خانهاخبار
اقیانوس ها هم به سیطرۀ GSM در می آیند.

اقیانوس ها هم به سیطرۀ GSM در می آیند.

به گزارش گروه خبری GSM، شرکت مخابراتی ایرلندی Blue Ocean wireless در نظر دارد اولین شبکه GSM را برای کشتی های بزرگ تجاری در سفرهای دریایی طراحی کند که با ........
۳۱ فروردین ۱۳۸۶
به گزارش گروه خبری GSM، شرکت مخابراتی ایرلندی Blue Ocean wireless در نظر دارد اولین شبکه GSM را برای کشتی های بزرگ تجاری در سفرهای دریایی طراحی کند که با استفاده از آن امکان برقراری ارتباط با موبایل امکان پذیر خواهد شد. به این وسیله دریانوردان می توانند از گوشی های موبایل خود به همان صورت که در خشکی یا بندر استفاده می کردند در کشتی و در دل اقیانوس در سفرهای دریایی استفاده کنند. این طرح برای بیش از 40 هزار کشتی بزرگ تجاری در کل جهان در نظر گرفته شده است.
شرکت Blue Ocean به همراه اپراتور ماهواره ای Inmarsat و نیز یک اپراتور شبکه موبایل این سرویس GSM جهانی را بخصوص برای کشتی های تجاری ارائه می کنند.
این سیستم بطور آزمایشی توسط این شرکت ها در سطح گسترده ای اجرا شد و از نظر کیفیت توسط کاربران مورد تایید قرار گرفت. از آنجا که برقراری ارتباط با خانواده و مطلع کردن آنها از اوضاع سفر، برای دریانوردان اهمیت زیادی دارد، به نظر می رسد این سیستم با درخواست های زیادی روبرو خواهد شد.
تکنولوژی این سیستم به این صورت است که کشتی روی دریا تحت پوشش شبکه سلولی با سرعت مناسبی قرار می گیرد. این شبکه به شبکه سلولی خشکی از طریق ماهواره Inmarsat متصل می شود. از این لحاظ که ارتباط بین کشتی و ماهواره لازم نیست که دائمی باشد. می توان گفت شبکه ای بی نظیر است. در واقع ارتباط با ماهواره در صورت لزوم است.