خانهاخبار
عکس‌های کنسول بازی شرکت لاجیتک افشا شد

عکس‌های کنسول بازی شرکت لاجیتک افشا شد

امروز عکس‌هایی از کنسول بازی دستی مشترک دو شرکت لاجیتک و تنسنت منتشر شده، که به نظر می‌رسد به دلیل شکایت از این موضوع بلافاصله پاک شده‌اند.
۹ شهریور ۱۴۰۱

اوایل این ماه شرکت لاجیتک سازنده لوازم جانبی، اعلام کرد که در اواخر سال ۲۰۲۲ با مشارکت Tencent Games، یک کنسول دستی بازی‌های ابری را راه اندازی خواهد کرد. اطلاعات کمی در مورد این محصول وجود داشت و طراحی آن نیز تاکنون مخفی نگه داشته شده بود، اما ایوان بلاس افشاگر معروف امروز پس از آنکه عکس‌هایی از این کنسول را منتشر کرد، ظاهرا به دلیل یک شکایت، آنها را به سرعت پاک کرد.

طراحی این محصول شبیه به آنچه در پرونده‌های ثبت اختراع شرکت Tencent برای یک کنسول دستی مشاهده شده به نظر می‌رسد، بنابراین ما طراحی متفاوتی را شاهد نیستیم و ظاهر این محصول به مانند بسیاری از کنسول‌های دستی از شرکت‌های دیگر است؛ مهم‌تر از همه تصاویر فاش شده چیز مهمی را در مورد این دستگاه نشان می‌دهند و آن اینکه این دستگاه به نظر می‌رسد که در حال اجرای سیستم عامل اندروید است که دارای فروشگاه گوگل پلی نیز هست.

البته باید گفت که در این مورد مسلما پلتفرم اهمیت چندانی ندارد، زیرا این دستگاه به جای بازی‌های بومی بر روی جریان ابری تمرکز دارد. لاجیتک و تنسنت گفته‌اند که در حال مذاکره برای ارائه سرویس‌های Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce Now به صورت دستی هستند، که هردوی این سرویس‌ها اپلیکیشن‌های اندروید دارند. تصاویر افشا شده همچنین لوگوی استیم را هم نشان می‌دهند، بنابراین ممکن است این دو شرکت شریک مهم دیگری نیز داشته باشند.

در تصاویر صرفا شاهد علامت وای فای و بلوتوث هستیم اما این بدان معنا نیست که نسخه 5G این کنسول دستی وجود نخواهد داشت و باید منتظر ماند و دید که در عکس‌های تبلیغاتی این محصول چه مواردی دستگیرمان می‌شود.

در مورد سناریوهای گیم پلی، ممکن است از عکس‌ها متوجه شده باشید که دو آیکون ایکس باکس دیده می‌شود، اما از دو حالت خارج نیست، یا این یک اشتباه طراحی است و یا اینکه یکی از علامت‌ها برای Xbox Cloud Gaming است و دیگری برای Xbox Remote Play. همچنین لوگوی استیم هم ممکن است برای استیم لینک باشد که به شما امکان می‌دهد به جای سرویس ابری، بازی‌ها را به طور مستقیم از رایانه شخصی خود اجرا کنید.