خانهاخبار
از استارلینک به شرط رعایت قواعد داخلی استقبال می‌کنیم!

از استارلینک به شرط رعایت قواعد داخلی استقبال می‌کنیم!

وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیئت دولت: از استارلینک به شرط رعایت قواعد داخلی استقبال می‌کنیم. استارلینک در صورت رعایت قوانین داخلی می‌تواند در ایران فعالیت کند.
۸ دی ۱۴۰۱

تبلیغات

home_header

جلسات هیئت دولت همیشه حاشیه‌های جالبی برای خبرنگاران رقم می‌زند و این بار قرعه به نام عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتاده است. پس از آنکه ایلان ماسک در یک توییت به فعال بودن 100 مشترک در خاک ایران اشاره کرد، این بار وزیر ارتباطات در واکنش به این مسئله به خبرنگاران گفت که ایلان ماسک حریم سرزمینی ایران را رعایت کند!

image


وزیر ارتباطات ادامه داد که ما از فعال شدن اپراتورهای اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم. همین الان هم دو سه اپراتور هستند که روستاهای دور افتاده را پوشش می‌دهند. زارع پور همچنین گفت که طبق قواعد بین‌المللی هر اپراتور ماهواره‌ای بخواهد در قلمرو سرزمینی کشوری فعالیت کند باید قواعد سرزمینی (Landing Right) آن کشور را رعایت کند. این را به همه اپراتورهای ماهواره‌ای از جمله استارلینک، وان‌وب و … ابلاغ کرده‌ایم. اگر این قواعد را بپذیرند استقبال می‌کنیم. هم‌اکنون نزدیک به ۳ هزار روستا داریم که هنوز به اینترنت متصل نیستند.
 


نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

میهمان

۱۴۰۱/۱۰/۱۴
سلام. البته ایران تقریبا در سال 1373 (دهه 1990 میلادی) به اینترنت متصل شد، و جالب است بدانید که برای مثال، ژاپن هم تقریبا در همین دهه به اینترنت پیوست. پس قاعدتا این میزان گسترش اینترنت در ایران نه طی چهار دهه بلکه از سال 73 به این سو اتفاق افتاده است. ضریب نفوذ اینترنت در ایران هم بیش از 84 درصده که از ترکیه و چین و هند بیشتره. شاید کسی به کیفیت و سرعت اینترنت انتقاداتی داشته باشه، اما به جای طعنه و کنایه واقعیتها رو با هم ببینیم. و البته بخشی از وضعیت فعلی اینترنت هم گردن کسانیه که این وسیله ارتباطی رو به بستری برای تولید و انتشار شایعه و هرج و تبدیل کردند.

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۰/۸
خب این مایه ننگ است که به‌رغم چهاردهه از عمربابرکت انقلاب هنوز ۳۰۰۰ روستا فاقد اینترنت هستند. البته ما شهرها هم که اینترنت داریم از سرعت‌پایین رنج می‌بریم... آه.. آه?
دردناك‌‌ترین چیز آن است که انسان حق‌ش را "آرزو" کند...

پیشنهاد سردبیر