خانهاخبار
موتور جستجوگر اینترنت عربی

موتور جستجوگر اینترنت عربی

به گزارش گروه خبری GSM، شرکت مخابراتی Orascom Telecom، موتور جستجوگر اینترنتی به زبان عربی برای گوشی های موبایل طراحی کرده است.
۲۳ مهر ۱۳۸۶

به گزارش گروه خبری GSM، شرکت مخابراتی Orascom Telecom، موتور جستجوگر اینترنتی به زبان عربی برای گوشی های موبایل طراحی کرده است. با افزایش تعداد کاربران اینترنتی موبایل و علاقه ی آن ها به سایت ها و برنامه های عربی اینترنتی وجود یک جستجوگر به زبان عربی پاسخ گوی نیاز بسیاری از کاربران عرب زبان یا محققان خواهد بود. با استفاده از این موتور جستجو با نام "Onkosh" کاربران برای اولین بار قادر خواهند بود در وب به جستجوی کلمات عربی به صورت تایپ شده با حروف انگلیسی بپردازند. که این قابلیت توسط ویژگی ترجمه ""Be13Araby فراهم شده است.

یکی از مدیران Orascom از ویژگی های بارز و عوامل موفقیت این جستجوگر را قابلیت مهندسی ساختار این جستجوگر است که می تواند پیچیدگی زبان عربی را درک کرده و حروف انگلیسی را به معادل های عربی آن ترجمه کند. با وجود صد ها شاخص جستجوی اینترنتی وب Onkosh قادر است در کمتر از یک ثانیه به صدها کاربر بطور همزمان پاسخ دهد. علاوه بر دارا بودن یک دایرکتوری عربی امکان جستجوی اخبار، عکس، فروم، وبلاگ ها و گرفتن انواع فایل ها وجود دارد.