خانهاخبار
گلکسی S25 و S25 پلاس با تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ عرضه می‌شوند

گلکسی S25 و S25 پلاس با تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ عرضه می‌شوند

برخلاف آنچه گزارش‌های قبلی اعلام نموده‌اند، ظاهراً مدل‌های استاندارد و پلاس نسل جدید گلکسی اس با تراشه اختصاصی سامسونگ روانه بازار خواهند شد.

۳۰ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

در چند وقت گذشته، گزارش‌های بسیاری پیرامون تراشه‌هایی که در نسل جدید سری گلکسی اس به کار خواهند رفت، منتشر شده‌اند. برای مثال، برخی از منابع خبری ادعا کرده‌اند که سری Galaxy S25 تنها در یک مدل اسنپدراگون معرفی می‌شود. از سوی دیگر، یک گزارش اخیراً اعلام کرد که این گوشی‌ها به تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ نیز مجهز خواهند شد.

در ابتدا، تصور می‌شد که نسخه‌های استاندارد و پلاس سری پرچمدار غول فناوری کره با تراشه قدرتمند مدیاتک همراه می‌شوند، ولی شایعه‌ای ادعا کرد که تنها گلکسی S25 FE به این تراشه مجهز خواهد بود و سری اس ۲۵ با تراشه پرچمدار کوالکام رونمایی می‌شود. 

گلکسی اس ۲۴ پلاس

حالا اما افشاگری به نام Sawyer Galox ضمن رد شایعات قبلی اذعان داشت که گلکسی اس ۲۵ و اس ۲۵ پلاس با تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ روانه بازار می‌شوند. طبق اطلاعات فاش‌شده، ظاهراً تجهیز مدل‌های استاندارد و پلاس سری S25 به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار توجیه اقتصادی ندارد. 

هرآنچه از تراشه جدید سامسونگ انتظار داریم

چندی پیش، اگزینوس ۲۵۰۰ با پردازنده مرکزی ۱۰هسته‌ای در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت و بخشی از مشخصات فنی آن در اختیار کاربران قرار گرفت. این سخت‌افزار از سه هسته اصلی Cortex-X925 با فرکانس ۲٫۵۹ گیگاهرتز، پنج هسته پردازشی Cortex-A725 با فرکانس ۲٫۲۵ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱٫۷۵ گیگاهرتز بهره می‌برد.

تراشه اگزینوس سامسونگ

طبق اطلاعات غیر رسمی، مدل جدید اگزینوس در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیازهای ۲۶۶۶ و ۸۸۳۹ را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، گلکسی S25 Ultra که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار همراه می‌شود، در تست‌های مشابه امتیازهای ۳۰۰۰ و ۹۰۰۰ را کسب کرده که خبر از قدرت پردازشی بالاتر این پرچمدار می‌دهند.

در نهایت باید اشاره کرد که سری گلکسی S25 احتمالاً در ماه ژانویه سال آینده میلادی (دی تا بهمن ۱۴۰۳)‌ معرفی خواهد شد. 

برچسب‌ها: