خانهاخبار
موبایل، یک دارایی ارزشمند

موبایل، یک دارایی ارزشمند

به گزارش گروه خبری GSM، بر اساس بررسی های اخیری که در بین مردم برتانیا انجام گرفته، بریتانیائی ها برای موبایلشان بیشتر از سگ خانگیشان دلتنگ می شوند.
۱۹ شهریور ۱۳۸۶

به گزارش گروه خبری GSM، بر اساس بررسی های اخیری که در بین مردم برتانیا انجام گرفته، بریتانیائی ها برای موبایلشان بیشتر از سگ خانگیشان دلتنگ می شوند. حدود 66% از افرادی که در این بررسی شرکت کردند اعلام کردند که مهمترین چیزی که باعث ناراحتی آن ها می شود گم شدن و یا از دست دادن موبایلشان است، در حالیکه 64% آنها این عقیده را نسبت به حیوان خانگیشان داشتند. در واقع می توان گفت حدود 27% مردم موبایلشان را به عنوان " یک دارایی ارزشمند " می دانند و 56% آنها از موبایل به عنوان یکی از اجزای مهم زندگی یاد می کنند. همچنین در این بررسی ثابت شد که خانم ها بیشتر از آقایان وابسته و دلبسته موبایل هستند به طوریکه 69% از خانم ها در مقابل 62% از آقایان از گم شدن موبایلشان ابراز نگرانی کردند. این تحقیق نشان می دهد که چقدر تکنولوژی موبایل در زندگی و روح مردم رسوخ کرده و آن ها را وابسته به خود کرده به طوریکه خرابی یا گم شدن این وسیله کوچک یکی از نگرانی های بزرگ آن ها به حساب می آید. گوشی های موبایل فقط ابزارهای برقراری ارتباط نیستند بلکه می توان آن ها را نگه دارنده اطلاعات زیادی مثل شماره تلفن ها، پیام های متنی یا حتی کدهای محرمانه افراد و علاوه بر این فایل های فانتزی مثل عکس، فیلم ویدئویی، موسیقی و... دانست.

یکی دیگر از دستاوردهای این تحقیق نشان می دهد که در طی 12 ماه گذشته حدود 800,000 گوشی موبایل در بریتانیا دزدیده یا گم شده است.