خانهاخبار
آنچه سالمندان از موبایل می خواهند

آنچه سالمندان از موبایل می خواهند

به گزارش گروه خبری GSM، بسیاری از کاربران مسن آمریکائی که بالای 65 سال سن دارند نسبت به کارائی ها و برنامه های مختلف موبایل مثل دوربین، برنامه های پزشکی و درمانی و یا مکان یابی علاقمندند.
۱۹ شهریور ۱۳۸۶

به گزارش گروه خبری GSM، بسیاری از کاربران مسن آمریکائی که بالای 65 سال سن دارند نسبت به کارائی ها و برنامه های مختلف موبایل مثل دوربین، برنامه های پزشکی و درمانی و یا مکان یابی علاقمندند. اما از اینکه گوشی های موبایل روز به روز پیچیده تر شده و کار با آن ها دشوار می شود نگرانند. طبق بررسی انجام گرفته، کاربران مسن موبایل در سه دسته کلی قرار می گیرند:

* افراد مسنی که گوشی موبایل دارند: می توان گفت 50% فراد مسن در این دسته قرار می گیرند. بنابراین موقعیتی برای تولید کنندگان نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد می شود تا به فراهم کردن و ارائه ی سرویس های متناسب با این افراد مثل برنامه های درمانی (امکان تعیین قرار ملاقات ها) و یا امکاناتی برای شرایط اورژانسی بپردازند.

* افراد مسنی که موبایل ندارند اما علاقه مند داشتن آن هستند: تقریباً 10% افراد مسن در این گروه هستند. به این ترتیب با تولید محصول مناسب سالمندان و ارائه سرویس های مورد علاقه آنها می توان میزان کاربران موبایل را بیشتر کرد.

* افراد مسنی که موبایل ندارند و علاقه مند به داشتن هم نیستند: بیشتر افراد این گروه گوشی های موبایل و سرویس های ارائه شده روی آن ها را بی ارزش می دانند و نسبت به تکنولوژی های جدید و وسایل ارتباطی جدید ابراز بی علاقگی می کنند.

بر اساس این گزارش تولید کنندگان گوشی ها و ارائه دهندگان سرویس ها و برنامه ها برای ترغیب سالمندان به استفاده از موبایل باید به طراحی گوشی های ساده اما پر کاربرد که کارکردن با آنها ساده و راحت باشد بپردازند.