خانهاخبار
حداقل یک مدل از سری آيفون ۱۷ تغییری اساسی در دوربین دریافت می‌کند

حداقل یک مدل از سری آيفون ۱۷ تغییری اساسی در دوربین دریافت می‌کند

گزارش امروز ادعا کرده که اپل قصد دارد دیافراگم مکانیکی را به حداقل یک مدل آیفون ۱۷ اضافه کند. قابلیتی که اغلب در دوربین‌های حرفه‌ای یافت می‌شود.

۳ مرداد ۱۴۰۳

طبق گزارشی که امروز توسط The Information منتشر شده، اپل قصد دارد حداقل یک مدل آیفون ۱۷ را در سال آینده با دیافراگم مکانیکی عرضه کند.

آیفون ۱۷

این سیستم مکانیکی به کاربران اجازه می‌دهد اندازه دیافراگم آیفون ۱۷ را تنظیم کنند، قابلیتی که دهانه لنز دوربین را تنظیم می‌کند و میزان نور وارد شده از این طریق را کنترل می‌کند. همه لنزهای دوربین آیفون موجود دارای دیافراگم ثابت هستند، اما برخی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی در طول این سال‌ها دیافراگم متغیری را ارایه داده‌اند که از جمله گزینه‌های اخیر، می‌توان به شیائومی ۱۴ پرو و هواوی میت ۵۰ پرو اشاره کرد.

با یک سیستم مکانیکی، کاربران می‌توانند به صورت دستی دیافراگم کوچک‌تری را تنظیم کنند. این ویژگی اجازه می‌دهد تا عکس‌ها با جلوه عمق میدان کم گرفته شوند، جایی که سوژه در فوکوس باقی می‌ماند در حالی که پس زمینه تار است. اپل در حال حاضر این اثر را در آیفون‌های دارای حالت پرتره ارایه می‌کند، اما به ‌طور مصنوعی ایجاد شده است، در حالی که این تغییر آن را طبیعی می‌کند.

از طرف دیگر حالت پرتره گاهی اوقات ممکن است در جدا کردن سوژه‌های موجود در پیش زمینه از پس زمینه مشکل داشته باشد، مشکلی که دیافراگم مکانیکی آن را حل می‌کند.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۷ را در سپتامبر ۲۰۲۵ عرضه کند و این احتمال وجود دارد که دیافراگم مکانیکی به مدل گران قیمت آیفون ۱۷ اولترا (که در حال حاضر آیفون ۱۷ اسلیم هم نامیده می‌شود) محدود شود. با این حال، با توجه به اینکه هنوز بیش از یک سال از این دستگاه‌ها فاصله داریم، برخی از برنامه‌های ادعایی مرتبط با دوربین اپل ممکن است تغییر کند.

برچسب‌ها: