خانهاخبار
۱۰ ویژگی هدست واقعیت ترکیبی اپل که ‌رقبا از آن‌ها عقب خواهند بود!

۱۰ ویژگی هدست واقعیت ترکیبی اپل که ‌رقبا از آن‌ها عقب خواهند بود!

هدست AR/VR اپل محصولی متفاوت از این شرکت است که تا به حال در این حوزه چیزی معرفی نکرده است؛ اما چه چیزهای در این دستگاه آن را از هدست‌های رقبا متمایز می‌سازد؟
۱۴۰۲/۲/۳

اپل به زودی قصد دارد وارد یک دسته محصول جدید شود و اولین هدست AR/VR خود رامعرفی کند. شایعات حاکی از آن است  که هدست آینده این شرکت از هر دو فن‌آوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند و دارای تعدادی ویژگی منحصر به فرد است که از محصولات رقیبان پیشی بگیرد.

image

رندر ساخته شده توسط Ian Zelbo بر اساس گزارش‌ها و شایعات

با آیفون، آیپد و اپل واچ، سخت افزار و نرم افزار اپل باعث شد تا این شرکت ظرف چند سال پس از ورود به این بازارها، بر این دسته‌بندی‌ها تسلط پیدا کند و ممکن است همین اتفاق در مورد هدست واقعیت افزوده و مجازی آن نیز رخ دهد. در اینجا ما ۱۰ ویژگی شایعه شده برای این محصول متفاوت اپل را جمع‌آوری کرده‌ایم که آن را از رقبا متمایز می‌سازد.

نمایشگرهای میکرو اولد 4K

اپل قصد دارد از دو صفحه نمایش میکرو اولد 4K با وضوح بالا از سونی استفاده کند که گفته می‌شود حداکثر ۳۰۰۰ پیکسل در هر اینچ دارند. در مقایسه لازم است بدانید که کوئست پرو جدید متا دارای نمایشگرهای ال سی دی است، بنابراین اپل فن‌آوری نمایشگر بسیار پیرفته‌تری را ارایه خواهد کرد.

صفحه نمایش‌های میکرو اولد به طور مستقیم روی ویفرهای تراشه‌ای به جای یک زیر لایه شیشه‌ای ساخته می‌شوند و این امکان را برای عرضه نمایشگر نازکتر، کوچتر و سبکتر فراهم می‌کنند که در مقایسه با ال سی دی و سایر گزینه‌های جایگزین، انرژی کارآمدتری نیز دارد.

طراحی اپل نور محیطی را مسدود می‌کند و کیفیت نمایشگر برای دید محیطی تنظیم می‌شود تا قدرت پردازش لازم برای استفاده از دستگاه کاهش یابد.

دوربین‌های یکپارچه

اپل در حال تجهیز هدست واقعیت ترکیبی خود با بیش از ۱۲ دوربین است که حرکت را ضبط می‌کند تا حرکات دنیای واقعی را به حرکات دنیای مجازی تبدیل کند. گفته شده که دستگاه دارای دو دوربین رو به پایین برای ثبت حرکات پا است که یک ویژگی منحصر به فرد خواهد بود که امکان ردیابی دقیق‌تر حرکت کاربر را فراهم می‌کند.

این دوربین‌ها قادر خواهند بود محیط، سطوح، لبه‌ها، ابعاد اتاق‌ها و همچنین افراد و سایر اشیا را تشخیص داده و با دقت از آنها نقشه‌برداری کنند. دوربین‌ها همچنین می‌توانند کارهایی مانند تایپ کردن در هوا یا حرکات بدن را ردیابی کنند.

اسکن عنبیه چشم

برای حفظ حریم خصوصی و امنیت، انتظار می‌رود اپل در هدست AR/VR یک اسکنر عنبیه را که می‌تواند الگوی چشم کاربر را ارزیابی کند، تعبیه کند و امکان استفاده از اسکن عنبیه چشم برای احراز هویت، پرداخت‌ها و جایگزینی رمز عبور نیز فراهم شود.

در واقع اسکن عنبیه روی هدست اپل، مشابه فیس آیدی یا تاچ آیدی در آیفون، آیپد و مک خواهد بود. این می‌تواند به دو نفر امکان دهد از یک هدست استفاده کنند و قابلیتی است که در هدست‌های رقیب مانند کوئست پرو متا وجود ندارد.

ردیابی حالت چهره

دوربین‌های موجود در هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌توانند حالات چهره تفسیر کنند و آنها را به آواتارهای مجازی تبدیل کنند. بنابراین اگر در زندگی واقعی لبخند بزنید یا اخم کنید، آواتار مجازی شما در برنامه‌های مختلف همان حالتی را ایجاد می‌کند که شبیه به نحوه عملکرد سیستم دوربین TrueDepth با مموجی و انیموجی در آیفون و آیپد است.

روش‌های کنترل

در این هدست ماژول‌های حسگر سه بعدی، حرکات دست را برای اهداف کنترلی تشخیص می‌دهند و تشخیص پوست نیز وجود خواهد داشت. هدست اپل همچنین از کنترل صوتی و سیری دستیار صوتی اپل نیز پشتیبانی می‌کند. اپل دستگاهی شبیه به انگشتانه را آزمایش کرده است که روی انگشت پوشیده می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که چه نوع روش‌های ورودی را با دستگاه جدید این شرکت قرار است تجربه کنیم.

