خانهاخبار
رندرهای رسمی سری شیائومی ۱۵ منتشر شدند

رندرهای رسمی سری شیائومی ۱۵ منتشر شدند

نسل جدید سری پرچمدار شیائومی زبان طراحی مشابه نسل قبلی را به همراه خواهد داشت.

۳ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

شیائومی به تازگی اعلام کرده در تاریخ ۲۹ اکتبر سال جاری میلادی (۸ آبان ۱۴۰۳) از سری Xiaomi 15 رونمایی خواهد کرد که در دو مدل استاندارد و پرو روانه بازار می‌شود. البته نسخه اولترا این گوشی‌ها احتمالاً در اوایل سال آینده میلادی معرفی خواهد شد.

تیزر رسمی سری شیائومی ۱۵

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، غول فناوری چینی تصاویر رندری محصولات پرمیوم خود را در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذشته که طراحی این دستگاه‌ها را نشان می‌دهند. 

همانطور که در رندرهای رسمی مشاهده می‌کنیم، سری شیائومی ۱۵ با زبان طراحی مشابه نسل قبلی همراه خواهد شد. در این رابطه، گوشی‌های این برند چینی از ماژول دوربین مربعی‌شکل بهره خواهند برد که میزبان سه سنسور خواهد بود. 

شیائومی ۱۵
پنل پشتی شیائومی ۱۵ پرو

یکی از تفاوت‌های این پرچمدارها به نسبت مدل‌های قبلی به محل قرارگیری فلاش LED مربوط می‌شود. از سوی دیگر، این محصولات به فریم فلزی و تخت مجهز خواهند بود. انتظار می‌رود مدل‌های ۱۵ و ۱۵ پرو در رنگ‌های آبی و سبز روانه بازار شوند. 

شیائومی تایید کرده که نسخه پرو نازک‌تر و مستحکم‌تر از قبل خواهد شد. در این رابطه، ضخامت و وزن این گوشی به ترتیب برابر با ۸٫۳۵ میلی‌متر و ۲۱۳ گرم اعلام شده است. 

مشخصات فنی سری شیائومی ۱۵

نسخه استاندارد سری پرچمدار این برند از نمایشگر ۶٫۳۶ اینچی با لبه‌های تخت بهره خواهد برد. به علاوه، شایعه شده این گوشی از سنسور اثرانگشت اولتراسونیک زیرنمایشگر و باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی (شارژ ۹۰ واتی باسیم و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم) برخوردار می‌شود.

نمایشگر شیائومی ۱۵ پرو
نمایشگر شیائومی ۱۵

از سوی دیگر، مدل پرو به نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۷۸ اینچی با لبه‌های خمیده مجهز خواهد شد که از رزولوشن تصویر 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. انرژی موردنیاز این دستگاه توسط باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۹۰ واتی باسیم و شارژ ۸۰ واتی بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. 

برای تصویربرداری، مدل ۱۵ پرو احتمالاً از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.4، لنز فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری استفاده می‌کند.

شیائومی ۱۵

در نهایت باید اشاره کرد که شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو به نخستین گوشی‌های بازار بدل خواهند شد که با تراشه اسنپدراگون ۸ الیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که این محصولات ابتدا برای بازار چین عرضه می‌شوند و پس از گذشت چند ماه روانه بازارهای جهانی خواهند شد.

برچسب‌ها: