خانهاخبار
قابلیت بازیابی آیفون 16 به یک نکته حساس در آینده اشاره می‌کند

قابلیت بازیابی آیفون 16 به یک نکته حساس در آینده اشاره می‌کند

قابلیت بازیابی جدید سیستم‌عامل آیفون 16 به مدل‌هایی در آینده اشاره می‌کند که هیچ پورتی نخواهند داشت.
 

۳۰ شهریور ۱۴۰۳
product-image

اپل آیفون 16 ظرفیت 512GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

اپل آیفون 16 پرو مکس ظرفیت 1TB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

با عرضه رسمی iOS 18، قابلیت جالبی به آیفون 16 آمده که بازیابی سیستم‌عامل دستگاه را بسیار راحت‌تر از قبل می‌کند. امکان ریکاوری کردن سیستم‌عامل به‌صورت بی‌سیم، ویژگی جدیدی است که فعلا در مدل‌های آیفون 16 فعال است و برای سازگاری با این قابلیت، بیشتر مشخصات سخت‌افزاری باید متناسب باشند. 

اگر آیفون شما در حالت ریکاوری گیر کرده باشد و یا کلا از دسترس خارج شده است، به‌سادگی می‌توانید آن را در کنار آیفون دیگری قرار داده و با گوشی دوم، فایل مورد نیاز را دانلود کنید و به‌صورت بی‌سیم آن را به آیفون مورد نظر منتقل کنید.

iPhone

با این حال، مدل‌های قدیمی‌تر آیفون همچنان برای تعمیر باید به کامپیوتر متصل شوند و در همین راستا، این قابلیت بازیابی سیستم‌عامل به‌صورت بی‌سیم احتمالا به مورد بسیار بزرگ‌تری در آینده اشاره می‌کند.

جانشین آیفون‌های فعلی؛ آیفون بدون پورت

با در نظر گرفتن این قابلیت در کنار تکنولوژی‌هایی مانند شارژ بی‌سیم، تجهیزات صوتی بی‌سیم و سیم‌کارت الکترونیکی یک آیفون بدون پورت دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. 

قبلا گزارش‌هایی منتشر کرده‌ایم که نشان می‌دهد اپل روی آیفون 17 ایر که یک مدل باریک و کم‌قدرت خواهد بود، کار می‌کند؛ بنابراین احتمالا اپل از مدت‌ها قبل خود را برای طراحی دستگاه بدون پورت آماده می‌کند.

iPhone

با توجه به تامین تراشه‌های 2 نانومتری TSMC، اپل آمادگی بیشتری برای ساخت دستگاه‌های باریک‌تر دارد و از بین بردن پورت‌ها می‌تواند در طراحی دستگاه باریک‌تر به‌شدت موثر باشد.

حداقل تاکنون براساس رندرهای فاش شده از گلکسی اس 25 اولترا، توانسته در مقابل آیفون 16 پرومکس قرار بگیرد و در مورد دستگاه باریک نیز توانسته اپل را شکست بدهد. بنابراین دستگاهی که حتی پورتی نداشته باشد، می‌تواند تمام گوشی‌های باریک را شکست داده و این یعنی اپل می‌تواند دوباره جایگاه خود را پس بگیرد.

برچسب‌ها: