خانهاخبار
اپل واچ SE احتمالا در سال آینده با جنس متفاوتی عرضه می‌شود

اپل واچ SE احتمالا در سال آینده با جنس متفاوتی عرضه می‌شود

یک بدنه پلاستیکی سخت، احتمالا جنسی است که اپل واچ SE در سال آینده خواهد داشت، اما آیا می‌تواند جذابیت خود را برای مشتریان حفظ کند؟

۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در اوایل تابستان امسال، گزارش‌هایی مبنی‌بر آزمایش یک بدنه پلاستیکی سخت برای نسل بعدی اپل واچ SE منتشر شد. طی رویداد اپل هم در هفته گذشته، به‌طور غیرمنتظره‌ای اثری از نسل جدید ساعت‌های اقتصادی اپل دیده نشد و گفته می‌شود که رونمایی آن‌ها، به تاخیر افتاده است. در حالی که یک پوشش پلاستیکی بدون شک می‌تواند قیمت نهایی محصول را تا حد زیادی کاهش دهد، اما آیا مشتریان آن را ارزشمند خواهند دانست؟

تاریخچه اپل واچ SE

اپل واچ SE برای اولین بار در سال 2020 در کنار اپل واچ سری 6 معرفی شد. قیمت آن در ابتدا از 279 دلار شروع می‌شد که از همان نمایشگر و بدنه آلومینیومی اپل واچ سری 6 استفاده کرده بود. این ساعت، نمایشگر همیشه روشن و قابلیت پشتیبانی از خواندن نوار قلب (ECG) نداشت و در آن از پردازنده قدیمی‌تر استفاده شده بود. 

Apple Watch SE

در سال 2022، اپل سری ساعت‌های هوشمند اقتصادی خود را با پردازنده اپل واچ سری 8 به‌روز کرد و قیمت آن را به 249 دلار رساند. علاوه‌بر آن، برای قسمت پشتی ساعت از ماده‌ای به‌نام «نایلون کامپوزیت» استفاده کرد که به‌نوعی پلاستیک هم گفته می‌شود.

در این مدت هنوز به اپل واچ SE پشتیبانی از خواندن نوار قلب اضافه نشده و نمایشگر همیشه روشن هم ندارد. البته به‌روز رسانی اپل واچ SE در سال 2022 یکی از کامل‌ترین آپدیت‌ها بود که باعث شد افراد بیشتری به سمت خرید آن جذب شوند.

اپل واچ SE 4 چه چیزهای جدیدی خواهد داشت؟

مارک گورمن، در جدیدترین مطالب خود دوباره تغییر اپل واچ SE را تایید کرده و معتقد است که تغییر به سمت پلاستیک سخت، به‌شدت محتمل است و می‌تواند رنگ‌های بهتری را نیز ارائه دهد. 

اگرچه اپل واچ SE در کنار اپل واچ سری 10 رونمایی نشد، اما گفته می‌شود که تیم طراحی به‌شدت مشغول هستند تا آن را برای سال آینده آماده کنند. ظاهرا تغییر به سمت پلاستیک سخت، چالش‌هایی را برای تیم سازنده اپل به‌وجود آورده که باعث شد ساعت جدید، در مراسم Glowtime اپل حضور نداشته باشد.

Apple Watch SE

اپل واچ SE بعدی احتمالا پردازنده جدیدتری هم خواهد داشت و هرگونه ارتقا از تراشه S8، می‌تواند سرعت کاربری آن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه‌بر آن، افراد بسیاری منتظر هستند تا بالاخره تکنولوژی ECG به اپل واچ SE آینده نیز برسد؛ چراکه در این مدت توانسته جان چندین هزار انسان را نجات داده و در دسترس بودن آن می‌تواند ایمنی سلامتی بسیاری را تضمین کند.

پیش‌بینی قیمت آینده اپل واچ SE

با توجه به این‌که اپل واچ SE آینده، به احتمال بسیار از جنس پلاستیک خواهد بود و قیمت تمام‌شده آن کاهش می‌یابد، در نتیجه برای قیمت آن دو مسیر پیش‌بینی می‌شود:

  • احتمال 1: اپل قیمت را در همان محدوده 249 دلار ثابت نگه می‌دارد و در عوض برخی ویژگی‌هایی جدید مانند نمایشگر همیشه روشن یا امکان بررسی نوار قلب را اضافه می‌کند.
  • احتمال 2: با توجه به این‌که هزینه تامین پلاستیک از آلومینیوم بسیار پایین است، اپل هیچ قابلیت جدیدی به اپل واچ SE اضافه نمی‌کند و برای جذب مشتریان بیشتر، قیمت آن را کاهش می‌دهد.

اگر اپل واچ SE آینده هم بتواند جنس پلاستیک مرغوبی داشته باشد و به قابلیت‌های جدیدی مانند امکان بررسی نوار قلب مجهز شود، مطمئنا یک محصول باارزش شناخته می‌شود که احتمالا فروش قابل‌‌توجهی را نیز به خود اختصاص خواهد داد.

برچسب‌ها: