خانهاخبار
پیکسل 8a معرفی شد؛ تراشه پرچمدار و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

پیکسل 8a معرفی شد؛ تراشه پرچمدار و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

گوگل به تازگی از نسل جدید سری میان‌رده پیکسل A رونمایی کرده که با بهبودهای مهمی همراه شده است.

۱۴۰۳/۲/۱۹

پس از گزارش‌ها و شایعات فراوان، گوگل سرانجام از نسل جدید سری پیکسل A یعنی پیکسل 8a رونمایی کرد که در واقع ارزان‌ترین مدل سری پیکسل ۸ به شمار می‌رود. این گوشی در مقایسه با نسل قبلی با بهبودهای مهمی همراه شده که ارزش خرید آن را بالا می‌برد. 

پیکسل 8a‌ به نسبت نسل قبلی خود یعنی پیکسل 7a از طراحی به‌روزشده‌ای برخوردار شده که ظاهرا آن به گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو شبیه‌تر کرده است. برای مثال، گوشه‌های دستگاه گردتر شده و پنل پشتی پلاستیکی و همچنین فریم آلومینیومی نیز جلای مات نرمی به خود گرفته‌اند. 

پنل پشتی پیکسل 8a

برای مقاومت بیشتر، نمایشگر پیکسل 8a توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ۳ پوشانده شده است. گوگل ادعا می‌کند پیکسل 8a مقاوم‌ترین گوشی سری پیکسل A محسوب می‌شود. همچنین به لطف گواهی ضدآب و گردغبار IP67، میان‌رده گوگل مقاومت خوبی در برابر آب از خود نشان می‌دهد.

پنل جلویی پیکسل 8a میزبان نمایشگر اولد ۶٫۱ اینچی است که از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. در حالت خودکار، روشنایی نمایشگر به ۱۴۰۰ نیت می‌رسد در حالی که در هنگام پخش محتوای HDR، نمایشگر قادر است به روشنایی ۲۰۰۰ نیتی دست پیدا کند.

رنگ مشکی پیکسل 8a

برای تصویربرداری، پیکسل 8a از دوربین دوگانه برخوردار شده که شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.89 و لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌شود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی نیز برعهده سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است. 

دوربین‌های پشتی گوشی از فیلمبرداری 4K شصت فریم برثانیه پشتیبانی می‌کنند در حالی که دوربین سلفی تنها به فیلمبرداری 4K‌ سی فریم برثانیه مجهز شده است. 

دوربین اصلی پیکسل 8a از قابلیت‌های متنوعی مانند Cinematic Pan، زوم دیجیتالی ۵ برابری، لرزشگیر اپتیکال و ویدئوی صحنه آهسته ۲۴۰ فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. البته گوگل دیگر ویژگی‌ها مانند مجیک ادیتور، Best Take و اولترا HDR برای کاربران میان‌رده خود تدارک دیده است.

قلب تپنده پیکسل 8a تراشه تنسور G3 است که با پردازنده کمکی امنیتی Titan M2 همراه شده است. به علاوه، کاربران می‌توانند این گوشی را در یک کانفیگ حافظه رم ۸ گیگاباتی LPDPDR5x و دو مدل حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 خریداری کنند.

تراشه تنسور G3 پیکسل 8a

با باتری بهبودیافته ۴۴۹۲ میلی‌آمپر ساعتی، پیکسل 8a حالا می‌تواند بیشتر از یک روز کاربران را همراهی کند. این باتری همچنین از شارژ ۱۸ واتی و شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

به مانند سری پیکسل ۸، میان‌رده جدید گوگل نیز تا ۷ سال بروزرسانی‌های سیستم عامل، امنیتی و Feature Drop را دریافت می‌کند. قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاص گوگل مانند Circle to Search و Audio Emoji نیز در اختیار این گوشی قرار گرفته است.

از دیگر مشخصات فنی پیکسل 8a می‌توان به اسپیکرهای استریو، سنسور اثرانگشت زیر بدنه، وای‌فای ۶، بلوتوث نسخه ۵٫۳ و قابلیت NFC اشاره کرد. این گوشی همچنین در چهار رنگ به نام‌های Aloe (سبز)، Bay (آبی)، Porcelain (بژ) و Obsidian (مشکی) روانه بازار می‌شود.

رنگ آبی پیکسل 8a

در نهایت باید اشاره کرد که پیکسل 8a با قیمت ۴۹۹ دلار برای کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی و قیمت ۵۵۹ دلار برای کانفیگ حافظه رم ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد. 

در خبری مشابه، گوگل تایید کرده که تبلت پیکسل حالا بدون داک شارژ و تنها با قیمت ۳۹۹ دلار قابل‌ خریداری است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

northryde1975@gmail.com

۱۴۰۳/۲/۲۵
از بهترین گزینه هاست