خانهاخبار
iPadOS 16 در روز ۲ آبان منتشر خواهد شد

iPadOS 16 در روز ۲ آبان منتشر خواهد شد

شرکت اپل در کنار معرفی آیپدهای جدید خود، اعلام کرده که آپدیت iPadOS 16 از روز ۲ آبان منتشر خواهد شد.
۲۶ مهر ۱۴۰۱

تبلیغات

home_header

شرکت اپل در امسال طی حرکتی عجیب، نسخه جدید iPadOS را به همراه iOS منتشر نکرد و زمان انتشار آپدیت iPadOS 16 را مدتی به تعویق انداخت. این شرکت در امروز و پس از معرفی آیپدهای جدید خود، سرانجام اعلام کرده که آپدیت iPadOS 16 در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

image

 

آیپد‌های جدید اپل، همگی به همراه سیستم عامل iPadOS 16 روانه بازار شده و این آپدیت برای آیپد‌های معمولی نسل پنجم و جدیدتر، آیپد مینی نسل پنجم و جدیدتر، آیپد ایر نسل سوم و جدیدتر و همه مدل‌های آیپد پرو منتشر خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های جدید و مهم قرار گرفته در این آپدیت، قابلیت استیج منجر است که کاربرد فراوانی در زمینه مولتی تسکینگ داشته و امکان باز کردن اپلیکیشن‌ها به صورت پنجره‌های معلق را فراهم می‌کند. اپل در ابتدا اعلام کرده بود که این ویژگی تنها برای آیپد‌های با پردازنده M1 یا جدیدتر منتشر خواهد شد؛ اما پس از دریافت بازخورد منفی از کاربران، سیاست خود را تغییر داده و اعلام کرد که این ویژگی را در دسترس کاربران آیپد‌های قدیمی‌تر نیز قرار می‌دهد.

image

 

متاسفانه، انتشار قابلیت پشتیبانی کامل از مانیتورها که یکی از ویژگی‌های اصلی iPadOS 16‌ است؛ توسط این شرکت به تعویق افتاده و قرار است در اواخر امسال در دسترس کاربران قرار گیرد. امیدواریم که نسخه نهایی استیج منجر، از نسخه‌ای که در بتای iPadOS 16 شاهد آن بودیم؛ عملکرد بهتری داشته باشد.

در کنار استیج منجر، کاربران در iPadOS 16 به برخی ویژگی‌های اصلی اضافه شده با iOS 16 مانند امکان ویرایش پیغام‌ها در آی‌مسج را دریافت کرده و اپلیکیشن وضعیت هوا نیز سرانجام برای کاربران آیپد منتشر شده است. اما متاسفانه، هنوز خبری از اپلیکیشن ماشین حساب برای آیپد نیست!

image

 

درباره تاریخ انتشار iPadOS 16 چه می‌اندیشید؟ آیا بی صبرانه منتظر تجربه این آپدیت و قابلیت استیج منجر بر روی آیپد خود هستید؟