خانهاخبار
مروری بر مهمترین قابلیت‌های هوش مصنوعی که در آیفون ۱۶ خواهیم دید

مروری بر مهمترین قابلیت‌های هوش مصنوعی که در آیفون ۱۶ خواهیم دید

رونمایی آیفون 16 نزدیک است و یکی از ویژگی‌های اصلی سری جدید، هوش مصنوعی اپل است که با قابلیت‌های شگفت‌انگیز می‌تواند خریداران را به سمت آیفون 16 جذب کند.

۱۷ شهریور ۱۴۰۳
product-image

اپل آیفون 16 ظرفیت 128GB رم 6GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

اپل آیفون 16 پرو مکس ظرفیت 128GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

هوش مصنوعی اپل یا همان Apple Intelligence، قابلیتی است که کوپرتینویی‌ها با سرمایه‌گذاری کلان روی آن برای آیفون‌های 16 و محصولات جدید تدارک دیده‌اند. در ادامه مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی سری آیفون 16 را معرفی می‌کنیم که به‌خاطر آن‌ها نمی‌توان آیفون 16 را از دست داد.

سیری جدید و ادغام شده با چت‌ چی‌پی‌تی

Apple Intelligence، سیری جدید و بهبودیافته‌ای را برای تمام دستگاه‌های سازگار به‌ارمغان آورده که می‌تواند استفاده از دستگاه‌های اپل را متحول کند. علاوه‌بر آن، ادغام شدن هوش مصنوعی اپل با چت‌ چی‌پی‌تی باعث شده تا قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه شده و کاربردی‌تر باشد. 

در ادامه برخی از قابل‌توجه‌ترین بهبودهای سیری را معرفی می‌کنیم:

  • طراحی کاملا جدید که در اطراف نمایشگر خواهد درخشید
  • یک حالت تایپ جدید که با دو بار ضربه زدن در پایین نمایشگر قابل دسترسی است
  • امکان متصل کردن درخواست‌های مختلف به‌ یکدیگر
  • تجزیه بهتر کلمات برای ارائه دقیق‌تر سرویس مورد نظر
  • کسب دانش عمیق از محصولات و سرویس‌های اپل

این تازه آغاز کار است و یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌ها که در اواخر امسال از راه خواهد رسید، می‌تواند ادغام چت‌ چی‌پی‌تی با هوش مصنوعی اپل را وارد مرحله تازه‌ای کند. با این ادغام، سیری به یک دستیار بسیار قدرتمندتر تبدیل خواهد شد.

iPhone 16

علاوه‌بر این، اپل در سال‌های آینده ارتقاهای هوشمند دیگری را برای سیری در نظر گرفته که از آن‌ها می‌توان به آگاهی از محتوای موجود در نمایشگر و مجموعه‌ای از اقدامات درون‌برنامه‌ای و بین برنامه‌ای اشاره کرد. 

خلاصه‌سازی اعلان‌ها با هوش مصنوعی

یکی از نکات قابل توجه در سری آیفون 16 را می‌توان این قابلیت خلاصه‌سازی اعلان‌ها به‌واسطه هوش مصنوعی اپل دانست.

Phone 16

این قابلیت می‌تواند محتوای اعلان‌های دریافتی را بررسی کرده و کل آن را تنها در چند سطر، برایتان خلاصه‌سازی کند. هوش مصنوعی اپل می‌تواند با درآوردن محتوای کلیدی اعلان‌ها، از صرف وقت برای بررسی آن‌ها و پیام‌های دریافتی جلوگیری کرده و در نتیجه به‌راحتی می‌توانید به بقیه کارهای خود برسید.

قابلیت مذکور در تمامی برنامه‌ها و هم برنامه‌های شخص‌ثالث کار خواهد کرد و می‌تواند هر نوع محتوایی را براساس ارزش اهمیت آن، خلاصه‌سازی کرده و نکات کلیدی را برایتان شرح دهد.

 جنموجی (Genmoji)

امکان طراحی ایموجی‌های سفارشی تنها با یک دستور ساده، قابلیتی است که اپل در Apple Intelligence فراهم کرده و آن را جنموجی نامیده است. 

Genmoji iPhone 16

این قابلیت احتمالا در اولین نسخه منتشر شده از Apple Intelligence برای iOS 18.1 کار نخواهد کرد اما انتظار می‌رود با شروع فعالیت، یکی محبوب‌ترین قابلیت‌هایی باشد که کاربران آیفون به آن دسترسی خواهند داشت.

برچسب‌ها: