خانهاخبار
تاثیر شگرف تکنولوژِی بر رفتارهای اجتماعی نوجوانان

تاثیر شگرف تکنولوژِی بر رفتارهای اجتماعی نوجوانان

به گزارش گروه خبری GSM، نوجوانان امروزی در دنیایی از تکنولوژی های ارتباطی مثل اینترنت، تلفن همراه، پیام متنی و ... زندگی می کنند و این ارتباطات نقش مهمی در ........
۴ اسفند ۱۳۸۵
به گزارش گروه خبری GSM، نوجوانان امروزی در دنیایی از تکنولوژی های ارتباطی مثل اینترنت، تلفن همراه، پیام متنی و ... زندگی می کنند و این ارتباطات نقش مهمی در زندگی آنها دارد.
علیرغم شکستهایی که در نتیجه استفاده از تکنولوژی های روز اتفاق می افتد، اما به نظر می رسد جوانان آگاهی لازم را برای استفاده مناسب و جمع آوری اطلاعات را دارند و نیز می دانند چه زمانی باید از این تکنولوژی های مدرن روز اجتناب کرد. جوانان امروزی می دانند که وسایل ارتباطی امروزی بهترین راه برای بیان جدایی و یا بحث و جدل نیستند چرا که طبق آمار بدست آمده 67 درصد جوانان برای جدایی و قطع ارتباط و 42 درصد آنها برای بحث و جدل با دوست یا همکاشان از تلفن، ایمیل و یا پیام کوتاه متنی استفاده نمی کنند. همچنین 34 درصد جوانان برای صحبت در مورد موضوعات مهم و جدی با یک دوست یا همکار، 22 درصد برای عذر خواهی از یک دوست، 14 درصد برای جدایی و قطع رابطه با دوست خود از تلفن همراه استفاده می کنند.
بر اساس بررسی های انجام شده نسبت به استفاده از وسایل ارتباطی برای بحث در مورد مسائل شخصی خجالت می کشند و تقریباٌ یک سوم از ایجاد شایعات و یا افشا شدن اسرار شخصی شان می ترسند و ترجیح می دهند ارتباط رو در رو داشته باشند.
ارتباطات روزانه جوانان بیشتر توسط تلفن همراه، وب سایت ها و تلفن های شهری می باشد. تلفن همراه بیشترین کاربرد را برای تنظیم قرار ملاقات ها (39 درصد)، مکالمات کوتاه مدت (29 درصد)، صحبت با یک دوست در زمان خستگی و بی حوصلگی (25 درصد) و دعوت به مهمانی (22 درصد) دارد.
در کل نوجوانان ارتباط حضوری را ترجیح می دهند.
نتایج این بررسی از بین 1726 نوجوان 8 تا 18 ساله بدست آمده است.