خانهاخبار
قابلیت Circle to search: به زودی در حالت چند‌‌پنجره‌ای اندروید

قابلیت Circle to search: به زودی در حالت چند‌‌پنجره‌ای اندروید

خبر خوش برای کاربران گوشی‌های پیکسل! قابلیت Circle to Search به زودی در حالت چند پنجره‌ای اندروید نیز قابل استفاده خواهد بود.
 

۱۴۰۳/۲/۸

یکی از ابزارهای بسیار جذاب و کارآمد در سیستم عامل اندروید، «Circle to Search» است که توسط گوگل در سال‌های اخیر ارائه شده است. این قابلیت، که جایگزینی برای دسترسی سریع به اطلاعات در اینترنت توسط گوگل تبدیل می‌شود، با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شده است.

با استفاده از «Circle to Search»، کاربران می‌توانند به سرعت و آسانی متن یا تصاویر موجود در صفحه گوشی خود را جستجو کنند.

این ابزار بسیار منعطف است و در تقریباً هر صفحه‌ای قابل دسترسی است. اگر با یک متن یا تصویری برخورد کردید که می‌خواهید آن را جستجو کنید، تنها کافی است دکمه‌ی پیمایش (ناوبر) پایین صفحه را به مدت طولانی نگه دارید تا قابلیت «Circle to Search» فعال شود.

به هر حال، لازم به ذکر است که این قابلیت در برخی مناطق قابلیت کار نمی‌کند یا به دلایلی مانند مسدود کردن برنامه‌ها توسط برنامه ها یا عدم پشتیبانی از این ویژگی، در تمامی گوشی‌ها قابل استفاده نیست.

قابلیت Circle to search در حالت چند‌‌پنجره‌ای اندروید

برای مثال، در تلفن‌های پیکسل گوگل، در حالت چندپنجره‌ای این قابلیت فعال نمی‌شود. اما ممکن است در آینده نزدیک تغییر کند.

«Circle to Search» در واقع از API دستیار اندروید (Assist API) برای دسترسی به تصاویر از صفحه استفاده می‌کند. به همین دلیل است که تغییر برنامه دستیار دیجیتال پیش‌فرض به برنامه‌ای غیر از گوگل، ممکن است این ویژگی را غیرفعال کند.

از آنجایی که «Circle to Search» برای گرفتن اسکرین‌شات از API دستیار استاندارد اندروید استفاده می‌کند، تمام محدودیت‌های آن را نیز به همراه دارد؛ مانند عدم توانایی در گرفتن اسکرین‌شات از پنجره‌های امن در برنامه‌ها.

اگرچه عجیب به نظر می‌رسد که این محدودیت به طور انحصاری برای دستگاه‌های پیکسل وجود دارد، اما به نظر می‌رسد گوگل حداقل از این مشکل آگاه است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)