خانهاخبار
قابلیت تشخیص آپنه خواب اپل واچ موفق به دریافت تاییدیه FDA شد

قابلیت تشخیص آپنه خواب اپل واچ موفق به دریافت تاییدیه FDA شد

سازمان غذا و داروی کشور آمریکا (FDA) به تازگی تاییدیه مربوط به قابلیت تشخیص آپنه خواب اپل واچ را صادر کرده است.

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) امروز تأییدیه تشخیص آپنه خواب در مدل‌های جدید اپل واچ را صادر کرد. آپنه خواب یک اختلال شایع و خطرناک است که در آن تنفس فرد به طور مکرر در هنگام خواب قطع و دوباره شروع می‌شود.

watch 1.jpg

اپل هفته گذشته اعلام کرد که قابلیت تشخیص آپنه خواب در اپل واچ سری ۱۰، اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در ایالات متحده و بیش از ۱۵۰ کشور و منطقه دیگر از اواخر این ماه در دسترس خواهد بود. این ویژگی برای تشخیص علائم آپنه خواب متوسط تا شدید در افراد بالای ۱۸ سال که قبلاً تشخیص آپنه خواب نگرفته‌اند، طراحی شده است.

قابلیت تشخیص آپنه خواب با استفاده از شتاب‌سنج اپل واچ، حرکات کوچک مچ دست کاربر هنگام اختلال در روند طبیعی تنفس وی را بررسی می‌کند. اگر این اختلالات به طور مکرر در چند شب رخ دهند، احتمال ابتلای کاربر به آپنه خواب وجود دارد. کاربران اپل واچ می‌توانند اختلالات تنفسی شبانه خود را در اپلیکیشن سلامت (Health) آیفون مشاهده کنند؛ این اختلالات به عنوان «افزایش یافته» یا «افزایش نیافته» طبقه‌بندی می‌شوند.

watch 2.jpg

اپل می‌گوید که این ویژگی با استفاده از یادگیری ماشینی پیشرفته و مجموعه داده‌های گسترده از آزمایش‌های آپنه خواب با درجه بالینی توسعه یافته و سپس در یک مطالعه بالینی رسمی نیز تأیید شده است. اپل واچ سری ۱۰ روز جمعه ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) روانه بازار خواهد شد.