خانهاخبار
بالاخره دکمه‌های آیفون ۱۵ پرو به چه شکل خواهند بود؟!

بالاخره دکمه‌های آیفون ۱۵ پرو به چه شکل خواهند بود؟!

اپل چند بار طراحی دکمه آیفون ۱۵ پرو را تغییر داد، اما با توجه به افشاگری امروز به نظر می‌رسد در این مورد به یک طرح نهایی دست یافته است.
۲۶ فروردین ۱۴۰۲

طبق گفته افشاگر معروف «Unknown21»، اپل تصمیم گرفته است که بروزرسانی طراحی لحظه آخری آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس را انجام دهد و این دو دستگاه دیگر از دکمه یکپارچه صدا که در چند هفته اخیر شایعه شده بود، استفاده نخواهند کرد. در عوض مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای طراحی دو دکمه‌ای برای ماژول صدا خواهند بود که شبیه طراحی دو دکمه‌ای در مدل‌های آيفون ۱۴ پرو است.

image

 

در حالی که اپل در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت به دو دکمه به جای دکمه ولوم یکپارچه است، همچنان تغییر در سوییچ بی‌صدا کردن بر قوت خود باقی است. اپل قرار است به جای سوییچ، از یک دکمه فیزیکی استفاده کند که این دکمه به عنوان دکمه زنگ یا دکمه اکشن شناخته می‌شود و شایعات حاکی از آن است که می‌تواند یک دکمه قابل تنظیم باشد که عملکرد آن شبیه به دکمه اکشن اپل واچ اولترا است.

تا اوایل این هفته اپل همچنان روی یک دکمه تنظیم صدای یکپارچه و غیرفیزیکی در حال کار بود که بازخورد لمسی را ارایه می‌داد، اما این شرکت به یکباره طراحی دکمه غیرمکانیکی را در کنار گذاشت و مینگ چی کو تحلیلگر معتبر اپل اعلام کرد که این تغییر به دلیل «مشکلات فنی حل نشده» بوده است.

در آن زمان کو گفت که اپل به طراحی دکمه‌های فیزیکی سنتی برگشته است، اما مشخص نیست که آیا این شرکت می‌خواهد دکمه یکپارچه فیزیکی را در آیفون ۱۵ پرو به کار ببرد، یا قصد دارد از طراحی دو تکه دکمه در این سری از گوشی‌های رده بالای خود استفاده کند. منابع Unknown21 امروز دریافته‌اند که اپل تصمیم گرفته به طراحی دو دکمه بازگردد و طراحی یکپارچه دکمه را تا آیفون ۱۶ پرو به تاخیر بیاندازد.

اوایل امروز MacRumors رندرهایی را به اشتراک گذاشت که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو با طراحی یکپارچه دکمه صدا چه شکلی می‌شدند؛ این طراحی بود اپل قصد داشت در توسعه آیفون ۱۵ پرو از آن استفاده کند، اما دیگر این پروژه در دستور کار این شرکت نیست.

در نهایت اپل از دکمه‌های مکانیکی استاندارد برای هر دو مدل آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو استفاده خواهد کرد، اما همانطور که پیش‌تر ذکر شد، خوشبختانه دکمه بی‌صدا کردن که در رندرها هم موجود است، به همان شکل عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود اپل از دکمه بی‌صدا به جای سوییچ سنتی قطع صدا برای سری آیفون ۱۵ پرو استفاده کند. این تغییرات طراحی قابل انجام است زیرا دستگاه‌ها هنوز در مرحله تست اعتبارسنجی مهندسی هستند و به تولید نهایی نرسیده‌اند.

اپل برخی از مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را ایجاد کرد که دارای دکمه‌های یکپارچه لمسی تنظیم صدا بودند و حالا ظاهرا به صورت داخلی برای آزمایش به منظور اطمینان از آماده بودن این فن‌آوری برای سری آیفون ۱۶ استفاده می‌شوند.

به دلیل تغییر طراحی دیر هنگام اپل، باید گفت که دیگر تمامی رندرها، طرح‌های قاب، فایل‌های CAD و سایر اطلاعات لو رفته که دکمه ولوم یکپارچه آیفون ۱۵ پرو را به تصویر می‌کشیدند، قدیمی و منسوخ محسوب می‌شوند. تغییرات طراحی به صورت لحظه آخری برای اپل امری غیر معمول است و این کار سابقه زیادی در اپل ندارد، اما معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که مشکلاتی در مورد آن ویژگی وجود داشته باشد که نتوان تا زمان عرضه آن را برطرف کرد.

به عنوان مثال صفحه شارژ بی‌سیم اپل، موسوم به ایرپاور (AirPower) به طور کامل پس از اینکه اپل نتوانست آن را آنطور که در نظر گرفته بود به کار ببرد، متوقف شد. در سال ۲۰۱۱ هم شایعات گسترده‌ای مبنی بر طراحی قطره‌ای برای آیفون ۵ منتشر شد که پس از اینکه اپل آن را با طراحی متفاوتی آیفون ۵ را عرضه کرد، دیدیم که ظاهرا طرح مذکور به مرحله نهایی نرسیده است؛ در مورد نسل سوم آیپاد تاچ نیز موضوعی مشابه پیش آمد، اپل در مراحل طراحی یک دوربین را به این محصول اضافه کرد، سپس برای عرضه نهایی آن را حذف کرد.

به جز مواردی که در مورد دکمه‌های آیفون ۱۵ پرو گفته شد، ویژگی‌های دیگری برای این محصول به طور گسترده‌ای شایعه شده است، قاب تیتانیومی، تراشه سریع‌تر و جدید A17 Bionic، فن‌آوری لنز پریسکوپ (البته فقط برای آیفون ۱۵ پرو مکس)، حاشیه‌های نمایشگر نازکتر (که گفته شده باریکترین حاشیه صفحه نمایش در میان کل گوشی‌ها باشد) و پورت USB-C به جای پورت سنتی لایتنینگ که قانون پورت واحد اتحادیه اروپا اپل را وادار به استفاده از آن کرده است، از مواردی هستند که با توجه به گزارش‌ها احتمال به حقیقت پیوستن آنها بسیار زیاد است.


تبلیغات


نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۱/۲۶
حاشیه‌های نمایشگر نازکتر (که گفته شده باریکترین حاشیه صفحه نمایش در میان کل گوشی‌ها باشد)!
این رو بلوف زده☝?
اپل هیچوقت نتونسته گام‌های بزرگی برداره، همیشه تاتی‌تاتی جلو اومده. در مورد "ناچ" اینطوری بوده. در مورد ظرفیت‌باتری اینطوری بوده. در مورد پیکسل‌ دوربین‌ها اینطوری بوده.
#تاتی_تاتی

پیشنهاد سردبیر