خانهاخبار
watchOS 9 با بهبودهای قابل توجه عرضه شد

watchOS 9 با بهبودهای قابل توجه عرضه شد

اپل طبق وعده‌ای که داده بود امروز جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل واچ‌های خود را یعنی watchOS 9 با ویژگی‌هایی مانند برنامه استفاده از داروها، واچ فیس‌های جدید، ردیابی خواب بهبود یافته و غیره عرضه کرد.
۲۲ شهریور ۱۴۰۱

تبلیغات

home_header

اپل امروز watchOS 9 را منتشر کرد، جدیدترین نسخه از سیستم عامل ساعت‌های خود که برای اجرا در مدل‌های اپل واچ سری ۴ به بالا سازگار است.

watchOS 9 را می‌توانید با رفتن به آدرس Settings > General < Software Update از طریق برنامه اپل واچ در آیفون به صورت رایگان دانلود کنید. برای نصب این سیستم عامل، اپل واچ شما باید حداقل دارای ۵۰ درصد شارژ باتری باشد یا اینکه آن را در حالی که روی شارژر است و البته نزدیک به آیفون، بروزرسانی کنید.

image

 

اپل چهار عدد واچ فیس جدید را در watchOS 9 اضافه کرده است. اولی «Lunar» است که رابطه بین تقویم میلادی و تقویم‌های قمری را نشان می‌دهد، بعدی «Playtime» نام دارد که اعداد متحرک و شخصی سازی شده را ارائه می‌دهد که با همکاری هنرمند معروف Joi Fulton ساخته شده است. فیس واچ سوم «Metropolitan» است که یک صفحه ساعت مبتنی بر تم کلاسیک است، و آخرین مورد هم «Astronomy» است که همانطور که از نامش پیداست یک نسخه اصلاح شده از مدل قبلی فیس واچ نجومی با طراحی بازسازی شده نقشه ستاره‌ای جدید و داده‌های ابری است.

image

 

اپل همچنین چندین فیس واچ را هم که از قبل موجود بودند با ظاهری مدرن‌تر به روز کرده که در آنها شما قادر به دیدن فاکتورهای بیشتری نسبت به مدل های قبلی خواهید بود، به علاوه حالت‌های فوکوس اکنون می‌توانند با یک فیس واچ خاص مرتبط شوند. ردیابی خواب در watchOS 9 اکنون شامل مراحل خواب می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تشخیص دهند که در خواب همراه با پلک زدن و حرکت چشم، خواب اصلی یا خواب عمیق بوده‌اند.

برنامه جدید داروها هم به watchOS 9 اضافه شده که برای کمک به کاربران در مدیریت و ردیابی داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌های آنها طراحی شده است. این برنامه فهرستی از داروها را نگه می‌دارد، وقتی زمان مصرف آنها فرا می‌رسد  نوتیفیکیشن یادآوری ارسال می‌کند و مراقب هرگونه تداخل دارویی است، که البته ویژگی آخر فعلا فقط در آمریکا در دسترس است.

image

 

در مورد برنامه Workout هم گزینه جدیدی برای انجام تمرینات سفارشی وجود دارد که می‌تواند شامل فواصل تمرین و استراحت باشد، همچنین می‌توان بر ضربان قلب در شدت تمرین‌های مختلف نظارت کرد و هشدارهای جدیدی برای سرعت، قدرت، ضربان و ریتم قلبی که می‌تواند کاربران را در طول تمرین راهنمایی کند در نظر گرفت.

image

 

شناگران، دوندگان و ورزشکاران سه‌گانه دارای گزینه‌های جدیدی هستند که معیارهای جدید را در نظر می‌گیرند و کابران سرویس +Fitness که اپل تی وی ندارند، می‌توانند از AirPlay برای پخش تمرینات و مدیتیشن در تلوزیون‌های شخص ثالث سازگار استفاده کنند.

هشدارهای فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) برنامه ECG (نوار قلب)  هم به روز شده است و اپل یک ویژگی جدید «تاریخچه AFib» را ابه اپل واچ اضافه کرده است. بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی می‌توانند تاریخچه AFib را برای ردیابی فرکانس آن روشن کنند تا بینش بهتری از وضعیت قلب خود داشته باشند که می‌تواند با متخصصان قلب به اشتراک گذاشته شود.

اپل نوتیفیکیشن‌های اپل واچ را بازطراحی کرده تا دارای بنرهای باریکی باشند که در هنگام استفاده فعال از ساعت، کمتر ایجاد مزاحمت کنند؛ ویژگی «Family Setup» هم اکنون از برنامه «Home» پشتیبانی می‌کند تا بچه‌ها بتوانند لوازم جانبی خانه هوشمند را از روی مچ دست خود کنترل کنند. از سوی دیگر اقدامات سریع در اپل واچ به کاربران امکان می‌دهد تا کارهای بیشتری را با یک حرکت دو انگشتی انجام دهند که از جمله اینها می‌توان پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس‌های تلفنی، پخش یا مکث موزیک و شروع یا توقف تمرین را نام برد.