خانهاخبار
سری پرچمدار موردانتظار هواوی با تاخیر معرفی می‌شود

سری پرچمدار موردانتظار هواوی با تاخیر معرفی می‌شود

ظاهراً چالش‌های موجود در مسیر توسعه تراشه جدید سری Kirin و سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT‌ باعث شده تا هواوی عرضه سری میت ۷۰ را به تعویق بیاندازد.

۲ مرداد ۱۴۰۳

هواوی در طی کنفراس توسعه‌دهندگان خود (HDC 2024) اعلام کرد که سری پرچمدار میت ۷۰ (Huawei Mate 70) در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. حالا اما به نظر می‌رسد غول فناوری چین تصمیم گرفته تا عرضه گوشی‌های موردانتظار خود را به تعویق بیاندازد.

افشاگر Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo اذعان داشته که سری پرچمدار هواوی میت ۷۰ با تاخیر معرفی خواهد شد. به طور دقیق‌تر، احتمال دارد نسل جدید سری هواوی میت در میانه و یا اواخر سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی شود. 

مشخصات فنی سری هواوی میت ۷۰

ظاهراً تاخیر در عرضه سری هواوی میت ۷۰ به مشکلاتی در روند توسعه تراشه جدید سری Kirin و سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT مربوط می‌شود. 

هواوی تایید کرده سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT که نسخه جدید HarmonyOS محسوب می‌شود برای اولین‌بار همراه با سری میت ۷۰ همراه خواهد شد. حالا اما به نظر می‌رسد فرآیند انتقال بین HarmonyOS به مدل NEXT به زمان بیشتری از آنچه تصور می‌شد نیاز خواهد داشت. 

از سوی دیگر، تراشه جدید سری Kirin نیز برپایه یک پلتفرم تازه ساخته خواهد شد و از فناوری‌های پیشرفته بهره خواهد برد. در این راستا، ظاهراً فرآیند توسعه این تراشه و ایجاد هماهنگی کامل آن با سخت‌افزار سری میت ۷۰ به تلاش بیشتری نیاز دارد. 

در ادامه گزارش خود، افشاگر DCS ادعا کرده که سری هواوی میت ۷۰ از نمایشگر LTPO با رزولوشن تصویر 1.5K و دوربین اصلی OV50K‌ با گشودگی دیافراگم عریض بهره خواهد برد.

هواوی میت ۶۰ پرو

 سری پرچمدار هواوی همچنین به باتری حجیم و سیستم تشخیص‌چهره سه‌بعدی مجهز خواهد شد. از دیگر مشخصات فنی احتمالی سری میت ۷۰ می‌توان به پشتیبانی از قابلیت اتصال ماهواره‌ای و حالت زوم فراگیر سه‌بعدی اشاره کرد.

شایان ذکر است که تاخیر در عرضه سری میت ۷۰ سبب می‌شود تا هواوی زمان بیشتری برای توسعه گوشی‌های خود داشته باشد و تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. 

برچسب‌ها: