خانهاخبار
کاهش مالیات تلفن همراه برابر است با افزایش رشد اقتصادی

کاهش مالیات تلفن همراه برابر است با افزایش رشد اقتصادی

به گزارش گروه خبری GSM، طبق بررسی هایی که اخیراً انجام گرفته، استفاده از وسایل ارتباطی مثل تلفن همراه، نقش بسزایی در رشد اقتصاد جوامع البته، در صورت کاهش یافتن ........
۲۸ بهمن ۱۳۸۵
به گزارش گروه خبری GSM، طبق بررسی هایی که اخیراً انجام گرفته، استفاده از وسایل ارتباطی مثل تلفن همراه، نقش بسزایی در رشد اقتصاد جوامع البته، در صورت کاهش یافتن مالیات ها و هزینه های گوشی و سرویس های خدماتی موبایل، خواهد داشت.
بر اساس مطالعات انجام شده، در یک کشور در حال توسعه، افزایش 10 درصدی استفاده از تلفن همراه، به رشد سالیانه 2/1 درصدی اقتصاد آن جامعه منجر خواهد شد.
بنابراین اگر نسبت استفاده از موبایل توسط مردم سالیانه 4 درصد افزایش یابد، اقتصاد سالیانه 2/5 درصد رشد خواهد داشت.
علیرغم منافع اقتصادی و اجتماعی این وسیله ارتباطی، در بیشتر کشورهایی که مورد بررسی قرار گرفته اند، بیشتر وسیله ای تجملی شناخته شده تا وسیله ای ارتباطی. به هر حال کاهش هزینه های ارتباطی روی موبایل از بسیاری جهات باعث ایجاد منافع برای دولت و اقتصاد خواهد بود.
تاثیری که تلفن های همراه روی جوامع در حال توسعه دنیای امروز دارند، به اندازه جاده ها، راه آهن و یا دروازه ها در ارتباط دادن مردم به یگدیگر، تجارت و ایجاد اشتغال چشمگیر است.
نکته جالب اینجاست که در بیشتر کشورهای دنیا هزینه های مکالمه و استفاده از تلفن همراه بسیار بالاتر از تلفن ثابت است!
انتظار می رود دولت ها و اپراتورهای تلفن همراه با همکاری هم و تعیین مالیات و هزینه ایده آل و مناسب برای تلفن های همراه، بتوانند به رشد اقتصاد کمک کنند.
لیست کشورهایی که بیشترین مالیات را برای تلفن های همراه دارند: