خانهاخبار
رزرو اینترنتی خدمات گردشگری

رزرو اینترنتی خدمات گردشگری

کلمه خرید اینترنتی یا آنلاین از جمله کلماتی است که این روزها به شدت به گوش می‌رسد.

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

بهتر است بدانید که با بررسی و مشاهده نظرات کاربران، صحت و اعتبار آن برند را بسنجید. خرید اینترنتی، تنها مربوط به کالاها نمی‌شود، بلکه امکان خرید خدمات یا رزرو آنها نیز وجود دارد. به عنوان مثال، رزرو هتل یا رزرو بلیط هواپیما از دسته رزرو خدمات گردشگری آنلاین است.

1.jpg

خدمات گردشگری آنلاین

این روزها، تمام کسب و کارها از طریق تبلیغات گسترده اینترنتی، خدمات خود را به دیگران معرفی می‌کنند. یکی از همین راه‌های تبلیغات اینترنتی، طراحی سایت و ارائه خدمات به صورت آنلاین است. از آن‌جایی که در دنیای امروز، بیشتر کارها و فعالیت‌های مهم به صورت آنلاین انجام می‌شود، امکان ارائه خدمات اینترنتی برای هر کسب و کاری مفید و خوش‌آیند است. خدمات گردشگری نیز از این قاعده مستثنا نیست. این روزها بسیاری از سایت‌های گردشگری را می‌بینید که تورها، امکان رزرو هتل و بلیط هواپیما را به صورت آنلاین در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

2.jpg

البته، تنها ویژگی‌های سایت‌های گردشگری، محدود به ارائه خدمات گردشگری اینترنتی نمی‌شود. بلکه، یک سایت خوب گردشگری برای افزایش فروش خود، باید از یک قالب گرافیکی جذاب و محتواهای متنوع استفاده کند. معمولا این سایت‌ها، از محتواهای آموزشی مربوط به سفر استفاده می‌کنند تا مخاطبان آنها، وقت بیشتری را در سایت سپری کنند. در کنار تمام این ویژگی‌ها، صفحاتی وجود دارند که در آنها امکان رزرو یا خرید را به کاربران می‌دهد. در این صفحه شما امکان بررسی ویژگی‌ها، امکانات و حتی قیمت آن تور، هتل یا بلیط هواپیما را دارید.

ویژگی‌های رزرو اینترنتی خدمات گردشگری

اگر بخواهیم ویژگی‌های استفاده از روش‌های آنلاین برای استفاده از خدمات گردشگری را بیان کنیم، موارد آنها بسیار زیاد می‌شود. بسیاری از این ویژگی‌ها به کاربرانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، بستگی دارد. به عنوان مثال، همچنان بسیاری از افراد با اینترنت آشنایی کامل ندارند یا به خدمات اینترنتی اعتماد نمی‌کنند. برخی از ویژگی‌های بسیار مهم برای رزرو بلیط هواپیما یا هرگونه خدمات گردشگری، عبارت‌اند از:

پرداخت آنلاین: پس از رزرو تور، اتاق یا بلیط هواپیما موردنظر، می‌توانید هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کرده و رسید نهایی آن را دریافت کنید. این ویژگی، شما را از هرگونه درگیری در هنگام سفر یا ورود به هواپیما دور می‌کند. پرداخت آنلاین از ساده‌ترین روش‌های پرداخت هزینه است که هیچ محدودیتی برای پرداخت مبلغ موردنظر ندارد.

نظرات کاربران: از دیگر ویژگی‌های رزرو بلیط هواپیما یا دیگر خدمات گردشگری به صورت آنلاین، مشاهده نظرات کاربران است. بررسی نظرات کاربران به شما کمک می‌کند تا خیلی بهتر آن خدمات موردنظرتان را بشناسید. معمولا هتل‌ها یا اقامتگاه‌های بسیار خوب، نظرات خوب دریافت می‌کنند ولی اگر نظرات آن بد باشد، یعنی انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود.

3.jpg

اطلاع رسانی: در هنگام رزرو آنلاین، تمام اطلاعات مربوط به هتل، هواپیما، تور و... دراختیار شما قرار می‌گیرد و شما با آگاهی کامل می‌توانید آن را انتخاب کنید. همچنین، تمام مراحل رزرو و پرداخت هزینه به صورت آنلاین و خودکار برای شما پیامک یا به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. این شرایط به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات دقیقی از مراحل رزرو و خرید خود داشته باشند.

مدیریت آنلاین: اطلاعات موجود در این سایت‌های ارائه خدمات گردشگری به صورت آنلاین، آپدیت و به‌روزرسانی می‌شوند. یعنی شما هر لحظه می‌توانید از ظرفیت باقی مانده، قیمت بروز و جدیدترین اطلاعات و امکانات آنها آگاه شوید. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی، تنها هتل‌ها یا هواپیماهایی که ظرفیت خالی دارند را ببینند.

نحوه رزرو خدمات گردشگری به صورت آنلاین

یکی از سایت‌های ارائه خدمات گردشگری به صورت آنلاین، سایت علی بابا است. در سایت علی بابا، همه چیز به وضوح مشخص است. در صفحه اصلی سایت، می‌توانید نوع خدمات گردشگری از جمله تور، رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و... را انتخاب کنید. سپس با انتخاب مبدا و مقصد، تمام گزینه‌های موجود به شما نمایش داده می‌شود. فیلترهایی هم در سایت وجود دارد که لیست نمایش داده شده به شما را کمی طبقه بندی می‌کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید محدوده قیمت موردنظر برای رزرو اقامتگاه را مشخص کنید تا اقامتگاه‌هایی با آن بازه قیمت برایتان نمایش داده شود.

در نهایت، با بررسی و انتخاب، به مرحله پرداخت هزینه و دریافت تاییدیه می‌رسید. در این مرحله، ابتدا باید اطلاعات خود و دیگر هم‌سفران خود را به دقت وارد کنید. مثلا برای رزرو اتاق در هتل، سن میهمانان مهم است. چرا که معمولا رزرو اتاق برای کودکان و نوزادان، رایگان یا نصف مبلغ حساب می‌شود. پس از این مرحله، هزینه نهایی را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنید و با دریافت رسید نهایی، خرید شما به اتمام می‌رسد. دقت کنید که برای استفاده از آن خدمات گردشگری خریداری شده، باید رسید نهایی یا تاییدیه را با خود همراه داشته باشید.