خانهاخبار
قطعی سیم کارت و هزینه های اضافی برای وصل مجدد آن

قطعی سیم کارت و هزینه های اضافی برای وصل مجدد آن

طی سال های اخیر سیم کارت های مشترکان اپراتور اول تلفن همراه به علت نپرداختن بدهی صورتحساب خود در موعد مقرر و یا در صورت کارکرد بیش از مبلغ مورد نظر که عمدتاً بالای صد هزار تومان بود قطع می شد، ....
۲۴ مرداد ۱۳۸۶
طی سال های اخیر سیم کارت های مشترکان اپراتور اول تلفن همراه به علت نپرداختن بدهی صورتحساب خود در موعد مقرر و یا در صورت کارکرد بیش از مبلغ مورد نظر که عمدتاً بالای صد هزار تومان بود قطع می شد، اما با شکسته شدن قیمت سیم کارت در بازار و پایین آمدن آن، شرکت ارتباطات سیار نیز این سقف مبالغ بدهی را پایین آورد به طوریکه در دوره قبلی از تاریخ 1/1/85 تا 1/3/85 سیم کارت مشترکانی که مبلغ صورت حساب آنها و یا مبلغ کارکرد صورت حسابشان در یک دوره بالای 30 هزار تومان بوده، به علت نپرداختن در موعد مقرر قطع شد.
بر اساس آیین نامۀ مربوطه و آنچه که در هر دوره در پشت قبوض مشترکان نیز ذکر می شود، سیم کارت تمامی مشترکانی که بدهی آنها بالای 30 هزار تومان بوده و یا اینکه مبلغ کارکرد صورتحسابشان در یک دوره بالای این مبلغ باشد، در صورت نپرداختن بدهی در مهلت مقرر قطع می شود. اما این در حالی است که شرکت ارتباطات سیار پیش از این اعلام کرده بود برای مشترکان، قبل از قطع سیم کارت آنها پیام کوتاه اخطار ارسال می شود تا بدانند سیم کارتشان به علت نپرداختن بدهی قطع می شود.
اما در این دوره اغلب مشترکان این پیام کوتاه را دریافت نکرده اند و حتی اطلاع نداشتند که سیم کارت آنها به علت بدهی بالای 30 هزار تومان قطع می شود چرا که پیش از این مبالغ بالاتر از این رقم قطع می شد و بر اساس آیین نامۀ مربوطه عمل نمی شد.
یکی دیگر از مشکلات مشترکان محاسبه شدن بدهی پیشین بر روی صورتحساب های بعدی و در حالی است که مبلغ صورتحساب خود را پرداخته و برای وصل سیم کارت خود به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده اند اما باز هم برای آنها منظور شده است.
مسئولان شرکت ارتباطات سیار در این باره عنوان می کنند که بانک ها اطلاعات مربوط به پرداخت قبوض مشترکان را در همان مدت زمانی که در قبض به مشترکان فرصت داده شده که صورتحساب خود را پرداخت کنند، برای شرکت ارتباطات سیار ارسال می کنند و مشترکانی که پس از این تاریخ نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام می کنند، جزو این آمار به شمار نمی آیند و بدهکار محسوب می شوند و بر این اساس به مشترکان توصیه می شود هزینه صورتحساب خود را در همان مهلت مقرر پرداخت کنند تا بدهی پیشین برای آنها منظور نشود.
به گزارش ایسنا، کارشناسان بر این عقیده اند که شرکت ارتباطات سیار با داشتن بیش از 17 میلیون مشترک باید پاسخگوی مشکلات آنها باشد و این سوال وجود دارد که چرا هنوز عده ای از مشترکان باید در هر دوره با صدور صورتحساب تلفن همراه دچار مشکل شوند و وقت و هزینۀ اضافی برای وصل سیم کارت خود صرف کنند؟!
طی سال های اخیر سیم کارت های مشترکان اپراتور اول تلفن همراه به علت نپرداختن بدهی صورتحساب خود در موعد مقرر و یا در صورت کارکرد بیش از مبلغ مورد نظر که عمدتاً بالای صد هزار تومان بود قطع می شد، اما با شکسته شدن قیمت سیم کارت در بازار و پایین آمدن آن، شرکت ارتباطات سیار نیز این سقف مبالغ بدهی را پایین آورد به طوریکه در دوره قبلی از تاریخ 1/1/85 تا 1/3/85 سیم کارت مشترکانی که مبلغ صورت حساب آنها و یا مبلغ کارکرد صورت حسابشان در یک دوره بالای 30 هزار تومان بوده، به علت نپرداختن در موعد مقرر قطع شد.
بر اساس آیین نامۀ مربوطه و آنچه که در هر دوره در پشت قبوض مشترکان نیز ذکر می شود، سیم کارت تمامی مشترکانی که بدهی آنها بالای 30 هزار تومان بوده و یا اینکه مبلغ کارکرد صورتحسابشان در یک دوره بالای این مبلغ باشد، در صورت نپرداختن بدهی در مهلت مقرر قطع می شود. اما این در حالی است که شرکت ارتباطات سیار پیش از این اعلام کرده بود برای مشترکان، قبل از قطع سیم کارت آنها پیام کوتاه اخطار ارسال می شود تا بدانند سیم کارتشان به علت نپرداختن بدهی قطع می شود.
اما در این دوره اغلب مشترکان این پیام کوتاه را دریافت نکرده اند و حتی اطلاع نداشتند که سیم کارت آنها به علت بدهی بالای 30 هزار تومان قطع می شود چرا که پیش از این مبالغ بالاتر از این رقم قطع می شد و بر اساس آیین نامۀ مربوطه عمل نمی شد.
یکی دیگر از مشکلات مشترکان محاسبه شدن بدهی پیشین بر روی صورتحساب های بعدی و در حالی است که مبلغ صورتحساب خود را پرداخته و برای وصل سیم کارت خود به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده اند اما باز هم برای آنها منظور شده است.
مسئولان شرکت ارتباطات سیار در این باره عنوان می کنند که بانک ها اطلاعات مربوط به پرداخت قبوض مشترکان را در همان مدت زمانی که در قبض به مشترکان فرصت داده شده که صورتحساب خود را پرداخت کنند، برای شرکت ارتباطات سیار ارسال می کنند و مشترکانی که پس از این تاریخ نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام می کنند، جزو این آمار به شمار نمی آیند و بدهکار محسوب می شوند و بر این اساس به مشترکان توصیه می شود هزینه صورتحساب خود را در همان مهلت مقرر پرداخت کنند تا بدهی پیشین برای آنها منظور نشود.
به گزارش ایسنا، کارشناسان بر این عقیده اند که شرکت ارتباطات سیار با داشتن بیش از 17 میلیون مشترک باید پاسخگوی مشکلات آنها باشد و این سوال وجود دارد که چرا هنوز عده ای از مشترکان باید در هر دوره با صدور صورتحساب تلفن همراه دچار مشکل شوند و وقت و هزینۀ اضافی برای وصل سیم کارت خود صرف کنند؟!