرو مکس با سخت‌افزار موردنظر همراه شوند. مدل‌های استاندارد و پلاس نیز احتمالاً از پردازنده ۳ نانومتری بهره‌مند می‌شوند. 

در مقایسه با نمونه‌های ۳ نانومتری، تراشه‌های ۲ نانومتری ترانزیستورهای بیشتری را در خود جای می‌دهند. در این راستا، این چیپست‌ها از قدرت پردازشی بیشتری برخوردار می‌شوند و در عین حال، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. 

در نهایت باید اشاره کرد که سری آیفون ۱۸ احتمالاً در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۶ میلادی و همراه با اپل واچ سری ۱۲ و نسل جدید ایرپادز معرفی خواهد شد. 

برچسب‌ها: