خانهاخبار
بیش از 30 درصد از SMS های ایرانی، عاطفی است

بیش از 30 درصد از SMS های ایرانی، عاطفی است

گروه خبری GSM: بیش از 6 هزار پیام کوتاه به طور داوطلبانه بررسی و مشخص شد که 68/32 درصد از پیام های کوتاه ایرانیان، حول محور مسایل عاطفی ارسال می شود.
۲۱ آبان ۱۳۸۶

 

گروه خبری GSM: بیش از 6 هزار پیام کوتاه  به طور داوطلبانه بررسی و مشخص شد که 68/32 درصد از پیام های کوتاه ایرانیان، حول محور مسایل عاطفی ارسال می شود.

دکتر محمود اکرامی، مردم شناس و پژوهشگر پیام های کوتاه تلفن همراه، نتایج این پژوهش را برای خبرگزاری موبنا این گونه تشریح کرد: از میان 6 هزار پیام کوتاه که به طور داوطلبانه در اختیار تیم پژوهش قرار گرفت، 21/12 درصد شامل پیام های مرتبط به روزهای خاص، اعیاد و مناسبت های مذهبی است و 86/8 درصد پیام های کوتاه هم به رسانه ملی اختصاص دارد. 7 درصد از پیام ها در حیطه توصیه و اندرز می گنجد. همچنین 60/5 درصد از پیام های کوتاه همراه با مایه های طنز ارسال می شود. البته طنزی که به هجو نزدیک است.

 

اکرامی در مورد دیگر نتایج این پژوهش گفته است: بحث ادبی صرف معادل 326 مورد، یعنی 30/5 درصد از پیام های کوتاه را تشکیل می دهد. 35/3 درصد از مجموع پیام ها به منظور اطلاع رسانی و 42/2 درصد پیام ها نیز در زمینه ی اطلاعات علمی ارسال می شود.

جالب توجه است که سهم بحث و جدل خانوادگی از پیام های کوتاه 2 درصد است. همچنین 2 درصد از پیام ها نیز به مناسبت های سیاسی- اجتماعی اختصاص دارد.

 

مناجات، آیه هایی از قرآن، نهج البلاغه و روایات اسلامی هم 67/1 درصد از پیام های این پژوهش را تشکیل داده اند. ضمن اینکه پیام هایی با محور تبلیغات 7/0 درصد را شامل شده است.

 

گروه خبری GSM: بیش از 6 هزار پیام کوتاه  به طور داوطلبانه بررسی و مشخص شد که 68/32 درصد از پیام های کوتاه ایرانیان، حول محور مسایل عاطفی ارسال می شود.

دکتر محمود اکرامی، مردم شناس و پژوهشگر پیام های کوتاه تلفن همراه، نتایج این پژوهش را برای خبرگزاری موبنا این گونه تشریح کرد: از میان 6 هزار پیام کوتاه که به طور داوطلبانه در اختیار تیم پژوهش قرار گرفت، 21/12 درصد شامل پیام های مرتبط به روزهای خاص، اعیاد و مناسبت های مذهبی است و 86/8 درصد پیام های کوتاه هم به رسانه ملی اختصاص دارد. 7 درصد از پیام ها در حیطه توصیه و اندرز می گنجد. همچنین 60/5 درصد از پیام های کوتاه همراه با مایه های طنز ارسال می شود. البته طنزی که به هجو نزدیک است.

 

اکرامی در مورد دیگر نتایج این پژوهش گفته است: بحث ادبی صرف معادل 326 مورد، یعنی 30/5 درصد از پیام های کوتاه را تشکیل می دهد. 35/3 درصد از مجموع پیام ها به منظور اطلاع رسانی و 42/2 درصد پیام ها نیز در زمینه ی اطلاعات علمی ارسال می شود.

جالب توجه است که سهم بحث و جدل خانوادگی از پیام های کوتاه 2 درصد است. همچنین 2 درصد از پیام ها نیز به مناسبت های سیاسی- اجتماعی اختصاص دارد.

 

مناجات، آیه هایی از قرآن، نهج البلاغه و روایات اسلامی هم 67/1 درصد از پیام های این پژوهش را تشکیل داده اند. ضمن اینکه پیام هایی با محور تبلیغات 7/0 درصد را شامل شده است.