خانهاخبار
تعداد مشترکان موبایل در آسیا تا سال 2011 سه برابر می شود.

تعداد مشترکان موبایل در آسیا تا سال 2011 سه برابر می شود.

به گزارش گروه خبری GSM، آسیا و بخصوص کشورهای جهان سوم در سال 2006 به عنوان پررونق ترین بازارهای موبایل شناخته شدند. بطور متوسط تعداد مشترکان موبایل در آسیا در ........
۲۹ فروردین ۱۳۸۶
به گزارش گروه خبری GSM، آسیا و بخصوص کشورهای جهان سوم در سال 2006 به عنوان پررونق ترین بازارهای موبایل شناخته شدند. بطور متوسط تعداد مشترکان موبایل در آسیا در سال 2006 حدود 5/149 میلیون و در سال 2005 حدوداً 85 میلیون بوده است و این رشد به همین صورت ادامه دارد بطوریکه پیش بینی می شود تا سال 2011 سه برابر این مقدار در سال 2006، مشترک داشته باشیم. از جمله عوامل این افزایش، رشد نسبی دستمزدها، ورود گوشی های ارزان قیمت به بازار، کاهش برخی تعرفه ها، صنایع فعال و تحریک و ایجاد اشتیاق در مشتریان، می باشند. یک نکته مهم این است که رواج یافتن موبایل در مناطق شهری و صنعتی نسبت به مناطق روستایی خیلی بیشتر است.
با افزایش تعداد مشترکان تقاضا برای گوشی های جدید نیز روز به روز بیشتر خواهد شد، مثلاً بطور متوسط در هندوستان در سال 2006 چیزی حدود 69 میلیون گوشی موبایل به فروش رسید و به نظر می رسد هندوستان پس از چین و به عنوان دومین بازار بزرگ موبایل در دنیا شناخته شود.
بیشتر گوشی های آسیایی و بخصوص کشورهای جهان سوم از نوع GSM هستند و روز به روز هم بیشتر می شوند. اکثر گوشی های این کشورها از نوع گوشی های معمولی هستند و گوشی های سطح بالا و بخصوص هوشمند زیاد مورد توجه مردم قرار گرفته اند. از لحاظ جایگزینی گوشی نیز به نظر می رسد تا سال 2011 در این کشورها 25 درصد رشد داشته باشیم.