خانهاخبار
نسخه وب نقشه‌های اپل عرضه شد: نقشه‌های گوگل حالا یک رقیب جدی دارد

نسخه وب نقشه‌های اپل عرضه شد: نقشه‌های گوگل حالا یک رقیب جدی دارد

از امروز می‌توانید نقشه‌های اپل را در وب تجربه کنید، بدون اینکه اپلیکیشن اپل مپز را باز کنید یا اینکه مک یا آیفون داشته باشید. نقشه‌های اپل حالا در رایانه‌های ویندوزی هم در وب کار می‌کنند؛ موضوعی که موجب فراگیرتر شدن نقشه‌های اپل می‌شود و حالا دیگر باید گوگل در این خصوص احساس خطر کند.

۴ مرداد ۱۴۰۳

اپل امروز اعلام کرده که ویژگی Apple Maps را در وب راه‌اندازی کرده است که در ظرفیت بتای عمومی در دسترس است. نقشه‌های اپل برای وب در سافاری و سایر مرورگرهای وب کار می کند و به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به باز کردن برنامه مپز، مسیرها را دریافت کنند.

نقشه‌های اپل

نقشه‌های اپل در وب مانند اپلیکیشن نقشه‌های اپل عمل می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند مسیرهای رانندگی و پیاده‌روی را دریافت کنند، مکان‌هایی را برای بازدید پیدا کنند، رتبه‌بندی‌ها و ساعت‌ها را مشاهده کنند و راهنماهای انتخاب شده را مرور کنند. همچنین ویژگی‌هایی برای سفارش غذا به طور مستقیم از کارت مکان نقشه‌ها و کشف مکان‌هایی برای غذا خوردن، خرید و کاوش در شهرهای سراسر جهان وجود دارد. اپل می‌گوید که گزینه‌های دیگری مانند Look Around هم در ماه‌های آینده معرفی خواهند شد.

نقشه‌های اپل در وب به عنوان جایگزینی برای نقشه های گوگل، که مدت‌هاست محبوب‌ترین گزینه نقشه‌برداری مبتنی بر وب بوده است، عمل می‌کند. شما می‌توانید نقشه‌های اپل را در وب در وب‌سایت Maps.Apple.Com بررسی کنید. توسعه‌دهندگان می‌توانند در برنامه‌های خود به مپز در وب لینک بزنند، بنابراین کاربران می‌توانند مسیرهای رانندگی را دریافت کنند و اطلاعات مکان را ببینند.

نقشه‌های اپل در وب در حال حاضر به زبان انگلیسی در دسترس است و با سافاری و کروم در مک و آیپد و کروم و اج در رایانه‌های شخصی ویندوز کار می‌کند. در ضمن اپل قصد دارد به مرور زمان پشتیبانی از زبان‌ها، مرورگرها و پلتفرم‌های بیشتر را هم اضافه کند.

برچسب‌ها: