خانهاخبار
از آی‌پدها و مک‌بوک ایرهای جدید تا iOS 17.4، تمامی انتظارات از اسفند ماه

از آی‌پدها و مک‌بوک ایرهای جدید تا iOS 17.4، تمامی انتظارات از اسفند ماه

ماه مارس برای اپل و البته طرفداران این شرکت ماهی شلوغ و پر رونق محسوب می‌شود. گزارش‌ها نشان از این دارند که اپل قصد دارد در ماه آینده میلادی از تعدادی مک، آی‌پد و البته رنگ جدید آی‌فون‌ها رونمایی کند.

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

اکنون که اپل هدست ویژن پرو خود را عرضه کرده، زمان آن رسیده که توجه خود را به برنامه بعدی اپل معطوف کنیم.

New-Macs-iPads-iOS-17-4.jpg

 

طبق معمول، ماه مارس (اسفند ماه) باید زمان شلوغی برای اپل باشد، زیرا انتظار می‌رود مدل‌های جدید مک‌ بوک ایر، آی‌پد پرو و آی‌پد ایر را در طول این ماه عرضه کند. از سوی دیگر در یک بیانیه مطبوعاتی اخیر، اپل همچنین تایید کرده که iOS 17.4 نیز در ماه مارس منتشر خواهد شد.

در زیر، آنچه را که از اپل در ماه آینده انتظار داریم را خلاصه کرده‌ایم.

مک‌ها و آی‌پدهای جدید

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل احتمال دارد مدل‌های جدید مک ‌بوک ایر، آی‌پد پرو و آی‌پد ایر را در اواخر ماه مارس عرضه کند.

iPad-Air-12.9-Inch-Feature.jpg

 

انتظار می‌رود مک بوک ایر ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی به طور همزمان با تراشه M3 به روز شوند و مزایای کلیدی نسبت به تراشه M2 از جمله عملکرد سریع‌تر و ردیابی اشعه با شتاب سخت افزاری برای رندر گرافیکی بهبود یافته در بازی‌ها نیز به این دستگاه‌ها اضافه شود.

امسال هیچ تغییری در طراحی مک بوک ایر انتظار نمی‌رود، اما به نظر می‌رسد این لپ ‌تاپ مانند سایر مک‌ها از وای فای 6E پشتیبانی خواهد کرد.

اپل پیش‌تذ مک بوک پرو ۱۴ اینچی، مک بوک پرو ۱۶ اینچی و آی مک ۲۴ اینچی را با تراشه M3 در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ماه) به روز کرده بود.

انتظار می‌رود که مدل‌های بعدی آی‌پد پرو اولین آی‌پدهای مجهز به نمایشگرهای اولد واضح‌تر باشند. از دیگر ویژگی‌های شایعه شده یا احتمالی آیپد پرو می‌توان به تراشه M3، شارژ بی‌سیم مگ سیف، مجیک کیبورد بازطراحی ‌شده با ترک‌پد بزرگ‌تر و پوشش رویی آلومینیومی، و دوربین جلوی افقی اشاره کرد.

اپل احتمالا آی‌پد ایر ۱۲٫۹ اینچی بزرگتر را در کنار مدل ۱۰٫۹ اینچی به روز شده معرفی کند. از دیگر ویژگی‌های شایعه شده یا احتمالی آی‌پد ایر می‌توان به تراشه M2، برآمدگی دوربین پشت بازطراحی ‌شده، پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.3 اشاره کرد.

iOS 17.4

اپل در بیانیه مطبوعاتی خود که تغییرات عمده اپ استور در اتحادیه اروپا را اعلام کرد، تایید کرد که iOS 17.4 در ماه مارس منتشر خواهد شد:

توسعه دهندگان می‌توانند در صفحه پشتیبانی از توسعه دهندگان اپل با این تغییرات آشنا شوند و می توانند آزمایش قابلیت‌های جدید را از امروز در نسخه بتای iOS 17.4 آغاز کنند. قابلیت‌های جدید از مارس ۲۰۲۴ برای کاربران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود.

iOS-17.4-Feature-Blue.jpg

 

علاوه بر تغییرات در اتحادیه اروپا، ویژگی‌های جدید کلیدی در iOS 17.4 شامل رونوشت‌های پادکست اپل، شیرپلی برای هوم پاد، ایموجی‌های جدید و امکان استفاده از کارت اپل کش در وب‌ سایت‌های بیشتر با تولید شماره کارت مجازی است. این به‌روزرسانی همچنین شامل آماده‌سازی برای راه‌اندازی نسل بعدی کارپلی در اواخر سال جاری می‌شود.

سایر به‌روزرسانی‌های نرم افزاری که انتظار می‌رود در ماه مارس منتشر شوند عبارتند از iPadOS 17.4، macOS 14.4، watchOS 10.4، tvOS 17.4 و visionOS 1.1.

آیا رنگ جدیدی برای آی‌فون‌ها در راه است؟

اپل اغلب رنگ‌های جدید آی‌فون را در ماه مارس یا آوریل، در اواسط چرخه عرضه سالانه گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند. استراتژی که در اوج فروش کمتر، می‌تواند به فروش آی‌فون‌ها شتاب دهد و فروش این محصولات را دوباره رونق دهد. در زیر نگاهی به چند بهار چند سال اخیر اپل انداخته‌ایم:

  • مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱): اپل آی‌فون ۱۴ و آی‌فون ۱۴ پلاس را با رنگ زرد عرضه کرد
  • مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰): اپل یک رنگ سبز جدید برای آی‌فون ۱۳ و آی‌فون ۱۳ مینی و یک رنگ سبز آلپاین جدید را برای مدل‌های آیفون ۱۳ پرو معرفی کرد
  • آوریل ۲۰۲۱ (فرورین ۱۴۰۰): اپل آی‌فون ۱۲ و آی‌فون ۱۲ مینی را به رنگ بنفش عرضه کرد
iPhone-14-Yellow-Feature-2.jpg

 

به نظر شما رنگ جدید آی‌فون امسال چه خواهد بود؟ برخی صحبت از رنگ قرمز می‌کنند اما هنوز هیچ گزارش معتبری از این رنگ در دسترس نیست.