خانهاخبار
آفتاب گرم آفریقا همراه شبکه های مخابراتی

آفتاب گرم آفریقا همراه شبکه های مخابراتی

به گزارش گروه خبری GSM، موتورولا قراردادی را با شبکه MTC " نامیبی " مبنی بر راه اندازی سیستم های انرژی خورشیدی و بادی برای پشتیبانی و کنترل راه دور ........
۱ اسفند ۱۳۸۵
به گزارش گروه خبری GSM، موتورولا قراردادی را با شبکه MTC " نامیبی " مبنی بر راه اندازی سیستم های انرژی خورشیدی و بادی برای پشتیبانی و کنترل راه دور شبکه GSM در آفریقا، امضا کرده است. این کار که در حال حاضر به صورت آزمایشی انجام می شود به این صورت است که تجهیزات بادی و خورشیدی توسط موتورولا در سایت نامیبی ایجاد شده و به عنوان منبع تقویت الکتریکی این شبکه عمل می کند.
این راهکار جایگزین مناسبی در مقابل استفاده از ژنراتورهای سوختی است الخصوص وقتی در دسترس نیستند یا هزینه مالی بالایی دارا هستند. هزینه تولید این انرژی تقریباً صفر است و سلول های خورشیدی و بادی استفاده شده به کمترین نگهداری نیاز دارند در حالیکه ژنراتورهای سوختی نیاز به هزینه بالا برای نگهداری و شارژ سوخت دارند و هر لحظه امکان دزدیده شدن آنها وجود دارد.
جالب توجه است کارکرد پیوسته توربین های بادی و سلول های خورشیدی می تواند تا 1200 وات انرژی تولید کند که این مقدار برای راه اندازی BTC (پایگاه های اصلی انتقال) با سایز متوسط و پشتیبانی تجهیزات ماکروویو آن کافیست.