خانهاخبار
هوش مصنوعی در افزایش عمر باتری سری گلکسی اس 25 نقش خواهد داشت

هوش مصنوعی در افزایش عمر باتری سری گلکسی اس 25 نقش خواهد داشت

یکی از موارد مورد توجه در سری گلکسی اس 25 مربوط به قابلیت شارژ آن‌ها است که سامسونگ از هوش مصنوعی برای افزایش عمر باتری پرچمداران سال آینده خود استفاده خواهد کرد. 
 

۲۶ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header
product-image

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا ظرفیت 1TB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

انتظار می‌رود سری گلکسی اس 25 در ژانویه 2025 وارد بازار شوند و یکی از ویژگی‌های خاص آن‌ها در تکنولوژی‌های جدیدی بوده که برای شارژ آن‌ها استفاده شده است. در حالی که ممکن است ظرفیت باتری آن‌ها مانند مدل‌های قبلی باقی بماند، اما استفاده از سخت‌افزار جدید و بهره‌گیری از هوش مصنوعی باعث پیشرفت‌های چشم‌گیری در آن‌ها خواهد شد. 

گفته می‌شود پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 4، منبع تامین قدرت پرچمداران آینده سامسونگ خواهد بود که در مقایسه با اسنپ‌دراگون 8 نسل 3، از راندمان انرژی بسیار بالاتری برخوردار است.

Galaxy S25

 

علاوه‌بر این، گزارش‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ درحال کار بر روی یک قابلیت جدید هوش مصنوعی بهبود یافته برای باتری است تا با محدود کردن استفاده بخش‌هایی مانند مودم و پردازنده، مصرف انرژی را بهینه کنند. 

تاکنون هیچ گزارشی در مورد بهبود سرعت شارژ سری گلکسی اس 25 منتشر نشده و انتظار می‌رود که هر سه مدل، سرعت شارژ مشابهی را داشته باشند. البته امکان ارتقا تکنولوژی شارژ بی‌سیم وجود دارد که ممکن است باعث بهبود سری گلکسی اس 25 شود.

آیا گلکسی اس 25 عمر باتری بالاتری خواهد داشت؟

علیرغم شایعات مبنی‌بر عدم افزایش ظرفیت باتری، همچنان انتظار داریم که در سری گلکسی اس 25، شاهد افزایش عمر باتری باشیم. دلیل اصلی این امیدواری در تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 نهفته است که گفته می‌‌شود در مقایسه با مدل قبلی، بهره‌وری انرژی بالاتری دارد.

Galaxy S25

علاوه‌بر پردازنده با بهره‌وری بالاتر، استفاده سامسونگ از هوش مصنوعی اختصاص داده شده به بهره‌وری انرژی باعث خواهد شد تا سری گلکسی اس 25، عمر باتری بالاتری را داشته باشد.

باتری سری گلکسی اس 25

با توجه به این‌که اطلاعات منتشر شده حاکی از عدم افزایش ظرفیت باتری در سری گلکسی اس 25 هستند، ظرفیت باتری پرچمداران آینده سامسونگ دقیقا به شرح زیر خواهند بود:

  • گلکسی اس 25: 4000 میلی‌آمپر ساعت 
  • گلکسی اس 25 پلاس: 4900 میلی‌آمپر ساعت 
  • گلکسی اس 25 اولترا: 5000 میلی‌آمپر ساعت

دقیقا مانند ظرفیت باتری، هیچ تغییری در سرعت شارژ نیز وجود ندارد و این بدان معناست که می‌توان انتظار داشت همان سرعت 45 وات شارژ سیمی برای گلکسی اس 25 پلاس و اس 25 اولترا و سرعت شارژ سیمی 25 وات برای گلکسی اس 25 استاندارد در نظر گرفته شود.

آیا گلکسی اس 25 شارژ بی‌سیم خواهد داشت؟

تمامی مدل‌های گلکسی اس 25 مانند نسل‌های قبلی، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهند کرد، اما آیا این‌که با همان سرعت شارژ 15 واتی خواهند بود یا خیر، هنوز مشخص نیست. 

قابلیتی که امیدواریم آن را ببینیم، شارژ بی‌سیم مغناطیسی Qi2 است که امکان تراز دقیق‌تر شارژر بی‌سیم و گوشی را فراهم می‌کند و در نتیجه انرژی کمتری در طول فرآیند هدر می‌رود.

برچسب‌ها: