خانهاخبار
ایرادات WebKit در آپدیت iOS 16.5.1 (c) رفع شد!

ایرادات WebKit در آپدیت iOS 16.5.1 (c) رفع شد!

اپل ابتدا یک بروزرسانی امنیتی به نام iOS 16.5.1 (a) منتشر کرد اما پس مدتی انتشار آن را متوقف و حالا بروزرسانی امنیتی iOS 16.5.1 (c) را منتشر کرده و توصیه می‌کنیم حتما آن را نصب کنید.
۲۲ تیر ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

اپل در تاریخ 21 ژوئن آپدیت ۱۶.۵.۱ پلتفرم آی او اس را ارائه کرد، اما به سرعت مشخص شد که این بروزرسانی با ایراداتی در حوزه WebKit همراه بود که به هکرها اجازه می‌داد به واسطه کدهای خاصی بتوانند دستورهای مورد نیاز خود را روی دیوایس فرد قربانی اجرا کنند. این اتفاق یک مشکل بزرگ به حساب می‌آمد و به گفته اپل، مشکلات مذکور در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل شد.

به جای ارائه آی او اس ۱۶.۵.۲، اپل تصمیم گرفت تا به کمک قابلیت Rapid Security Response، بروزرسانی iOS 16.5.1 (c) را در دسترس کاربران قرار دهد. این آپدیت جدید به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن روی آيفون شما نصب شده و مشکلات امنیتی یاد شده را حل و فصل خواهد کرد.

image

 

بر اساس گزارش کاربران، در این آپدیت شاهد تغییر user agent در مرورگر سافاری هستیم. این ویژگی مسئولیت ارائه اطلاعات در مورد دیوایس است که این اطلاعات به سرور مقصد ارسال می‌شود.

البته کاربران پس از نصب iOS 16.5.1 (a) از این موضوع شاکی هستند که به دلیل تغییر user agent، امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های زوم، فیس بوک و اینستاگرام برای آن‌ها دیگر میسر نیست. اپل متوجه این موضوع شد و روز گذشته،‌ این آپدیت را از روی سرورهای خود حذف و آموزش پاک کردن آن‌ها را نیز ارائه کرد. البته در صورتی که شما این کار را انجام ندادید، نگران نباشید. همان طور که در عنوان این مطلب مشاهده می‌کنید، آپدیت iOS 16.5.1 (c) شب گذشته از سوی اپل برای رفع این مشکلات ارائه شد که می‌توانید با خیال راحت، ‌نسبت به دانلود و نصب آن اقدام کنید.

ارائه این آپدیت برای اپل به قدری حساس و حیاتی بود که نسخه جدیدی از آی او اس را ارائه نکرده و این بروزرسانی در قالب نسخه c از ورژن قبلی در دسترس کاربران قرار گرفت. لذا توصیه می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به نصب آن اقدام کنید.


نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

امیر

۱۴۰۲/۴/۲۴
سلام وقت بخیر از وقتی این اپدیت بروزرسانی کردم
صفحه نمایش مثل این شده که پر ور میکنه امکانش هست از باگ باشه؟
باتشکر از سایت خوبتون

پیشنهاد سردبیر