خانهاخبار
نخستین آیفون مجهز به مودم اختصاصی اپل سال آینده معرفی می‌شود

نخستین آیفون مجهز به مودم اختصاصی اپل سال آینده معرفی می‌شود

نسل جدید آيفون SE احتمالاً به اولین گوشی اپل بدل خواهد شد که با مودم اختصاصی 5G این برند همراه می‌شود.

۴ مرداد ۱۴۰۳

اکثر برندهای برجسته بازار مانند اپل، سامسونگ و گوگل تراشه‌های مخصوص به خود را طراحی می‌کنند و از آن‌ها در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. علی‌رغم آن توسعه یک تراشه دست تولیدکننده برای بهینه‌سازی‌های مختلف باز می‌گذارد، فرآیند ساخت یک تراشه همیشه مطابق انتظار پیش نمی‌رود. 

برای مثال، در حالی که اپل در توسعه پردازنده‌های به‌کار‌رفته در آیفون‌ها مهارت بسیار بالایی دارد، شایعات ادعا کرده‌اند که غول فناوری آمریکایی در ساخت مودم 5G اختصاصی خود با چالش‌های بسیاری مواجه شده است. 

آیفون ۱۵ پرو مکس

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد سال آینده تلاش‌های اپل به نتیجه خواهد رسید و مودم اختصاصی این برند سرانجام عرضه خواهد شد. 

تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل، مینگ چی کو، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا کرده که نخستین آیفون‌های مجهز به مودم 5G اختصاصی در سال آینده میلادی معرفی خواهند شد. 

این افشاگر ادعا کرده که اپل آیفون‌ها را به تدریج به مودم‌های 5G خود مجهز می‌کند. در این راستا، اولین آیفونی که با مودم 5G اپل همراه می‌شود آیفون SE 4 خواهد بود که به احتمال زیاد در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵ میلادی رونمایی خواهد شد. 

مودم 5G کوالکام

در ادامه گزارش خود، آقای کو اعلام کرده که سه گوشی آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس از مودم‌های 5G کوالکام بهره خواهند برد. از سوی دیگر، گوشی آيفون ۱۷ اسلیم (iPhone 17 Slim) که با زبان طراحی جدید و قیمت بالا همراه می‌شود احتمالاً به مودم 5G اپل مجهز خواهد بود. 

شایان ذکر است استراتژی اپل منطقی به نظر می‌رسد چرا که استفاده از مودم اختصاصی یک تغییر بزرگ به شمار می‌رود و اپل با احتیاط کامل این فرآیند را انجام دهد. 

معرفی آیفون SE 4 با مودم جدید به اپل اجازه می‌دهد تا بازخوردها را دریافت کند و عملکرد مودم خود را بهبود دهد تا آیفون ۱۷ اسلیم با نسخه بهبودیافته مودم اپل همراه شود. 

برچسب‌ها: