خانهاخبار
اپل در حال کار روی مک بوک با صفحه لمسی است

اپل در حال کار روی مک بوک با صفحه لمسی است

پس از سال‌ها مقاومت در مقابل تولید مک بوک‌های صفحه لمسی، حالا به نظر می رسد که اپل لازم دیده است که تغییر سیاست دهد.
۲۲ دی ۱۴۰۱

بر اساس گزارش امروز مارک گورمن از بلومبرگ، با وجود سال‌ها مقاومت، اپل اکنون روی توسعه صفحه نمایش لمسی برای مک‌ها تمرکز کرده است. این گزارش ادعا کرده که یک مک بوک پرو جدید با صفحه نمایش اولد می‌تواند اولین مک صفحه لمسی در سال ۲۰۲۵ باشد.

گورمن گفته مهندسان اپل فعالان درگیر این پروژه هستند، که نشان می‌دهد این شرکت به طور جدی در حال بررسی تولید دستگاه‌های مک با صفحه لمسی است. اولین مک بوک پرو با نمایشگر لمسی، طراحی سنتی نوت بوک‌های اپل با ترک پد و صفحه کلید را حفظ خواهد کرد، اما نمایشگر از ورودی لمسی مانند آیفون یا آیپد پشتیبانی خواهد کرد.

image

 

طبق این گزارش احتملا اولین مک‌های صفحه لمسی از macOS استفاده می‌کنند، زیرا اپل به طور فعال برای ترکیب iPadOS و macOS کار نمی‌کند. با این حال برنامه‌های آیفون و آیپد در مک‌های دارای تراشه‌های سری M اختصاصی اپل در دسترس هستند، مگر اینکه اینکه خود توسعه دهنده آن اپلیکیشن از این موضوع صرفنظر کند.

اپل در طول سال‌ها بارها ایده مک با صفحه نمایش لمسی را رد کرده است، بنابراین اگر قرار باشد طبق گزارش امروز پیش رود، این یک تغییر اساسی در فلسفه برای این شرکت خواهد بود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۰، استیو جابز گفت که «سطوح لمسی قرار نیست که عمودی باشند»، زیرا باعث خستگی ناشی از بالا بردن دست و انگشتان روی صفحه نمایش می‌شوند. همچنین در سال ۲۰۲۱ جان ترنوس، رییس مهندسی سخت افزار اپل، گفت که «مک کاملا برای ورودی غیر مستقیم بهینه شده است» و این شرکت احساس نمی کند که در این برهه زمانی دلیل خوبی برای تغییر این روال وجود داشته باشد.


تبلیغات


نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

مهمان

۱۴۰۱/۱۰/۲۳
اگه اپل تقلید کنه از دیگران، اسمش میشه مقاومت در برابر تولید یک محصول با یک ایده یا تکنولوژی.! اگه یه شرکت دیگه یه ایده و یا تکنولوژی رو به کار بگیره که وجود داشته، ولی اپل اون رو به کار گرفته، اسمش میشه تقلید از اپل.
خلاصه اپل همش در جای درست تاریخ ایستاده و سایر شرکتها در جای اشتباه!!!

پیشنهاد سردبیر