خانهاخبار
ارسال پیام کوتاه در ایران جنبه سرگرمی دارد

ارسال پیام کوتاه در ایران جنبه سرگرمی دارد

گروه خبری GSM: یک کارشناس ارشد ارتباطات معتقد است که فرهنگ استفاده مناسب از فناوری سرویس پیام کوتاه (sms) هم اکنون در کشور وجود ندارد و بیشتر جنبه سرگرمی و غیر ضروری دارد.
۱۳ دی ۱۳۸۶

گروه خبری GSM: یک کارشناس ارشد ارتباطات معتقد است که فرهنگ استفاده مناسب از فناوری سرویس پیام کوتاه (sms) هم اکنون در کشور وجود ندارد و بیشتر جنبه سرگرمی و غیر ضروری دارد.

"پرویز مجیدی" به موبنا اظهار داشت : رویکرد به تکنولوژی تلفن همراه در کشور باید تغییر کند البته تغییر نگاه مردم ایران به تکنولوژی پیام کوتاه در کوتاه مدت میسر نیست و به زمان و بستر سازی مناسب نیاز دارد.

به گفته این کارشناس ارتباطات استفاده از این تکنولوژی جدید در جامعه ایرانی به دلیل نبود فرهنگ کافی ،با مشکلاتی روبرو شده است.

وی اظهارداشت : وضع قوانین و مقررات مشخص برای استفاده مناسب از این تکنولوژی روز چه در زمینه محتوایی و چه در جهت استفاده کاملا ضروری است.

 مجیدی با تاکید بر این که رویکرد جامعه ایرانی به سرویس پیام کوتاه بیشتر جنبه سرگرمی و تفریحی دارد، افزود: البته استفاده از این سرویس برای تبلیغات تجاری، پیام های مناسبتی مذهبی و اجتماعی، اطلاعات علمی و ادبی در حال گسترش است و برخی از نهادهای دولتی و خصوصی برای اطلاع رسانی و ارسال پیام های خاص استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: مردم ایران بویژه جوانان برای استفاده درست از sms باید آموزش ببینند و این مساله می تواند یکی از موضوعات آموزشی در مدارس مقاطع ابتدایی تا دانشگاه ها باشد.

گروه خبری GSM: یک کارشناس ارشد ارتباطات معتقد است که فرهنگ استفاده مناسب از فناوری سرویس پیام کوتاه (sms) هم اکنون در کشور وجود ندارد و بیشتر جنبه سرگرمی و غیر ضروری دارد.

"پرویز مجیدی" به موبنا اظهار داشت : رویکرد به تکنولوژی تلفن همراه در کشور باید تغییر کند البته تغییر نگاه مردم ایران به تکنولوژی پیام کوتاه در کوتاه مدت میسر نیست و به زمان و بستر سازی مناسب نیاز دارد.

به گفته این کارشناس ارتباطات استفاده از این تکنولوژی جدید در جامعه ایرانی به دلیل نبود فرهنگ کافی ،با مشکلاتی روبرو شده است.

وی اظهارداشت : وضع قوانین و مقررات مشخص برای استفاده مناسب از این تکنولوژی روز چه در زمینه محتوایی و چه در جهت استفاده کاملا ضروری است.

 مجیدی با تاکید بر این که رویکرد جامعه ایرانی به سرویس پیام کوتاه بیشتر جنبه سرگرمی و تفریحی دارد، افزود: البته استفاده از این سرویس برای تبلیغات تجاری، پیام های مناسبتی مذهبی و اجتماعی، اطلاعات علمی و ادبی در حال گسترش است و برخی از نهادهای دولتی و خصوصی برای اطلاع رسانی و ارسال پیام های خاص استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: مردم ایران بویژه جوانان برای استفاده درست از sms باید آموزش ببینند و این مساله می تواند یکی از موضوعات آموزشی در مدارس مقاطع ابتدایی تا دانشگاه ها باشد.