تایپ کردن در هوا

برای ورودی متن، هدست AR/VR اپل از عملکرد «تایپ در هوا» پشتیبانی می‌کند و این دستگاه انگشتان را هنگام حرکت با استفاده از دوربین‌های داخلی تشخیص می‌دهد.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ می‌گوید تشخیص تایپ کردن در هوا کار دشواری است، اما اپل این ویژگی را زمانی که هدست عرضه شود، ارایه خواهد کرد.

طراحی باریک و سبک

اپل در این محصول به دنبال راحتی بوده است و شایعه شده که هدست این شرکت از پارچه مشبک و آلومینیوم ساخته شده است که آن را سبکتر و باریکتر از سایر هدست‌های واقعیت ترکیبی موجود در بازار می‌کند. طبق گزارش‌ها اپل می‌خواهد وزن این محصول حدود ۲۰۰ گرم باشد که به طور قابل توجهی سبکتر از کوئست پرو ۷۲۲ گرمی شرکت متا است.

در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۴۰۰)مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل گفت که نمونه‌های اولیه فعلی این دستگاه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم هستند، اما مشخص نیست که آیا اپل توانسته است در مراحل بعدی به این وزن پایبند باشد یا خیر.

بسته باتری خارجی

اکثر هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در بازار، دارای باتری یکپارچه با دستگاه هستند، اما اپل در نظر دارد هدست را به یک باتری جداگانه و خارجی متصل کند که در قسمت کمر قرار می‌گیرد. این باتری خارجی حدود دو ساعت به هدست انرژی می‌دهد و می‌توان آن را برای استفاده مداوم در حالی که باتری دوم شارژ می‌شود، تعویض کرد.

تجربه اپلیکیشن‌ها

هدست اپل قرار است سیستم عامل جدیدی به نام xrOS یا RealityOS را اجرا کند. اپل در حال طراحی اپلیکیشن‌های منحصر به فردی است که به طور خاص برای تجربه واقعیت مجازی ساخته شده‌اند. گفته می‌شود که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای تجربه‌ای شبیه به فیس تایم واقعیت مجازی با انیموجی است، جایی که ممکن است به جای خود شخص، یک نسخه سه بعدی انیموجی یا مموجی آن شخص را ببینند. تشخیص حالات چهره فوق به هدست اجازه می‌دهد تا حالت‌ها و ویژگی‌های چهره را بخواند و در زمان واقعی با آن تجربه چت واقعی مطابقت دارد.

اپل در حال کار با شرکای رسانه‌ای برای محتوای قابل مشاهده در واقعیت مجازی است که با اپل تی وی پلاس یکپارچه شود. کاربران می‌توانند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را در محیط‌های واقعیت مجازی با نمایشگر روی پس زمینه‌ای مانند بیابان یا کوه تماشا کنند.

محتوای ورزشی هم از موارد دیگری است که اپل روی آن تمرکز کرده، این شرکت قصد دارد تجربه‌های مشاهده همه جانبه برای محتوای MLB و MLS را فراهم کند. از سوی دیگر اپل در حال کار با توسعه دهندگان شخص ثالث برای تجربه‌های بازی است و همچنین نسخه‌های سه بعدی برنامه‌های استاندارد آیفون مانند سافاری، تقویم، مخاطبین، صفحه اصلی، فایل‌ها، یادداشت‌ها، عکس‌ها، موزیک، یادآورها و موارد دیگر نیز در دست توسعه هستند.

یک برنامه فیتنس پلاس نیز وجود خواهد داشت که به کاربران امکان می‌دهد در حین تماشای مربیان فیتنس، به صورت سه بعدی ورزش کنند و اپل در حال ایجاد برنامه مدیتیشن است که کاربران را از طریق تجربیات مراقبه راهنمایی می‌کند. برنامه دوربین هم می‌تواند از طریق دوربین‌های یکپارچه هدست عکس بگیرد، برنامه Books امکان خواندن در واقعیت مجازی را فراهم می‌کند و نسخه‌ای از Freeform هم برای کار روی پروژه‌های مشترک با دیگران در دسترس خواهد بود.

هدست اپل همچنین می‌تواند هزاران برنامه موجود را که برای آیپد طراحی شده‌اند، اجرا کند و برنامه‌هه در قالب دو بعدی روی هدست نمایش داده می شوند.

تراشه سیلیکونی اپل

شایعات حاکی از آن است که اپل از دو پردازنده M2 در سطح مک، برای هدست AR/VR خود استفاده خواهد کرد که به آن قدرت محاسباتی داخلی بیشتری نسبت به محصولات رقیب می‌دهد. اپل از یک پردازنده اصلی رده بالا و یک پردازنده پایین رده استفاده می‌کند که حسگرهای مختلف دستگاه را مدیریت می‌کنند.

با این دو تراشه سیلیکونی اپل در داخل، این هدست برای تامین قدرت پردازش، نیازی به اتصال به آیفون یا مک ندارد و به تنهایی قادر به کار خواهد بود.

بیشتر بخوانید

برای دانستن جزییات بیشتر در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌توانید به مطلب مفصل ما در این مورد مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)