خانهاخبار
ساعت مچی جای خود را به موبایل می دهد

ساعت مچی جای خود را به موبایل می دهد

به گزارش گروه خبری GSM، ساعت مچی، روز به روز بیشتر جای خود را به موبایل می دهد. طبق بررسی انجام شده بیشتر مردم برای اطلاع از زمان از ساعت ........
۲ اسفند ۱۳۸۵
به گزارش گروه خبری GSM، ساعت مچی، روز به روز بیشتر جای خود را به موبایل می دهد. طبق بررسی انجام شده بیشتر مردم برای اطلاع از زمان از ساعت ماشین، ساعت تلویزیون و یا موبایل استفاده می کنند. عده بسیار کمی ساعت مچی دارند. به خصوص این امر در بین نوجوانان رواج بیشتری دارد بطوریکه تقریباً دو سوم نوجوانان ساعت مچی ندارند و از ساعت موبایل به جای ساعت مچی استفاده می کنند.
آمریکاییها در سال 2006 حدود 9/5 میلیارد دلار صرف خرید ساعت مچی کرده اند که این در مقایسه با 5 سال پیش حدود 17 درصد کاهش داشته است.
البته تولیدکنندگان ساعت نیز برای عقب نماندن از بازار، شروع به اضافه کردن بعضی قابلیت های خاص مثل تایمر، ضربان شمار و یا GPS به تولیدات خود کرده اند و ساعت های مدرن مثل Rolex تقریباً به وسایل زینتی تبدیل شده اند!
طبق نظر خواهی که از مردم به عمل آمده عده کثیری از مردم ساعت مچی را عامل ایجاد استرس می دانند. بعضی ها هم فقط به عنوان وسیله ای برای حفظ رسمیت از آن استفاده کرده و به محض رسیدن به منزل مچشان را از ساعت مچی آزاد می کنند. بد نیست بدانیم تاریخچه ساعت مچی از ساعت و اهمیت تنظیم زمان به سال های ابتدایی ایجاد راه آهن بر می گردد، که در آن زمان ساعت های زنجیردار در جیب نگهداری می شدند و سپس از بعد از جنگ جهانی اول ساعت مچی اختراع شد.