خانهاخبار
گوشی های موبایل فروش نیمه رساناها را افزایش دادند

گوشی های موبایل فروش نیمه رساناها را افزایش دادند

به گزارش گروه خبری GSM، اتحادیه صنایع نیمه رسانا (SIA) اعلام کرد، فروش مواد نیمه رسانا به 7/247 میلیون دلار در سال 2006 رسید که این نشان دهندۀ رشد 9/8 ........
۲۵ بهمن ۱۳۸۵
به گزارش گروه خبری GSM، اتحادیه صنایع نیمه رسانا (SIA) اعلام کرد، فروش مواد نیمه رسانا به 7/247 میلیون دلار در سال 2006 رسید که این نشان دهندۀ رشد 9/8 درصدی نسبت به سال قبل است. طبق گزارشات این شرکت 22 درصد سود صنایع در کل جهان صرف تولید و ارتقای نیمه رساناها شده است. در واقع می توان گفت سال 2006 " سال مصرف کنندگان " در زمینه صنعت الکترونیک بوده است. رشد چشمگیر فروش محصولاتی نظیر موبایل، پخش کننده موسیقی MP3 و تلویزیون های جدید HDTV، باعث شده تا تکنولوژی هایی مثل نیمه رساناها، توسعه یافته و محصولاتی ارزانتر و پر کاربردتر تولید کنند.
در سال گذشته به دلیل استقبال بیش از حد مردم از گوشی های ارزان قیمت، هزینه نیمه رساناهای استفاده شده در گوشی ها به طور متوسط 40 دلار بوده است.
بنابراین شرایط اقتصادی مطلوب جوامع نقش مهمی در رشد صنعت نیمه رساناها دارند.
لازم به ذکر است، نیمه رساناها موادی از جنس سیلیکون و ژرمانیوم هستند که در تولید مدارهای مجتمع مثل ترانزیستورها و ICها استفاده می شوند. مثلاً قطعات کامپیوتری مثل CPU، حافظه و ... از جنس نیمه رسانا هستند.