خانهاخبار
گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰ با پردازنده جدید اینتل رسماً معرفی شد

گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰ با پردازنده جدید اینتل رسماً معرفی شد

لپتاپ جدید سامسونگ از نمایشگر ۱۶ اینچی بهره می‌برد و با قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی همراه شده است. 

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

در آستانه برگزاری رویداد IFA 2024، سامسونگ از نخستین مدل سری گلکسی بوک ۵ رونمایی کرد که از مشخصات فنی قابل‌توجهی مانند وزن سبک، عمر باتری بالا، پردازنده جدید اینتل، نمایشگر اولد و قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوع بهره می‌برد.

طراحی گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰

گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰ (Galaxy Book5 Pro 360) یک لپتاپ تبدیل‌شونده محسوب می‌شود که به نمایشگر اولد ۱۶ اینچی مجهز است. مکانسیم لولا به کاربر اجازه می‌دهد تا این دستگاه را ۳۶۰درجه بچرخاند و آن را به یک تبلت ویندوزی بدل کند. 

صفحه نمایش محصول هیبریدی این برند کره‌ای از رزولوشن تصویر ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که این دستگاه از اس پن پشتیبانی می‌کند و حتی قلم هوشمند سامسونگ در جعبه فروش آن قرار می‌گیرد.

نمایشگر گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰

به لطف وزن ۱٫۶۹ کیلوگرمی و ضخامت ۱۲٫۸ میلی‌متری، گلکسی بوک جدید به راحتی‌ قابل‌حمل است که برای یک دستگاه ۱۶ اینچی، ابعاد قابل‌توجهی به شمار می‌رود.

انرژی موردنیاز لپتاپ سامسونگ توسط باتری ۷۶وات‌ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند. با این باتری حجیم، این دستگاه می‌تواند تا ۲۵ ساعت به پخش فیلم بپردازد. غول فناوری کره در محصول جدید خود از چهار اسپیکر استفاده کرده که از فناوری دالبی اتمس پشتیبانی می‌کنند. 

ضخامت و وزن گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰

قلب تپنده گلکسی بوک جدید پردازنده Core Ultra 7 256V اینتل است که از پردازنده گرافیکی Arc 140V (حافظه ۸ گیگاباتی) بهره می‌برد. در مقایسه با مدل‌های قبلی، پردازنده گرافیکی این لپتاپ تا ۱۷ درصد عملکرد بهتری دارد. سخت‌افزار جدید اینتل به واحد پردازش عصبی با توان ۴۷ تاپس (تریلیون عملیات‌بر‌ثانیه) مجهز شده که لپتاپ سامسونگ را به یک محصول با استاندارد کوپایلت پلاس بدل کرده است. 

گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰ تنها در یک نسخه حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDRR5x عرضه می‌شود، ولی کاربران می‌توانند این دستگاه را در دو مدل با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی NVMe SSD خریداری نمایند. 

پردازنده موجود در گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰

در بخش اتصالات، مدل جدید گلکسی بوک از یک درگاه HMDI 2.1 (رزولوشن 8K شصت فریم‌برثانیه یا 5K صدوبیست فریم برثانیه)، دو درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه USB-A 3.2، جک ۳٫۵ میلی‌متری بهره می‌برد. به علاوه، این محصول از وای‌فای ۷ و بلوتوث نسخه ۵٫۴ پشتیبانی می‌کند.

اتصالات گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰

لپتاپ این برند کره‌ای با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ (نسخه Home) روانه بازار می‌شود و قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی مانند Circle to Search و Live Assist و Live Translate و Transcript Assist را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی Book5 Pro 360 در ماه جاری میلادی برای بازارهای مختلف عرضه خواهد شد. دو کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی این دستگاه به ترتیب با قیمت ۱۷۰۰ پوند و ۱۹۰۰ پوند در بازار انگلستان به فروش می‌رسند. 

برچسب‌ها: